weer een nieuwe hobby: ouderwets punniken

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door LenM, 24 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig had ik het er een paar weken geleden nog over.... zou je nog van die punnikklosjes kunnen kopen, want dat lijkt me best leuk om te doen.
    Zag ze idd liggen bij de speelgoedwinkel, maar had er nog steeds geen gekocht, want wat moet ik nou punniken?

Kom ik net in de hobbywinkel, ligt daar een boekje met voorbeelden van sieraden die met punniken zijn gemaakt.
    Gelijk meegenomen dus :grinning: :grinning: :grinning:
    En ik heb een hele mooie doorzichtige punnikklos meegenomen.

Nou, ga er straks eens aan beginnen. Oude tijden herleven :wink:

2. Hilde

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    whahahahaha ja dat heb ik ook eindeloos veel gedaan, maar moet er nu niet meer aan denken eerlijk gezegd :laughing:

3. ashiej

Lid geworden:
    10 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ook een heel lang iets gemaakt toen ik klein was, in allerlei kleuren.. :wink:
    ik vond het vroeger altijd leuk.. :grinning:
    nu doe ik het niet meer.. :smile:

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels dus al zitten frunniken met het punniken :wink: en dat voorbeeldboekje is naar mijn idee al weer veel te simpel :confused:

Ik heb al wat proefstukjes gemaakt met kraaltjes die er tussendoor zijn gepunnikt. Is heel erg leuk geworden. Moet zo toch nog even naar de winkels, neem ik gelijk wat kraaltjes mee.

5. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk zeg! :smiley:
    Ik deed het vroeger ook maar ik heb eigenlijk nooit echt iets af gemaakt...had er nooit het geduld voor :wink:

Foto's!!!!!! :grinning:

6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    78
    Wat leuk :smiley: Zelf heb ik nooit veel geduld gehad met punnikken (ik weet zelfs niet eens meer hoe het beginnetje moet :wink: ). Een sliert in de kleurtjes van alle restjes die ik kon vinden en toen vond ik het wel weer mooi geweest.

Als ik geduld heb voor handwerken, dan trek ik mijn burduurwerkjes weer uit de kast. Schilderijen in kruissteek die ik vervolgens niet aan de muur hang :wink:

7. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toen ik een jaar of 12 was toen ik in de Klokkenberg (een astmacentrum in Breda) lag en vanwege een longontsteking in het ziekenhuisgedeelte opgenomen was ook een touw van een meter of drie bijelkaar gepunnikt, met zo'n punnikpaddestoeltje met vier van die krammetjes, wat veel handiger ging dan met spijkertjes.

Ik zou er nu niet meer aan willen beginnen, het doet me veel te veel aan het Intensive Care denken (alhoewel als ik er eentje in mijn vingers gedouwd krijg zou ik het misschien toch niet kunnen laten)........................

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina