Wat zouden jullie hier in doen??????

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door bar, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu nog een vol aquarium staan maar die gaat leeg i.v.m. tijdgebrek en kosten.

Nu willen wij er een ander dier in houden wat niet snel stinkt en makkelijk in onderhoud is.

Wat zouden jullie hier in doen? en kan er eigenlijk wel wat in? de maat is namelijk:

150 cm lang
    60 cm hoog
    23 cm diep

hier een foto:

2. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhm, gerbils? Is leuk in een aquarium, zie je al die gangen die ze hebben gegraven. :smile:

3. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er vanalles indoen. Ik weet niet waar jij van houdt. :wink: Roborovski dwerghamsters zijn kijkhamsters zegmaar en dat is wel leuk om in een aQuarium te zien, maar muisjes erin is ook erg leuk!

4. kasannak

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wel erg smal, 23 cm...

5. kasannak

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    oh, wat wel erg leuk is: dwergmuizen. Kan wel in zo'n bak. Gaan meestal meer omhoog, dan naar opzij..

6. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    voor als je het echt niet weet en nog wilt nadenken, heb vandeweek echt een enorme leuke kerstverziering gezien in een aquarium op een kerstmarkt.
    Met nepsneeuw lichtjes, poppetjes, kleine kerstboom enz.

Dan kan je nog even nadenken en wordt de bak toch gebruikt. :wink:

7. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, die is goed !! Zal ik ook es doen

8. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke stel dat we er gerbils in doen, hoeveel zouden er dan in kunnen? En hoevaak kan je het het beste schoonmaken? Want het is best een hoog aquarium dus er gaat veel zaagsel in. Hoe kan je het het beste schoonmaken? Alles eruit iedere keer? en om de hoeveel tijd?

9. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou er geen (knaag)dieren in houden. 23 Cm is heel erg smal en is niet fijn voor beweeglijke dieren.

10. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi aquarium :smile:. Dat van KellyD is ook een leuk idee, wij hebben ook een soort schaal waar we elk seizoen iets anders indoen :smile:.

11. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    schoonmoeder en zand er over.....

12. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat met de allergie van je vriend? :confused: Kat moest toch weg wegens allergie?

13. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    een mierenkolonie

14. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt maar voor bijv gerbils of muisjes is hij niet allergisch. Een kat verliest veel haren en hij werd er echt iedere keer niet goed van. Heel benauwd en snotteren.. Dus we konden niet anders dan haar weg doen. Maar een gerbil kan geen kwaad

15. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je allergisch bent voor de haren van een kat ben je dan ook niet allergisch voor stof?

Ik ken trouwens 2 mensen die allergisch waren voor katten maar hun allergie hebben overwonnen door gewoon de kat(ten) te houden. Alleen 1 van de 2 word bij mij thuis wat snotterig omdat ik er 4 heb en hij en zijn vriendin maar 1.

16. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de bak wat breder/dieper was geweest zou ik meteen zeggen: gerbils, maar 23 cm vind ik toch wat krapjes dan, hoewel de bak natuurlijk wel heel lang is. Mocht je voor gerbils kiezen, dan zou ik 3 of 4 gerries echt het maximum vinden in die bak, vanwege de beperkte breedte. Ik denk echt dat een iets bredere bak waarin ze lekker alle kanten uit kunnen fijner is voor gerbils, en ik zou zelf in de bak die je beschrijft dus geen gerbils houden.

Weet je zeker dat je vriend specifiek allergisch is voor kattenharen, en niet voor bijv huisstofmijt? Want al is hij niet allergisch voor gerbils zelf, als je die bak volstort met zaagsel en ze erin gaan graven ligt echt je hele kamer constant vol met stof. Ik heb zelf voor onze gerbils een bak van 100x40x50, met ongeveer 15 tot 20 cm diep zaagsel en hooi erin. Ze vinden het geweldig en graven constant, maar dat betekent wel dat alles maar dan ook werkelijk ALLES in de woonkamer binnen een paar dagen bedekt is onder het stof. Dat lijkt me niet zo geschikt als je allergisch bent voopr stof of huissstofmijt ofzo, dus dat zou ik toch eerst echt helemaal uitsluiten. Wat betreft schoonmaken: ik maak onze gerbilbak 1x per maand schoon, dan haal ik hem echt helemaal leeg, sopje erdoor, nieuw zaagsel + hooi erin. En dan tussendoor krijgen ze geregeld nog een pluk hooi extra (ze knagen alles klein dus het strooisel-niveau zakt geleidelijk, dus ik gooi er 1 a 2x per week een nieuwe berg hooi bij).

Verder qua dieren zou ik het niet weten, net als voor gerbils is denk ik ook voor andere knagers 23 cm wat aan de krappe kant qua breedte. Dwergmuisjes zou misschien kunnen? Di zijn echt superleuk! Ik zou niet weten wat de verzorging precies inhoudt, maar ze zien er in ieder geval erg snoezig en beweeglijk uit.

Of gewoon visjes, maar dan een soort die misschien minder tijd en geld kost qua onderhoud? Ik heb echt totaal geen verstand van vissen en aquaria, maar kan me zo voorstellen dat de tijd die je eraan kwijt bent misschien verschilt per vissensoort? Gewoon een gezellig stel guppies ziet ook al leuk uit...

17. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vrouwke was ook alergisch voor katten. Nu hebben we er 4! Je kan er vrij gemakkelijk overheen groeien. Als je het maar echt wilt.

18. karin1991

Lid geworden:
    2 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa inderdaad! Mijn zus heeft ook gerbils en heeft ze ook in een glazen kooi zitten :smiley:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina