Wat voor vis(sen) heb jij?

Discussie in 'Vissen' gestart door Annemarie, 25 jun 2003.

1. sillysylvester

Lid geworden:
    16 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    de aquarium speciaal zaak bij ons heeft vaak speciale vissen zitten. dus we hebben wel kans dat hij ze weer krijgt.

2. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel tropische vissen zijn vissen die gewoon gevangen zijn uit het wild. Simpelweg om het feit dat ze nog steeds veel vissen niet in gevangenschap kunnen kweken :wink: Zoals bijvoorbeeld de olifantvissen (de echte naam weet ik niet) deze komen rechtsstreeks uit het wild. Ik wist dat zelf helemaal niet, maar onlangs las ik een boek waarin dit stond :eyes:

3. Coelacanth

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vissen zijn:Moonlight Rose in comoros(zelf gevangen :laughing: ) 5 goudvissen,2 zelf gevangen Japanse Koi's(Ja,we reizen veel)Een zwaardvis(Een zwaardvis site aanbieding :grinning: )Zo dit was het dan :sunglasses:
    Een hele dierentuin,he :wink:

http://www.dierenforum.nl is het beste voor jou en je dieren ok:

4. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    ff :warning: Aaah dat vind ik wel een groot compliment zeg!! :smiley: :blush:

5. inkie1010

Lid geworden:
    6 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kersenbuikcichliden (constant jongen, is niet normaal meer!)
    en in de andere bak: zoenvis, kardinaaltetra's, dwerggourami's en corydoras!

6. frutsel

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zes nieuwe guppy's in mn aquarium :smiley:
    Ze zijn echt weer mooi, hopen dat ik snel baby's heb, die zijn zo schattig, twee oogjes met een staartje :heart_eyes:

7. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 150x50x50 cm brakwater aquarium. Daarin is het water voor 2/3 zoet en voor 1/3 zout.

Ik heb er vissen inzitten die vaak verkocht worden als zoetwater vissen maar die eigenlijk in brakwater thuis horen. In zoet water worden ze sneller ziek, gaan ze eerder dood en groeien ze minder goed.

Ik heb nu zo'n twee jaar aquaria en ik ben dol op vissen. Ik ben begonnen met zoetwater vissen, allerlei soorten doorelkaar. Ik wist er toen nog weinig van en heb op een harde manier heel snel heel veel over vissen geleerd.

Ik an eindeloos over vissen praten dus daar begin ik nu even niet aan. Ik lul echt de oren van iedereens kop, en veel mensen vinden dat helemaal niet interessant want maar weinig mensen begrijpen hoe leuk vissen kunnen zijn!

Mijn lievelingsvis is mijn gespotte kogelvis. Die heb ik nu 8 maanden. Het zijn erg lastige vissen en vaak gaan ze snel dood in een aquarium omdat mensen er niet goed mee omgaan. Dat is eigenlijk heel erg want die vissen kunnen 15 jaar of meer oud worden als je ze goed verzorgd!
    Veel mensen kijken daar van op en dat is eigenlijk heel erg. Ik vind ook dat iedereen moet weten dat goudvissen ook erg oud (40 jaar!!!!) kunnen worden en dat je dus echt wel iets fout doet als je elke 6 maanden een nieuw visje in je kommetje moet doen.

Nou geneog voor nu!

Groetjes Wattendotje

8. de slopertjes

Lid geworden:
    6 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stuurde mijn man ongeveer 8 maanden geleden weg,om een aquarium op te halen(klein aquarium)komt hij terug met een 180 liter bak.Vind het echt een hoop werk...maar het staat wel prachtig.Ik heb er allerlei soorten goerami's in zitten(ik hou van kleurtjes)en heel leuk om er naar te kijken.En het leuke is ...als ik langs loop zwemmen ze de kant op die ik loop.Ze eten allemaal uit mijn hand.Jullie zullen wel denken,dat ik niet helemaal wijs ben...

9. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp dat best hoor... :smiley:

Mijn vissen eten ook uit mijn hand!!! Maar ik meot wel oppassen want mijn argusvissen hebben giftige punten aan hun rugvin en mijn kogelvis heeft 4 scherpe tanden die hij uit nieuwsgierigheid wel eens in mijn vingers wil zetten... :smiley:

Als ik het geld en de ruimte heb dan koop ik ook een hele grote bak. Op het moment heb ik al een flinke van 1m50 maar ik wil erg graag een bak van 2m bij 60 bij 60cm :smiley:

10. Dragonlady1

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verschillende aquaria staan de vissen die ik oa heb zijn:
    kardinaaltetra's, roodkopzalmen, diamantgoernami's, boesemanies, verschillende soorten corydoras (10) verschillende soorten algeneters(plecostomus, ancistrus, gibbiceps) oa golden nugget, discus (turquase) maanvissen( marmer en altum leopardi), platy, neontetra's, pentazona, kegelvlekjes etc.
    Cindy

11. Magic

Lid geworden:
    13 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Visjes

Hey hoi :wave: ,

Ik heb 3 zwaarddragers, 1 mannetje en een vrouwtje. De mannetjes hebben een soort zwaard (verlengde staart) wat, vind ik, er gaaf uitziet. De mijne zijn oranje met zwart lichaam en een zwarte lijn langs de staart. Ik wil er echter nog een paar visjes bij (aquarium van 50L) en ik vroeg mij af welke soorten hier het beste bijpassen. :sunglasses:

groetjes,
    Martine

12. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    50 liter zit zo vol Magic... ik zou er niet te veel bij doen... misschien een schooltje kleine algeneters (Otocinclus affinis) dat zijn best mooie vissen en ze blijven klein, plus ze eten de algen op altijd handig...

13. Magic

Lid geworden:
    13 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een vraagje over het water, ik gebruik zacht water thuis (is eerst langs de waterontharder gegaan). Is dit evengoed geschikt of kan ik beter gewoon leidingswater gebruiken?

14. Magic

Lid geworden:
    13 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0

Ik heb een onverwarmde bak. Ik las dat de Otocinclus Affinis wel van een temp. van 22 C minstens houden en hard water......zijn er ook andere algeneters die wel in mijn bak zouden passen?

15. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    voor levendbarende is het helemaal niet nodig om zacht water te gebruiken... Ze houden wel van een beetje hard water, dan zijn ze minder bevattelijk voor ziektes.

In een onverwarmde bak kun je inderdaad geen otocinlcus plaatsen... en ik ken geen algeneter die een echte koudwater vis is...

Je keuzes worden dan al snel beperkt door de temperatuur en vooral door de kleine ruimte...

Als je echt meer vissen zou willen houden moet je echt een groter aquarium gaan houden met een verwarming.

16. jennifer88

Lid geworden:
    8 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu 3 platys en een bette splender mannetje, er zwemt een goudvis tussen eneen jonge black molly,
    ook een prachtvin barbeel en een spooktetra.
    ga binnekort nieuwe vissen kopen

17. Fightclupper

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb ze niet, maar mijn vader heeft 2 vijvers, een met goudvissen en een met koi's. Die koi's zijn bijzondere vissen, en zijn al aardig groot. En wreten in de zomer de hele dag :smiley: Dan is er nog Jan de schildpad ( 17 jaar oud ) die in de zomer vaker het hazenpad neemt, zodat buurtbewonders hem weer moeten terugbrengen. En nog een stuk of 5 padden. Dus genoeg te beleven daar.

18. Mriek

Lid geworden:
    30 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een goudvis in de vijver :smile:

19. Jokoto

Lid geworden:
    24 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een aquarium van 60*30*40 best klein vergeleken met wat ik hier voor de rest zie ^^'
    Er zitten momenteel alleen guppy's in, maar ik wou er ergens in augustus ook nog plaatjes
    en kardinaal terta's in doen ^^' Hij draait nu al een jaartje of 2 zonder problemen dus
    dat zou geen probleem moeten zijn ^^

Laden...

Deel Deze Pagina