Welk geloof past het beste bij jou? Meerkeuzetest (Engels)

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door .....en puppies?!, 27 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je er altijd al nieuwsgierig geweest of het geloof van jouw vader en moeder eigenlijk echt wel jouw kopje thee is,

of dat je juist een heel ander idee hebt over hoe de wereld inelkaar steekt?

klik dan
    HIER!

Veel plezier.

2. Calisto

Calisto Dierenfanaat

Lid geworden:
    30 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    You scored as Buddhism.

Your beliefs most closely resemble those of Buddhism. Do more research on Buddhism and possibly consider becoming Buddhist, if you are not already. In Buddhism, there are Four Noble Truths: (1) Life is suffering. (2) All suffering is caused by ignorance of the nature of reality and the craving, attachment, and grasping that result from such ignorance. (3) Suffering can be ended by overcoming ignorance and attachment. (4) The path to the suppression of suffering is the Noble Eightfold Path, which consists of right views, right intention, right speech, right action, right livelihood, right effort, right-mindedness, and right contemplation. These eight are usually divided into three categories that base the Buddhist faith: morality, wisdom, and samadhi, or concentration. In Buddhism, there is no hierarchy, nor caste system; the Buddha taught that one's spiritual worth is not based on birth.

Vind dit wel grappig.
    Reden: Ik geloof in de oude goden en de natuur.
    Ik heb daarom ook enkele jaren geleden bewust gekozen voor het wicca geloof. Dit is het enige waar ik me een beetje kan vinden.

3. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wel ongeveer. Ik ben atheïstisch en zie op zich wel iets positiefs in boeddhisme en humanisme (die laatste staat er niet bij, is natuurlijk ook geen religie maar een levensbeschouwing). En van alle religies die ik ken voel ik het minst met christendom en hindoeïsme.

4. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Agnostisme, ik geloof helemaal niet in god zolang er geen concreet bewijs voor is. Lijkt me duidelijk en redelijk kloppend :grinning: ben dan (gelukkig) ook niet opgevoed met een geloof.

5. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet boeddhistisch. Ik wil me niet verbinden aan een geloof, omdat ik mijn eigen geloof volg. Geloven horen niet een set met regels ofzo te zijn en gebonden aan boeken oid. Gewoon doen wat je vanuit je hart voelt is al snel genoeg om al een goede richting uit te gaan.

6. boudica

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Christianity

83%
    Paganism

75%
    Judaism

58%
    Islam

50%
    Buddhism

50%
    Hinduism

42%
    agnosticism

17%
    Satanism

0%
    atheism

0%

tjah je ziet het :ok: klopt wel :wink:

7. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    :eyes: Geen verstand van Satanisme, maar gelukkig staat er dat je niet in Satan hoeft te geloven om Satanist te zijn.... Ligt allemaal wel erg dicht bij elkaar trouwens die percentages.

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    voorspelbaar

You scored as Satanism.

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

Satanism

100%

Buddhism

75%

agnosticism

54%

atheism

50%

Hinduism

42%

Paganism

42%

Islam

25%

Judaism

17%

Christianity

0%

alleen die 17% jodendom snap ik niet. Aangezien ik het jodendom zie als niets meer dan een spinoff van het christendom. Een van de meest prominent aanwezige godsdiensten die er is. Een ook degene die ik het meest veracht.

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat klinkt heel bekend, daar hoefde ik de test eigenlijk niet voor te doen :smiley:.

11. Al87

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou gelukkig geen echte verrassing.

12. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    zucht. lezen is ook een vak gelukkig.

14. patty88

Lid geworden:
    14 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik scoorde als moslim.. Nou uhm.. nee dat klopt niet.
    Ben opgevoed met het Cristendom en geloof daar ook in.
    Ik ga niet wekelijks of maandelijks of jaarlijks naar de kerk, maar ik vind dat je niet naar de kerk hoeft te gaan om te geloven..

15. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    You scored as organism.

You are... an organism, though you probably already knew this. Also, you probably have several people who are also this. Instead of simply person and being "nonreligious," eating, party and drinking. Enjoy your life.

organism 100%
    partysism 100%
    fauanism 83%
    seksism 83% :smiley:
    floranism 63%
    biersism 58%
    pessism 1%
    veganism 0%
    politiekism 0%

Nouja duidelijk dus :smile:

16. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    You scored as Satanism.

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

Satanism

75%
    agnosticism

75%
    atheism

75%
    Paganism

67%
    Buddhism

42%
    Judaism

25%
    Christianity

21%
    Islam

8%
    Hinduism

4%

17. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je ziet, Jakkuros-"Hekje", is het Satanisme feitelijk een goudeerlijke levensbeschouwing en heeft deze niks met het Kwaad van doen, al willen het Christendom, het Jodendom en de Islam je anders doen geloven (sorry als ik hier Christenen Joden en Moslims op het forum mee beledig maar zo is het nu eenmaal gegaan).

Paganisme is overigens het zelfde als Heidendom, het aanhangen van "alternatieve", lees, niet veel (meer) voorkomende religieën zoals de misschien wel tienduizenden jaren oude natuurgodsdiensten zoals je die bij de Sami in Lapland nog tegenkomt (het Animisme).

De bekendste Heidenen hier in de Westerse cultuur waren wellicht de Grieken, de Vikingen en de Romeinen.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina