WEER koliek UPDATE 09-01

Discussie in 'Paarden' gestart door Irma-Utixo, 15 okt 2007.

1. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is vlas. Vlas heeft wat meer volume dan zaagsel, en is "knisperiger". Als je beide strooisels naast elkaar heb zie je duidelijk verschil. Vlas glanst ook meer

Offtopic? Nee, vind ik niet eigenlijk.

Verder, er bestaan geen domme vragen.

Equus, bij ons word de mesthoop door een bedrijf afgevoerd die het evrwerkt in de champignonnenteelt.

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Officieel niet, maar we hebben maar enkele boxen met vlas. Dus we moeten het goed mengen, dan knijpen ze hun oogjes toe. Zaagsel nemen ze absoluut niet aan, nergens niet, vandaar dat de paarden hier ook op vlas staan. Ws komt dit doordat vlas compost word, en zaagsel vrijwel niet.

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een update,

ondertussen zijn we weer voorzichtig bezig. Af en toe te voorzichtig, mijn instructrice vind dat ik maar wat strenger moet worden, zodra hij begint te zweten vind ik het tijd om uit te stappen :grinning: . Hij neemt me dus nu mooi in de zeik omdat hij denkt dat ik hem toch niet doorzet, maar we gaan stapje voor stapje weer verder.

Wel heb ik het idee dat hij veel losser in z'n lijf is nu, ook mijn instructrice kwam ermee. Of het nu zo is dat m'n trainingen eindleijk succes beginnen te hebben (twijfelachtig :laughing: ) of dat hij dus achteraf gezien een soort van continue kramp had weet ik niet, maar in ieder geval heb ik een fijn paard waar ik weer heel erg voorzichtig mee bezig ben.

4. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat Lindia dan toch wel de koliek had gekregen van het Hennep spul wat we dr afgelopen zondag hadden ingegooit want daar had ze wel van gegeten :S

Wat fijn dat het beter gaat met Utixo

5. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Geweldig nieuws! Heerlijk dat je nu weer alles op mag gaan bouwen, geniet ervan!

6. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Gelukkig maar dat het met Utixo weer beter gaat :wink: Nu maar hopen dat het zo blijft.

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat goed dat je alweer wat bezig kunt zijn met hem! Ik kan me voorstellen dat je het voorzichtig aanpakt hoor! :wink:

8. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Blij om dat te horen.

9. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Update:

Na bijna 3 maanden koliekvrij geweest te zijn, was het vandaag weer helemaal mis. De veearts heeft hem de maximale dosis pijnstilling gegeven, maar zat ook met de handen in het haar, ze wist echt niet wat eht nou kon zijn. Anyway, de pijnstilling sloeg dus niet aan en Utix moest weer naar Utrecht. Staleigenaar zat een endje weg, maar gaf gelukkig gelijk uit zichzelf aan dat we het slot maar van de trailer moesten slijpen. Na wat heen en weer gebeld iemand gevonden die hem wilde rijden.
    In Utrecht weer rectaal onderzoek, en weer kwamen ze tot de ontdekking dat zijn darmen iets verdikt waren, en wederom helemaal vol zaten met vrijwel onverteerd voedsel. Ook was de darm iets verdraait, maar niet zodanig dat dit tot een verstopping kan zorgen.
    Maar ja,als zijn verteringsgestel en darmen dus niet werken, wat dan? Morgenochtend word ik gebeld hoe het met hem is en wat ze van plan zijn.
    Hij kreeg om 12.45u koliek, en toen ik om 17.15u wegging uit Utrecht was hij nog niet goed :cry:

Voor mijn part word hij een recreatiestappaard, maar ik hoop echt dat ze er nu achter komen wat het is.

10. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een rotnieuws! Toen ik 'update' zag staan, kreeg ik al een naar gevoel... Wel erg fijn dat er mensen voor je klaar staan om je te helpen met het vervoer en in Utrecht is hij in goede handen. Maar ik kan me voorstellen dat je nu wel eens wilt weten wat er aan de hand is, dit is zo onzeker, dat is geen doen joh!

Ik duim voor je, hopelijk kunnen ze nu een betere diagnose stellen en een echt behandelplan opstellen! Veel sterkte hoor, dikke knuffel!

11. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterkte met Utixo. Het belangrijkste is dat hij er weer zodanig bovenop komt dat hij een pijnvrij rustig leventje kan krijgen, dan inderdaad maar als stappaardje.

12. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje, wat rot Benthe.... Ik hoop dat ze nu eens echt wat voor Utixo kunnen doen... Van deze onzekerheid wordt je toch helemaal gestoord?? Ik ga heel hard voor jullie duimen, veel sterkte en succes !

13. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Utrecht aan de telefoon gehad. Ze begon met dat ze hem het weekend weer even wilde opvoeren en dan maandag naar huis. Hier ben ik een beetje boos om geworden, heb dit ook duidelijk laten merken. Gister bij het opvoelen bleek dat zijn darmen hetzelfde waren als in oktober, dus het andere voer heeft schijnbaar niet geholpen. Dan wil ik nu niet weer het risico nemen, ik wil gewoon weten wat er aan de hand is.

Ook begon ze over zijn gebit, dit was inderdaad aan de beurt, maar mijn inziens is dit niet de hoofdoorzaak. Hier gaf ze me later wel gelijk in.

Het viel me weer op dat het allemaal speculaties waren, deze keer neem ik hier absoluut geen genoegen mee, ze mogen hem binnenstebuiten keren van me. Ik heb net ook de veearts weer even geprobeerd te bereiken, maar die zal zo wel terugbellen. Dan kan ik in ieder geval even overleg plegen, een veearts heeft even iets meer macht als ik.

Maar goed, nog geen steek verder dus.

14. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat rot dat het altijd terug komt!..
    Arme jij & Arme Utixo.. STerkte!

15. lucy

Lid geworden:
    9 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

he wat een ellende zo,zeg!!! ik ga duimen dat alles goed komt [-o<
    ik hoop dat die snel weer opknapt en dat je onderhand weet waar het aan gelegen heeft, sterkte voor jou en je paard!!

groetjes lucy

16. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet weer Benthe :pensive: Wat vervelend dat het zo snel weer terug is gekomen. Ik hoop dat de kliniek in gaat zien dat ze Utixo nu wat meer moeten gaan onderzoeken en dat ze er achter komen wat het is. En dat het uit eindelijk meevalt. Veel sterkte in ieder geval

17. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat rot dat het weer helemaal opnieuw begint.

Vooral ook omdat niemand er blijkbaar echt de vinger op kan leggen, je zou voor minder moedeloos worden.

Hopelijk kunnen ze toch iets doen om de (of meerdere) bepalende factoren te vinden zodat jij ook weet waar je aan toe bent.

18. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Och jee Benthe :pensive: En het leek allemaal zo goed te gaan met Tix :cry:
    Goed dat je hebt aangedrongen, ik hoop dat ze nu wel kunnen vinden wat de oorzaak is. Ik duim wederom weer heel erg hard voor jullie!!!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Shirley2danmaar
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.961
  2. liza
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    3.787