wat voor ras is mijn konijn?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door cherie, 31 aug 2006.

1. cherie

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    Ik heb 2 konijnen uit de dierenwinkel, 2 vrouwtjes, 5 maanden(zeiden ze).
    Ze zijn heel actief :laughing:
    Ze racen door de kooi(waa mijn ouders gek van worden :eyes: )
    Ik wou weten wat voor ras,kleur,geslacht.... mijn konijntjes zijn want van de dierenwinkel werd ik niet wijzer....

bedankt

2. Marliin

Lid geworden:
    25 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je misschien foto's?? Dan kunnen we allemaal op het forum je konijntjes zien en kijkjen wat voor ras het is enz. :wink:

3. Tamar

Tamar Dierenfanaat

Lid geworden:
    16 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal (niet altijd hoor :wink: ) worden konijnen in DW's verkocht als dwergkonijnen, maar groeien ze al snel ui tot grote stevige konijnen.. En dan zijn ze meestal ' rasloos'.. :confused: Zoals mijn Boeba. :wink:

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee Boeba is een ras apart! :grinning:

Maar idd in veel DW's worden konijnen als dwergjes verkocht, maar helaas is dat zelden waar.

Het kan zijn dat jij wel een raskonijn hebt hoor.. Maar foto's maken het wel makkelijker voor ons om te kijken wat het eventueel kan zijn. :wink:

5. cherie

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  6. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je foto doet het niet.

Je kunt je nijn ook duidelijk beschrijven, dan komen we misschien ook al een eindje:

- hoe groot/zwaar is het konijn (volwassen)
    - zijn de oren groot naar verhouding tot het lichaam?
    - staan de oren rechtop, of hangoren, of vliegtuigoren (='mislukte' hangoren die recht naar opzij wijzen :wink: )
    - wat voor kleur is je konijn?
    - indien gevlekt: waar zitten de vlekken precies?
    - is de vacht gladharig, of pluizig/langharig, of een beetje als een teddybeer (rex heet dat), of een combi?

7. cherie

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  8. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je foto's doen het nog steeds niet. Je verwijst naar C://My Documents... ofzoiets, en dat is dus op je eigen computer. Dat werkt niet, nu zie jij ze misschien wel vanaf je eigen computer, maar wij kunnen niet in jouw computer kijken :wink: . Je moet ze dus eerst even ergens op internet zetten, bijv bij ImageShack ofzo, en dan dat adres opgeven in je DF-site, dus dan krijg je een verwijzing naar http://www.bladibla.nl.... ofzo. In de rubriek 'vragen en opmerkingen' kun je als je even zoekt vast nog uitgebreidere info vinden over het plaatsen van plaatjes.

9. cherie

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0

http://chantal-vanzanten.magix.net/(dieren)
    ik hoop dat ie het nu wel doet

Edit Annemarie: heb het even gefixt voor je. Foto's eerst vergroten, eigenschappen kiezen, link overnemen en plakken tussen de tags.

10. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Efkes een tip die ik van de opleiding dierverzorging heb overgehouden:
    Sla de oren richting neus, komen ze niet voorbij de neus blijven ze klein, komen ze bij de neus of zitten ze er net onder zijn het worden het middelgrote konijnen, komen ze er overheen of ruim overheen worden het joekels :wink:
    Als ik op deze plaatjes af moet gaan heb jij twee middelgrote konijnen, vooral de bruine is erg mooi, die lijkt mij bijna zeker een vrouw.
    Als je het echt zeker wil weten moet je eens onder de staart voelen, voel je balletjes weet je zeker dat je een mannetje hebt :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina