Wat vinden julie het makkelijkst te verzogen dier?

Discussie in 'Stemmen' gestart door 1111111, 15 mrt 2009.

1. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af wat julie het gemakkelijkst te verzorgen dier vinden :laughing:

2. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Van de dieren ik ik tot nu toe gehad heb, waren de katten het makkelijkst. Die konden dag en nacht naar buiten, dus hadden we geen kattenbak schoon te houden. Het waren gewone kortharen, dus borstelden ze hoefden ook niet dagelijks geborstelt te worden.
    Het kwam dus alleen neer op eten en drinken geven en zo nodig een pilletje of vlooiendruppeltjes. Meer niet.
    Nou ja, en dan natuurlijk aandacht geven maar dat vind ik niet onder verzorging vallen en die kwamen ze zelf wel halen zodra we op de bank gingen zitten :wink:

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Over het algemeen de cavia's. Ze krijgen 2x daags brokjes + hooi, 1x week schoon bakje, 1x dag groente, 2x dag vers water, om de dag vit C tabletje. En als ze loslopen zijn ze daarna met wat lekkers binnen enkele minuten in de kooi te lokken.

Maar ik zeg niet voor niets 'in het algemeen'... Toen mijn Bobo ziek was heb ik zo'n 2,5 jaar extra werk gehad aan mijn pechvogeltje. Dat liep op van kortstondig over een blaasontsteking heen helpen (medicijnen + dwangvoer) tot dagelijks 5 porties slobber uit een spuitje geven (tand- en kiesproblemen) en bijna elke maand een DA-opname voor het bijwerken van het gebit. Toen vond ik cavia's even niet zulke makkelijke beestjes :wink:

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Vissen. Die hebben zelfs geen drinken nodig :stuck_out_tongue_winking_eye: .

5. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht. ja, die zijn wel erg makkelijk te verzorgen :grinning:

6. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Hangt er vanaf hoor bij vissen... Wil je je vissen echt goed houden (vaak betekent dat dus groot aqua met veel planten, juiste waterwaardes etc) dan is er toch wel veel werk aan.
    Maar gooi je gewoon enkele guppy's in ene bakje van 30cm zonder planten enzo en koop je steeds neiuwe als ze sterven,tsja, dan is er geen werk aan idd.

Ik vind muizen en hamsters de makkelijkst te verzorgen dieren. Elke dag wat eten in hun bakje leggen, om de 2 dagen vers water en om de 2 weken hokje verversen (als het niet druk bezet is toch, ik had er 2 in een miniduna)
    Zijn ook 1 van de goedkoopste of ze zijn zelfs de goedkoopste in aankoop van de dieren zelf, van de hokken, en de benodigdheden.
    Per 2 muisjes was dat een euro of 3-4 aan eten per maand en de aankoop van hok + pseeltjes was 1-malig 60 euro.

7. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik even overdenk welke dieren ik verzorg kom ik op mijn kippen. Die vind ik het gemakkelijkst in de verzorging. 'S morgens gaat het deurtje open, ze lopen naar buiten en 's avonds hoef ik maar 2x kippie, kippie te roepen en ze vliegen het kippenhok in om aan te vallen op hun voerbak. Wel 1x per dag water verversen. Borstelen hoeft niet, ze zijn altijd blij en altijd bezig.

Alleen eieren rapen, maar dat krijg ik er dan zelfs voor terug :wink:

8. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Mijn vader heeft een heel groot aquarium en dat houd hij wel altijd netjes bij, maar het is toch wel minder werk dan de andere dieren die we tot nu toe gehad hebben.
    Ja, muisjes zijn wel de goedkoopste dieren :wink:

9. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vind een aquarium onderhouden nog best veel werk. Ik help mijn vriend wel eens die heeft een aantal aquariums in verzorgingshuizen staan maar je moet de stront afzuigen met een slang, alg van de ramen verwijderen, planten vernieuwen en soms met loodjes vastzetten, één keer in de zoveel tijd grote beurt geven, filters uitwassen enz.

Ik vind het meestal wel een hele klus hoor :grinning: .

10. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja, da's waar. Ik doe het zelf bijna nooit, maar het is toch wel veel werk.
    Nou, de vijver is niet moeilijk te onderhouden, zeker niet in de winter als er niet gevoert hoeft te worden :dancer:

11. svdb

Lid geworden:
    18 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Vissen in de vijver. Ze krijgen een paar keer per week eten en eens in de zoveel tijd moet de pomp verschoont worden. Meer hoef je niet te doen.

Sander

12. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, Kevako nou ik ga met je mee als het gaat om je laatste zin.
    Vijveronderhoud in de winter is idd misschien wel het minste werk.
    Alleen moet het niet te hard vriezen want dan moet je weer wakken hakken :wink:

13. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Vriezen? Wat is dat? :mask:
    Dat doet het hier aan de kust toch bijna niet dus dat valt wel mee gelukkig.

14. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een hamster toch het makkelijkste! :eyes:

15. Marika

Lid geworden:
    31 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook voor een hamstertje gaan :wink:

16. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowel mijn hamster, de eenden en de kippen hebben, als je ze vergelijkt met onze andere dieren, de minste verzorging nodig. De hamster wordt wel elke dag uit de kooi gelaten, de eenden en kippen worden iedere dag gevoerd en iedere week wordt de kippenkooi schoongemaakt. En in vergelijking met de verzorging van paarden of een hond is dat veeel minder.

17. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de dieren die ik al gehad heb en/of verzorgd heb (dat zijn katten,honden,hamsters en ratten) vind ik Hamsters het makkelijkst.Katten op plaats 2.

Laden...

Deel Deze Pagina