welk hondentuigje?

Discussie in 'Honden' gestart door yenie24, 25 feb 2013.

1. yenie24

Lid geworden:
    4 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, allemaal
    ik wil voor mijn hond een tuigje lopen maar ik weet niet echt welke. Er zijn er zoveel dat ik niet kan keizen. iemand ervaring met een tuigje?
    Groetjes

2. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    Je hebt een Shiba inu las ik ergens.

Want ik denk dat dat ook wel van belang is, wat voor een ras je hebt.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat wil je met het tuigje doen? Er bestaan tuigjes die helpen tegen trekken (met een band onder de oksel), tuigjes met een handvat (waarmee de hond bij flyballtraining tegengehouden kan worden tot hij mag gaan) en tuigjes die juist heel glad aansluiten (en minder snel achter takken blijven hangen), tuigjes die vooral mooi zijn, tuigjes die makkelijk aan gaan en tuigjes die juist extra lastig los te maken zijn voor de beruchte uitbrekers...

Zelf heb ik goede ervaringen met de Julius K9 en ik hoor andere mensen er ook positief over. Dit type tuigje is makkelijk om te doen en heeft grip op plaatsen waar de hond er weinig last van heeft. Voor trekkende honden is deze dus totaal ongeschikt, maar voor een hond die aan de flex loopt is hij ideaal.

4. yenie24

Lid geworden:
    4 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je de Julius-K9 ook gebruiken als harnas voor te lopen want ik zou graag mijn hond meenemen als ik ga lopen. Is dit een geschikt harnas daarvoor of moet ik voor en ander kijken?
    groetjes

5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat bedoel je als harnas? Als de hond opgetild moet worden vind ik hem niet geschikt, maar als alternatief voor een halsband als er een kans is dat je onbedoeld soms even trekt is hij perfect.

6. Moos001

Moos001 Snuffelaar

Lid geworden:
    6 dec 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik graag ( ! oftewel altijd ) Hunter tuigjes, een is Harness Neopren Perfect Fit en andere is en lijkt als voor Julius K9 die heet Norwegian harness Neopren Expert ...
    Die twee heb je voor verschillenden grote honden en zijn ze absoluut betrouwbaar en kwalitatief ...

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Moos001
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    10.967
  2. santos_05
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.513