Wei verhuren voor shetland pony?

Discussie in 'Paarden' gestart door Mark Lenaerts, 30 okt 2019.

1. Mark Lenaerts

Mark Lenaerts Nieuw Lid

Lid geworden:
    30 okt 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, wij hebben een kleine wei dicht aan het huis (600 m2) we houden daar zelf vier dwerggeitjes en drie kippen op. Geiten zijn geen schapen natuurlijk, ze plukken wel wat gras maar de wei kort houden kunnen ze lang niet. Er staat een mooie stal op met water en elektriciteit. We bekijken nu hoe we de wei korter kunnen houden door een grazer bij te plaatsen. Een shetland pony bijvoorbeeld. Die kunnen we zelf nemen maar wij hebben geen ervaring met het houden van paarden dus dachten we eerder aan het verhuren van onze wei. Jullie kennen er vast wat mee van. Is er behoefte aan een kleine wei waar mensen met hun shetland pony naartoe kunnen bij het opnieuw inzaaien van hun weide of wanneer die te kort staat om ze dus in korte periodes te verhuren? Een soort van logement zeg maar. Ik zie veel pony's staan op veel kleinere wei die altijd in het zand staan. Wat hebben de mensen er dan voor over voor korte periodes of als we ze per jaar verhuren, daar is dan misschien weer wat te klein voor. Ik zie voor een huurder wel wat voordelen. Ik kom elke morgend bij de geitjes en zou het niet erg vinden wat hooi en vers water aan het paard te geven. Waar ik tegen op kijk is het mest ruimen van zo een paard dus dat zou voor de eigenaar blijven. Ik hoor graag julie ideeën hierover?

Laden...

Deel Deze Pagina