wat voor kattenbak vulling gebruiken jullie?

Discussie in 'Stemmen' gestart door sillysylvester, 2 sep 2003.

?

wat voor kattenbakvulling gebruiken jullie?

1. klontvormend grind

114 stem(men)
    100,0%
  2. hout / stro korrels

0 stem(men)
    0,0%
  3. absorberend

0 stem(men)
    0,0%
  4. kattengemak

0 stem(men)
    0,0%
  5. klontvormend grind

114 stem(men)
    100,0%
  6. hout / stro korrels

0 stem(men)
    0,0%
  7. absorberend

0 stem(men)
    0,0%
  8. kattengemak

0 stem(men)
    0,0%
  1. sillysylvester

Lid geworden:
    16 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn veel verschillende soorten kattenbak vulling, en nu ben ik wel benieuwd wat voor soort jullie gebruiken, en hoe het bevalt. Ook wel leuk om te weten waarom je hiervoor gekozen hebt.

Wij hebben 1 bak van kattengemak (groente, fruit, tuinafval bewerkt tot een korrel, die komen ze 1 x per 2 weken ophalen, en je krijgt een hele nieuwe schone bak. Je hoeft alleen drolletjes eruit te halen. Hier maken ze mest van.) en 1 bak klotvormens van extreme classic, omdat onze bleu de kattengemak bak niet fijn vind.

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb binnen 3 kattenbakken staan en in alle drie zit klontvormend grit. Nu is dat toevallig van het C1000 merk, maar dat kan ook van een ander merk zijn.

Ik heb ervaring (door mijn werk) met vele andere soorten en vind dit gewoon fijn, omdat ik niet elke dag de gehele bak met nieuw grit hoef te vullen. nou is dat verschonen en vullen niet zo'n ramp, maar ik sjouw me het ongans aan die zakken :confused: Daarom kies ik niet voor gewoon grit.

Die houtkorrels vind ik perfect voor de knaagdierenkooi, maar niks voor de kattenbak. Zeker niet met die grote Main Coon, die legt ook grote plassen weg en dat wordt zo'n drassig rommeltje.

Ik heb ook voor de fijne variant gekozen, omdat ik vind dat dat fijne grit beter klontert en dus beter uit te scheppen is.

Buiten heb ik in de tuin ook nog een 'kattenbak' en daar gaat elk voorjaar een paar zakjes speelzand in om zoveel mogelijk te voorkomen dat mijn plantjes het moeten ontgelden.

3. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook klontvormend kattegrind, die van biocat :smiley: Prima spul hoor, ik vind het altijd erg makkelijk. Iedere dag even de rommel eruit halen en 1 keer in de week helemaal :smiley:

4. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook klontvormend, Biocat.
    Doe hem ook elke dag ff leegscheppen.

5. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben ook klontvormend! Echt ideaal is dat, elke dag ff scheppen en dan eens in de week het hele zooitje verschonen :ok:

6. Foetsie

Foetsie Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het werk hebben we ook klontvormend. Ideaal !

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wij gebruiken ook klontvormend grid, maar dan in combinatie met een bijna zelfreinigende bak :wink: Meestal gebruik ik daar C1000 grid bij, maar als er iets merkbaar in de reclame is, meng ik er ook wel eens andere merken doorheen. Grove korrels stoffen minder, maar klonten ook minder :pensive:

Groetjes,
    Lara

8. wiske

Lid geworden:
    30 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    dag
    gewoon aarde ze zitten altijd buiten komen soms binnen en er staat een bakje aarde in ze gaan er uitzonderlijk in
    dag :wave:

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    wij hebben catsan,het is wat duurder maar ze doen er langer mee en het stinkt niet,tenminste niet als je het bijhoud :wink:
    dus eigenlijk is het minder duur aangezien je het minder vaak hoeft te verversen en alleen de ontlasting er elke dag eruit hoeft te scheppen en een beetje bijvullen,1 of 2x in de week gooi ik hem echt leeg en maak de bak schoon,ik vind het ideaal.

10. Xena

Xena Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik vooral het klontvormig grit van de C1000 voor in de kantelkattenbak. Dit merk klontert goed en is niet zo duur.

11. Muis

Lid geworden:
    7 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gebruiken Schep en Schoon van de AH of iets klontvormends van de jumper

12. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van dat klontvormend spul. Ideaal.

13. Nicole

Nicole Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Spaans Blauw
    Belangrijkste vind ik dat het "stuifvrij" en "niet klontvormend" is
    (omdat ik het ook voor de fretjes gebruik)

ik heb dus niet gestemd want mijn keus stond er niet bij

14. kitty4fun

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    klont vormend extreem classic van de dobey...kost best wel wat, maar je kunt er een maand mee doen met 3 kattebakken!!!

15. lut

lut

Lid geworden:
    20 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop ALTIJD het klontvormige grind van Vitakraft. NIET goedkoop, maar reuze makkelijk in onderhoud! Wanneer je elke dag de klonten eruit schept, dan valt de rekening nog mee! Jammer genoeg slaan de meeste winkels die dit verkopen slechts een kleine voorraad in, zodat het elke keer een zoektocht is naar een 4-tal dozen :eyes: . Onbegrijpelijk toch??

16. peter S

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik houtkorrels, omdat ik die op mijn werk tegen inkoopsprijs krijg :smile:

17. yevra

Lid geworden:
    4 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gebruiken ook Extreem Classic, wij hebben heel veel soorten en merken geprobeerd. Van klei tot hout. Maar deze bevalt ons het allerbeste. Zelfs bij onze katers ruik je geen nare kattenbakgeurtjes.
    En de babypoeder in de Extreem Classic ruikt lekker fris. Je doet er inderdaad heel lang mee, en dat maakt dit product, wat duur is in aanschaf goedkoop in gebruik.

Groetjes Yevra.

18. xxappiexx

Lid geworden:
    29 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    niks...Ze zitten gewoon buiten.

19. Miss lissy

Lid geworden:
    9 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    watvoor kattenbak vulling gebruiken jullie

Ik gebruik spaans blauw van Jumper en als ondergrond zo een doos met heel dun grind van AH en dat werk goed.
    Groet Miss Lissy :ok:

20. SamSam

Lid geworden:
    14 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Cat Okay. Super spul!! Absorbeert als de beste, je ruikt niks en de kat neemt het ook niet mee als hij de bak uitstapt! :ok:

Deel Deze Pagina