Welk instrument bespeel jij?

Discussie in 'Muziek' gestart door Annemarie, 29 sep 2007.

1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Het oude topic staat in het archief, dus bij deze een nieuwe.

Welk instrument bespeel jij? Waarom en hoe lang al?

Brand maar los!

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op de mavo (jaja, nu vmbo) bij het vak muziek een klein beetje les gehad in gitaar spelen en drummen. I s*ck at it. :grinning: Met drummen raak ik het ritme krwijt en met de gitaar kan ik de accoorden niet snel genoeg overpakken.
    Ik vond het wel erg leuk, maar ja, na die lessen heb ik er nooit meer wat mee gedaan.

Ik kan nu trouwens wel een heel erg klein beetje panfluit spelen. (dat deuntje van de douwe egberts reclame)

3. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    10 jaar piano.
    8 jaar piano
    een tijdje orgel, autodidact
    drummen een beetje, autodidact

4. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu mijn 4e jaar piano.
    Je kan zowat alle liedjes met een piano spelen, ik vind het ontzettend mooi en leuk om te doen.

5. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu iets van 18 jaar piano (12 jaar les gehad) en 8 jaar gitaar (geen les). Vind het allebei erg leuk! Heb ook een panfluit en een didgeridoo maar die vind ik allebei erg moeilijk dus dat schiet nog niet erg op. Oja, en heb ook ooit blokfluitles gehad, maar dat vond ik een tikje saai.

Op mijn 'verlanglijstje' staan nog cello, klavecimbel en elektrisch gitaar. Wie weet komt dat er ooit ook nog wel eens van...

6. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geprobeerd te drummen in de muziekles maar daar kwam niet zoveel van terecht :blush: Ik denk dat ik dan maar beter geen instrument kan bespelen want ik heb echt GEEN gevoel voor ritme. Ik ga denk ik maar zingen, dat kan ik wel :wink:

7. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Wanneer gaan we dan eens wat opnames van jou horen? :stuck_out_tongue_winking_eye: Met zo'n lange instrumentale ervaring ben ik erg benieuwd wat voor kunstzinnige muziek stukken jij neer kunt zetten.

Ik speel nu ongeveer 3,5 jaar elektrische gitaar (ben akoestisch begonnen, maar binnen een maand al overgestapt op elektrisch) en zo'n 2 jaar ukulele.
    Ik wil graag ook nog banjo en panfluit leren spelen.

8. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel (en leer nog steeds) nu ongeveer een half jaar akoestische gitaar..
    Heb geen les, leer het meeste van internet en van mijn vriend (die heeft het conservatorium gedaan en speelt al zo'n 10 jaar akoestische gitaar).
    En ik heb (toen ik 9 was) 2 jaar blokfluitles gehad, maar dat bespeel ik allang niet meer.
    Veder wil ik nog wel piano, keyboard en elektrische gitaar leren spelen :smile:

9. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Whahaha, dan kun je nog lang wachten. Ik speel alleen als niemand me hoort, dus als ik zeker weet dat zowel mijn familieleden als de buren niet thuis zijn, anders klap ik helemaal dicht. Da's ook de reden dat ik met pianoles gestopt ben destijds, werd er zooo zenuwachtig van dat er een docent meeluisterde dat ik spontaan alles verprutste.

10. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas :pensive:
    Maar dan moet je inderdaad lekker voor jezelf houden. Dan blijft het ook echt iets persoonlijks.

11. muiske

Lid geworden:
    21 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    al 5 jaar blokfluit :smiley:

12. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag nog viool willen leren spelen, maar dan op de ierse manier, geen klassiek...

Trouwens, ik had een aantal jaar terug een electrische gitaar van iemand kunnen overkopen. Gitaar + Versterker + hoes en gratis lessen. Maar ik heb het afgewezen. Ik heb daar nu best veel spijt van...

13. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb van Shiver voor mn verjaardag een Thin Whistle gekregen met daarbij ook een instructieboekje. Dus die ga ik leren bespelen (al ben ik nog niet begonnen, ik wil eigenlijk ff wachten tot mn huisgenoten er een weekend niet zijn zodat ik vals kan fluiter zonder dat iemand er last van heeft :wink:). Verder heb ik helemaal geen muzikale ervaring. Niemand bij ons in de familie speelt een instrument, zit niet in onze genen :wink:

14. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig is genetische muzikale geschiedenis niet een ´must´ om zelf te kunnen leren spelen. In mijn familie speelt ook niemand muziek, maar sinds mijn zus en ik er mee begonnen zijn spelen we de sterren van de hemel (vinden we zelf in ieder geval, en da´s het belangrijkste :wink: )

15. Ailurophile

Lid geworden:
    2 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Ik zou zeggen: ga ervoor :smiley:
    Iers is inderdaad erg leuk, ik spreek uit een beetje ervaring :wink:

Ik heb drie jaar pianoles gehad tijdens mijn basisschoolperiode en ben er daarna zelf mee doorgegaan.
    In totaal heb ik denk ik ook zo'n 2-3 jaar vioolles gehad en ben daar nu zelf mee verder aan het gaan. Laatst een elektrische viool gekocht dus ik kan nu zelfs 'snachts spelen :mute:

Verder heb ik nog een jaar blokfluit en een jaar klarinet gespeeld. En ik heb wat gitaarles, en laatst zelfs nog ukeleleles, van Shiver gehad, alleen ik heb daar jammer genoeg niet genoeg tijd voor om me daar goed in te verdiepen. Ik hou het wel bij piano en viool, daar moet ik nog genoeg voor leren :wink:

16. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Als het geld er is ga ik dat zeker nog doen! Maar ik moet dan wel een viool aanschaffen en natuurlijk wel lessen nemen. Dus eerst maar geld! :grinning:

17. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een elektrische viool heb je al voor 150 euro :wink: en dan nog een verstekertje erbij van 75 en je bent klaar :grinning:

18. Ailurophile

Lid geworden:
    2 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik huur mijn akoestische viool, dat is €13,50 per maand.
    Verder zijn lessen wel aardig duur... (ik betaalde zo'n €13,- voor een half uur geloof ik)
    Maar wel belangrijk om in ieder geval een goede houding aan te leren.
    Succes met sparen :wink:

19. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Whahaha, niet iedereen is zo musicaal dat ie met wat zelf uitproberen een eind komt... Ik ben zo-niet musicaal aangelegd, en ik heb écht les nodig! :grinning:

@ Ailurophile
    THNX, zal nog wel even doorsparen! :grinning:

20. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bespeel geen instrument, maar ik zing wel. Heb in koren gezongen en volg zangles.

Mirjam

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. ~ellie~
    Reacties:
    38
    Weergaven:
    6.199
  2. Sannuhw
    Reacties:
    9
    Weergaven: