wat moet je doen als je teveel guppies hebt.

Discussie in 'Vissen' gestart door visje joost, 25 nov 2009.

1. visje joost

Lid geworden:
    25 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb teveel guppies in mijn aquarium ik begon er met 2 en nu heb ik er al 60 ofzo :innocent:
    maar dat zijn er een beetje veel en als je allemaal groot worden past het niet meer in mijn aquarium.
    oja ik wil ze liever niet dood maken :persevere: :nail_care:

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Moest niemand ze dood willen maken hadden we wel al eeeerg veel guppen.

Gebruiken als voeding voor grotere vissen en schildpadden is de beste manier.
    Verkopen kan ook, maar lukt niet met winkelguppen, alleen maar stammen raak je goed kwijt. Heb zelf een endler stam, ze stonden amper 10 minuten te koop en waren al 40 verkocht en nog eens 40 bestelt.
    Buiten winkelguppen raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.

3. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik teveel winkel guppen heb voer ik ze aan mijn vuurbuikpadjes. Vinden ze erg lekker.

4. Yaikaa

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Stuur ze naar mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn maanvis vind ze heerlijk!

5. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje hoeveel maanvissen heb je en in hoe een grootte bak zitten ze ?? ( ik heb zelf ook maanvissen drm vraag ik het ) yaikaa ??

6. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  7. claudia-vis

claudia-vis Speurneus

Lid geworden:
    11 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    van 2 naar 60 is inteelt die dieren zijn ziek xD :see_no_evil:

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Bwahahaha :laughing: , een goed volwassen guppyvrouwke kan tot 80-85 jongen PER ZWANGERSCHAP krijgen. En dan nog eens 4 tot 5 maanden ACHTEREEN zonder dat er nog een man aan te pas komt.

9. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Van waar haal je dat nu....?

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier Kenz :wink:

11. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet ik :wink:
    Ik bedoelde, van waar haalt zij het dat die vissen ziek en inteelt zijn? Wil niet zeggen dat je van 2 naar 60 gaat dat het inteelt/zieke vissen zijn.

12. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is het inderdaad niet , want het guppy kan toch (sperma) vast houden van het mannetje en zo meerdere keren zwanger raken

het is eigenlijk het zelfde wat diesel zei maar ik denk zeg het nog maar een keer eiegenlijk bedoel ik ik ben het er mee eens diesel ha :stuck_out_tongue_winking_eye:

mvg melissa

en ik heb geen idee wat je er mee moet doen met di guppy's behalve oplaten eten ik zelf denk niet dat veel mensen intresse hebben je kan het probern op http://www.marktplaats.nl maar of het zal helpen ??? en misschien wil de dierenwinkel bij jouw in de buurt ze hebben

13. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Jawelle, je kunt er best van af geraken door ze te verkopen. Je moet alleen wèl een beetje moeite doen en ze inderdaad hier en daar te koop zetten. Anders weet niemand waar ze te halen.

Mannnnnnnnnnnnnn, wat ben ik weer slooooow vandaag :eyes: .... toen je het zei, snapte ik hem pas :laughing: .

14. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke.. nou in ieder geval veel succes ermee !!! :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Kenz heeft wel ook gelijk. Raszuivere (en zeker de specialekes) verkoop je natuurlijk 10x sneller dan te moeten adverteren met 'guppen in alle kleuren'. Want dan weet men niet wat te verwachten. Maar bijvoorbeeld longfin cobra's in japansblauw met oranje staart vliegen hier de deur uit..... in een zakje met water :laughing: .

16. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar je weet ook niet zeker welke guppen ze heeft misschien heeft ze wel van die japanse blauwe ??

17. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Neeje, welke de topicstarter heeft weet ik niet. Maar.... normaal weet je dat zèlf toch wel een beetje? Of toch of ze heeeel veel voorkomen of vrij zeldzaam zijn van kleur. Als je dan een beetje research doet naar kleuren, vinvormen, staartvormen etc.... dan weet je of je 'zeldzamer geziene visjes' in een kleurcategorie behoren of niet. En of ze longfin zijn of niet, deltatail, fantail, you name it. Maar daarom promoot ik ook aaaaaaaaltijd het kopen bij de kweker zèlf. Die mens kan je of àlles erover vertellen en je hebt meestal 'goede' visjes, of niks vertellen en verkoopt meestal rommelvisjes :wink: .

18. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is waar

19. laantje

Lid geworden:
    18 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag wat guppen toevoegen aan de aquarium :heart_eyes: hoeveel wil je ervoor?

20. loungeexx

Lid geworden:
    30 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    je kunt ze verkopen en weggeven of door de wc spoelen

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. iempie
    Reacties:
    7
    Weergaven: