Wat vinden jullie van honden/dierenpensions?

Discussie in 'Discussies' gestart door Jeffy, 25 jun 2004.

1. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik wel heel benieuwd naar. :smile: Ik heb op andere forums gelezen dat veel mensen er tegen zijn of het niks vinden door bijvoorbeeld nare ervaringen.
    Zelf werk ik in een dierenpension. Persoonlijk vind ik het een goede oplossing (mits je een goed pension hebt natuurlijk :wink: )
    Ik hoor graag jullie ervaringen, misschien kan ik zelfs wat meningen veranderen :wink:

2. rosie

rosie Dierenliefhebber

Lid geworden:
    19 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas...ook ik heb enkele nare dingen ondervonden toen we ons hondje, jaren geleden, naar een pension deden!
    het beestje was in de weken dat het er verbleef niet één keer geborsteld en was fel vermagerd, nogthans hadden we de mensen ervan verwittigd dat hij geen brokjes lustte, en we waren bereid om zijn eigen voedsel nog mee te brengen!! dit was geen probleem volgens hun, en zij gingen wel het voedsel halen dat hij gewoon was.....larriekoek, want bij onze terugkomst stond er gewoon een bakje met droge brokken dat ons hondje dus helemaal niet gewoon was van te eten!!! zijn borsteltje was niet meer te vinden, dus ook niet gebruikt!! ik was eigenlijk echt geschokt hoe hij eruizag, en moest hem gelijk in bad stoppen!!
    het is dus bij ons bij die ene keer gebleven, het volgende jaar hebben we een caravan gekocht en is onze schat gewoon meegegaan ( weg met hotels waar ze niet welkom zijn!!) nu wil ik niet zeggen dat alle pensoins slecht zijn, maar ik zou toch eerst eens onaangekondigd naar zo'n hondenpension gaan kijken, en vooral goed kijken hoe de honden eruizien!! ondertussen hebben we twee woefkes en een mobilhome en waar wij zijn, zijn zij ook !!! dit zal ons niet een twede keer gebeuren!!! :ok: poot van arco en bolleke :cupid: :cupid:

3. Dali-love

Lid geworden:
    28 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf vrijwilligers werk gedaan bij een asiel/pension in Nl. De dieren hebben het daar beslist niet slecht maar "wonen" nu wel in kennels ipv in huis bij de eigenaren en sommige hebben daar problemen mee. Als een hond niet eet wordt het een paar (1-2) dagen met rust gelaten maar wel goed in de gaten gehouden. Als blijkt dat de hond geen brokken lust (zoals boven beschreven) krijgt het blikvoer of wordt gevraagd of de eigenaar eigen voer kan mee nemen.

In Australie heb ik nu met heel iets anders kennis gemaakt "Don't fret pet". Dit is een organisatie waar de hond gaat logeren bij andere mensen die door een selectie proces zijn uitgezocht. De eigenaar kiest waar de hond naar toe gaat. Er wordt altijd gekeken of de hond in de zelfde stad kan blijven. De eigenaar zegt bijv. mijn hond is gewend om in de slaapkamer te slapen maar is slecht met kleine kinderen. Dan zoekt DFP een adres die aan die eisen voldoet. Dan gaat de eigenaar daar met de hond op bezoek om te kijken of het klikt. Als het klikt kan de hond daar naar toe als het niet klikt word er verder gezocht.
    Voor meer info: http://www.dontfretpet.com.au

4. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Het verschilt heel erg per pension.
    Wij hebben afgelopen week onze Zazou en Maiko nog in een pension gehad.
    Dat pension is een goede, Maiko is er eerder geweest, ik heb er zelf een halve dag meegewerkt dus weet precies hoe het gaat.
    Ze mogen hun eigen manden, dekens en speelgoed mee, komen in groepsverband buiten op een speelveld en hebben het naar hun zin. ( toen ik daar was zag ik geen enkele 'verdrietige hond' Ze zijn ook zeer rustig, geen blaffende gestresste honden. Als ze niet op het speelveld zijn zitten ze in een kennel met binnen en buitenhok. Als honden die niet bijelkaar horen goed met elkaar op kunnen schieten komen ze samen in een kennel.
    De honden komen er zeer vrolijk weer weg.
    Met deze heb ik geen problemen

We hebben ook eens een gehad waar ik mn honden nooit of te nimmer weer heen zal doen, dat was 1 keer en nooit weer.
    Ze kwam in een oude koude vochtige schuur in een traliehokje met een houten flonder, haar eigen deken mocht ze niet mee.
    Dit was geregeld door iemand anders voor ons en we konden het niet meer terugdraaien, we brachten haar weg vlak voor onze boot vertrok.
    Gelukkig was dat niet zo lang, maar lang genoeg om te weten dat ze daar never nooit meer heen gaan.

Natuurlijk heb ik ze het liefste thuis, maar voor een vakantie o.i.d heb ik geen problemen met een GOED pension

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu in totaal 11½ jaar gewerkt in een pension. (ben er net mee gestopt)
    In die periode hebben we verschillende beheersters gehad met verschillende ideeën en opvattingen hoe een pension goed te runnen. Het kan dus erg verschillen.
    Maar een goed pension vind ik een pension waar men meerdere malen per dag met de hond gaat wandelen ( en dan geen 5 minuten, maar een echte wandeling) en waar een speelwei aanwezig is waar de hond individueel (eventueel met verzorger) of met een soortgenoot en een verzorger lekker hun energie kwijt kunnen en lekker kunnen rauzen.

6. Karlijn

Karlijn Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat sommige slecht zijn en dat de dieren er verwaarloost worden maar ik dnek dat bij sommige er ook alles aan gedaan word zodat de hond het prettig voelt..dus

7. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik snap het altijd heel goed dat mensen geen vertrouwen meer hebben in pension als ze er een nare ervaring mee hebben. Toch vind ik het jammer omdat er, zeker de laatste tijd, steeds meer goede pensions komen. Bij ons in het pension komen de honden die regelmatig komen altijd vrolijk binnenlopen, en dat is volgens mij in ieder geval een teken dat ze het naar hun zin hebben :smile:
    Ik heb ook wel verhalen gehoord over pensions waar de honden niet goed verzorgd werden en vermagerd thuis kwamen. Wij adviseren mensen die ons bellen ook altijd, als we bijvoorbeeld vol zitten voor de zomer, om te gaan kijken bij het pension waar ze hun dier naartoe willen brengen. Daar kun je al heel wat van zeggen.
    Rosie zei dat ze onaangekondigt zou gaan kijken bij een pension, maar dat is voor dat pension juist helemaal niet prettig. En je hebt gelijk als je dan zegt dat je ziet hoe het er echt is, maar het is voor de dieren, en dan vooral de honden, erg onrustig als er steeds mensen komen kijken. Bij ons pension is er zeker de mogelijkheid om te komen kijken, maar dat gebeurd dan op afspraak en op vaste tijden. De breng en haaltijden. Dan is het toch al wat onrustig in het pension. Want de honden hebben het overduidelijk door als er vreemde mensen langs lopen. Als wij zelf bezig zijn in de gangen is het rustig, maar als er kijkers langs komen lopen gaan ze allemaal tekeer.
    Nou ja, dat was het wel geloof ik :smile:
    Bedankt voor jullie reacties :smiley:

8. Eef_

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook al veel nare dingen over pensions gehoord. Maar ik zou mijn hond sowieso nooit naar een pension brengen, ik kan hem geen dag missen!

9. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben geloof ik een beetje op mijn mening teruggekomen van afgelopen week... heb nu een hond met ongelovelijke baknijd die zelfs zover is gegaan dat ze me nu gebeten heeft!
    Dit was voor de kennelperiode niet zo...
    Verhaal plaats ik zo even bij honden overige :wink:

10. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je verhaal gelezen, en ik kan me voorstellen dat je mening veranderd is. :wink: Toch vind ik het jammer, zo'n pension verknald het meteen voor een heleboel goede pensions :pensive:

11. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh maar ik ben er verder zeker van overtuigd dat er goede pensions zijn, je moet alleen wel even zoeken.
    Deze is/was ook heel goed, maar dit voorval viel me toch wat tegen, ik weet niet of het nou door de kennel kwam of door de omstandigheden, maar ik had geen hond met Baknijd voor ze naar de kennel ging en nu dus wel

12. Tony

Lid geworden:
    9 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb mijn honden eens een week in en goed pension moeten doen.
    Maar mijn honden willen dan gewoon niet eten, en zijn heel droevig, omdat ze mij missen. Geen land mee te bezeilen.
    Waren helemaal vermagerd en nerveus geworden van dat pension.
    Maar als ik wel eens een dag weg moet, voor werk, dan kan ik bakken brokken neerzetten, maar daar wordt geen hap van genomen, tot het moment dat ik een voet over de drempel zet. (ik heb er 3 )

Dus het niet willen eten hoeft niet altijd aan het pension te liggen, maar bij mij ligt het aan mijn honden, die willen gewoon niet eten, tot de dood er op volgt.

13. Eef_

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doet ie van mij ook. Als hij alleen thuis is, raakt ie zijn botje of zijn speelgoed niet aan, totdat we thuiskomen, dan wordt er eerst lekker geknuffeld en daarna ploft ie met zijn botje op zijn plaats.

14. kitty4fun

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dierenhotel een veel liever woord, alsof ze uit logeren gaan.
    maar wat ik vind is dat er veel dte weinig dierenhotels/pensions zijn!!
    hier in drenthe zitten er een stuk of 3, maar dat vind ik veels te weinig!!
    nou zitten hier een heleboel goeien, daar geen twijvel over, maar waarom zo weinig?
    als ik de tijd er voor had ( en de ruimte en het geld) dan begon ik er zelf 1tje.

en jullie?

15. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou mn honden er nooit heen doen.
    ten eerste zijn ze weg uit de vertrouwde omgeving.
    ten tweede zijn hun baasjes opeens weg.
    nee.. niets voor mijn honden.
    dan maar geen vakantie..

16. ashiej

Lid geworden:
    10 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn moeder doet altijd de grootste hond in zo'n pension...
    bij ons zijn ze nou al 2 jaar naar dat pension gegaan, en we hebben geen klachten gehad..
    er is een hele grote weide waar ze kunnen spelen, en het ziet er allemaal verzorgt uit..
    ze gaan met z'n 2en in een hok, maar behalve als dat niet kan, dus bv als jouw hond vecht met andere honden...
    onze hond was ook niet vermagert ofzo, hij zag er nog goed uit, net zoals toen we hem weg brachten..=)

17. Duister

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mochten wij ooit een hond nemen, dan gaat hij/zij NOOIT naar een pension! Niet zozeer omdat ik geen vertrouwen heb in pensions, maar omdat ik de hond liever achterlaat bij mensen die ik ken, zodat de hond zelf zo weinig mogelijk stress ondervindt en ik zeker weet dat hij/zij net zoveel aandacht krijgt als altijd.

Wat katten betreft: dat is een ander verhaal. Die kan je niet zo 1-2-3 bij iemand laten logeren, omdat het toch een ander territorium is en katten kunnen heel erg éénkennig zijn. Ook zou hen dan bij iemand moeten brengen die geen kat(ten) heeft, omdat het anders bonje wordt. Maar ja, dan zou ik me weer afvragen of die persoon er wel goed op let dat ze absoluut niet naar buiten mogen zonder toezicht (zeker niet op een balkon).

Dus ik breng ze liever naar een goed pension, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Het pension waar ze vorig jaar zaten, had naar mijn mening veel te kleine en ongezellig hokken. Ze werden wel goed verzorgd, maar toch... Ze gaan er niet meer heen.

18. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zitten ook hele avonden+ nachten alleen , vind het zielig :pensive:
    Als wij ooit op vakantie zouden gaan.. pfoe.. ten eerste de honden zouden mee moeten , iig , voor mij.. omdat ik niet zonder honden om me heen kan (erg he).
    Enne.. er zouden misschien wel 2 mensen moeten komen voor de verzorging van de andere dieren :stuck_out_tongue_winking_eye:
    En die zouden hier van sochtends tot iig smiddags moeten zijn omdat de fretten dan los moeten.
    Geen goed id he :stuck_out_tongue_winking_eye:

19. Laura W

Laura W Dierenliefhebber

Lid geworden:
    15 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de katten hebben we het liefste iemand die in hus komt wonen en anders iemand die ze twee maal daags komt voeren. Behalve dat ik een pension niet prettig vindt voor ze is het ook veel te duur voor acht katten, daar kan je nog een keer van op vakantie. :wink:

We gaan bijna nooit tegelijk lang van huis, dus dit probleem dient zich maar zelden aan. De honden gaan mee als we weg gaan en anders zoude ze uit logeren gaan bij iemand of er komt dus iemand in huis wonen die ze goed kennen. Ik vindt voor mijn honden een pension absoluut geen optie. Filliz is een echte mensenhond, die zou helemaal verkommeren in een hok. Molina en Herido hebben allebei een verleden waardoor ze erg eenkennig en angstig voor vreemden zijn. Bovendien vindt ik hetl een vreselijke gedachte dat mijn honden in een kennel zouden moeten verblijven. Ik heb toch al zo'n vreselijke moeite om thuis weg te gaan en mijn dieren achter te laten, al is het in hele goede handen.

Dit neemt niet weg dat er natuurlijk prima pensions zijn waar de dieren het prima hebben, maar mijn dieren zullen een pension als het even kan nooit te zien krijgen.

20. Moska

Lid geworden:
    26 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze hond gaat altijd in pension als we op vakantie gaan en dan mochten mijn ratten ook altijd mee. De hond is altijd wel magerder en heeft soms een wondje, en moet meestal erg nodig zijn behoefte doen als we er vandaan komen :laughing: , maar hij heeft het er erg naar zijn zin. Hij is gek op de eigenaar van het pension :heart_eyes: , word helemaal gek als hij hem ziet.
    De eigenaar verteld ons hoe onze hond zich gedragen heeft, en wat hij heeft gedaan. Hij mag elke dag in een groot veld met andere honden spelen. En we krijgen hem gewassen en geborsteld weer terug!
    Hij moet altijd wel een beetje herschoold worden, want hij luisterd minder goed als we hem halen :thumbsdown: . Maarja dat hoord er bij.

Wij hebben we eens op de honden van andere mensen gepast.

Greetzzz DEnnis

Laden...

Deel Deze Pagina