Welk boek lees jij ?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Solane, 16 jun 2007.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als dit topic al bestaat, ik kon hem niet vinden :blush:

Maar welk boek zijn jullie aan het lezen?
    Welk boek vonden jullie ontzettend leuk?
    Welk boek juist niet?

Ik lees namelijk erg veel en ik ga binnenkort naar een boekenbeurs en natuurlijk alle leuke boeken inslaan :sunglasses:

Ik ben momenteel zelf het boek van Sophie Kinsella aan het lezen alle shopaholic delen in 1 boek dit is zeker een aanrader.
    En hiervoor heb ik het boek gelezen verloren tijd van Andrea Rohloff en dit boek vond ik erg bijzonder :heart_eyes:

2. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar welk boek zijn jullie aan het lezen? Op het moment Suske en Wiske-albums! :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Welk boek vonden jullie ontzettend leuk? Leerling v/d Kraai van Nancy Farmer, alles van Carry Slee voor mijn leeftijd.
    Welk boek juist niet? De boeken van Thea Beckman vind ik langdradig geschreven.

Groetjes Rick

3. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    niet dat ik ooit boeken lees.. maar af en toe als ik eens zin heb.. :grinning:

welk boek zijn jullie aan het lezen?
    op dit moment geen een :stuck_out_tongue_winking_eye:

dragonball (zo een klein stripboekje.. :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Welk boek juist niet?
    als het dikke boeken zijn met van die saaie verhalen.. XD

4. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ga je lezen wel leuk vinden op den duur:stuck_out_tongue_winking_eye:

Toen ik op jullie leeftijd zat las ik vaak van die triller boekjes weet niet meer hoe die serie heet zal het even opzoeken

5. Wouzzy

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees ook bijna nooid :confused:. soms een keer informatie boekjes over konijnen

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De boekenreeks (15 stuks) van Wicca van Cate Tiernan zijn me erg goed bevallen!

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig in Thud van Terry Pratchett
    En de bijbel, koraan, bhagavad gita en talmud liggen oo m'n nachtkastje. Altijd wat om de tijd mee door te brengen :smile:

8. Fairie

Lid geworden:
    16 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhmm..lees op dit moment kleindierenmagazine
    Ach ik vind zoveel boeken leuk.
    Ik vind de boeken van Thea Beckman zeer langdradig.

9. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dat valt toch wel mee? Zeker kruistocht in spijkerbroek leest vrij makkelijk

10. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een glimlach voor de spiegel van Dr. Linda Papadopoulos :laughing:
    Ik lees eigenlijk niet zo veel.. ben toevallig pas begonnen met dit boek.
    Welk boek juist niet?
    Geen idee.. :confused:

11. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.dierenforum.nl/xf/viewtopic.php?t=22246 stond in woordspelletjes, is wel iets anders. Hier hoef je namelijk alleen maar de titel en schrijver te noemen.

Bitterschokolade van Mirjam Pressler, moet ik voor duits lezen
    De harry potter boeken en toen ik nog wat jonger was ook de hoe overleef ik boeken van francine oomen.
    Welk boek juist niet?
    Boeken over religie en oorlog enzo. Deze boeien me gewoon niet

12. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar welk boek zijn jullie aan het lezen? Charmed - de betovering begint.
    Welk boek vonden jullie ontzettend leuk? De hele Charmed serie, de hele Heartland-serie en nog een paar serie's
    Welk boek juist niet? Lydia Rood - Gabber. Ontzettend langdradig en eentonig

13. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas voor nederlands Weg van de zon ook van Lydia Rood gelezen, dat was ook zo saai en langdradig.
    Verder lees ik nooit boeken.

14. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
  15. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sannuh waar gaat dat boek over??

@kelly Sorry ik heb wel de zoekfunctie gebruikt :blush:

16. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is een soort "feel happy"-boek :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Het gaat er over dat je niet ontevreden moet zijn over wie je bent of als je iets niet mooi vindt aan jezelf dat je dat moet accepteren..
    Het gaat niet alleen over jezelf te dik vinden ofzo (waar veel boeken over gaan) maar ook als je vindt dat je bijv. vindt dat je neus scheef staat ofzo..
    Leest wel prettig staan ook (grappige) verhaaltjes in van haar en andere personen over hoe hun zich soms voelen in bepaalde situaties.
    Ik vind het best wel een leuk boek om te lezen maar of ik er echt anders over ga denken is nog de vraag..

17. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nu Rad des Tijds deel 3 - De Herrezen Draak aan het lezen, van Robert Jordan. Het is een serie van in totaal 12 delen, geweldig mooi :ok:
    Verder ben ik ook nog 'When Rabbit Howls' van Truddi Chase aan het lezen, het verhaal van een vrouw met 92 persoonlijkheden. Erg aangrijpend.
    Ik lees meestal meerdere boeken door elkaar, omdat ik de ene keer meer zin heb in dit en de andere keer meer zin heb in dat. Wel lees ik een stuk minder als vroeger, druk met school enzo. Helaas. Want vroeger verslondt ik boeken bij de vleet.

Mijn meest favoriete boeken zijn:
    - De Avalon-reeks van Marion Zimmer Bradley. Echt prachtig gewoon!
    - De Mayfair-boeken en Vampire Chronicles van Anne Rice.
    - De Trilogie van de Zeven Wateren van Julliet Marillier. Echt mooi.
    - De Witte Merrie van Jules Watson (en joepie, dat is deel 1 van een trilogie).

Welk boek vind ik niet leuk?
    Als ik eenmaal begin aan eenb oek, dan lees ik hem meestal ook wel uit. Dan zit ik toch in het verhaal en wil ik ook weten hoe het afloopt. Het enige boek dat ik niet heb uitgelezen is De Hobbit. Tot pagina 100 en toen kwam ik echt niet meer verder. Verschrikkelijk. In de Ban van de Ring heb ik wel uitgelezen, 1x in het engels en 1x in het Nederlands. Maar Hobbit lukte niet, weet niet waarom.
    Ik vind echt heel veel leuk. Fantasy, Thrillers, Romans, non-fictie, Historische fictie, enz enz. Soms lees ik ook weer boeken van mn jeugd, bv Juniper en Heksenkind van Monica Furlong. Vind ik echt leuk, om die boeken weer te lezen en daar ga ik nog wel nar opzoek (naar andere boeken uit mn jeugd :smiley:).

18. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    1)draidlocks en lippelstift
    2)piercings en parels
    3)coctails en ketchup

Vervolgen op elkaar schrijfster=> Maren Stoffels nog maar 18,, maar wel fantatiche boeken!

19. Nathjen

Lid geworden:
    21 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Momenteel ben ik bezig in NEXT van Michael Crichton..

Mijn favoriet boeken zijn Wilde Zwanen (over de Chinese revolutie), de Harry Potter reeks (in het Engels), de Donkere Toren reeks van Stephen King en alles van Virginia Andrews. Ik lees dus alles een beetje door elkaar.

Wat niet... een paar echte klassiekers eigenlijk. 1984 van George Orwell vond ik niet goed, net zoals Brave New World, ik ben meer fan van het meer ontspannende boek dan het boek waarbij je moet zoeken naar de diepere betekenis. Lezen is voor mij ontspanning.

Laden...

Deel Deze Pagina