Wat moet ik doen?! reutjes vechten hard

Discussie in 'Honden' gestart door dwrtjj, 3 jul 2007.

1. dwrtjj

Lid geworden:
    28 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    ik heb een groot probleem, ik heb sinds gister 2 reutjes bij elkaar zitten die eerst altijd alleen waren, en en ook alleen zijn opgegroeid.
    Ze zijn allebij 8 maanden en ze vechten echt heel erg, in het begin was het een beetje speels buiten en blaffen maar nu is het veranderd in echt gemeen grommen en ze vliegen elkaar echt letterlijk in de haren. Ik weet wel dat het normaal is dat ze een beetje vechten maar dit is echt heel erg.
    Het kán wel goed gaan maar zo gauw er eentje weer iets anders doet is het weer gedaan met de rust en wordt er echt lomp gevochten.

Ik ben echt bang dat ze door zullen gaan totdat er een iets heeft. Moet ik dit nog een week aankijken of kan ik ze beter zo snel mogelijk uit elkaar halen? ik weet het echt niet, ik wil het beste voor de honden maar wil echt voorkomen dat er gewonden vallen...

ik hoop dat iemand mij kan helpen...

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zal en moet er 1 de baas worden. Dat kan niet anders dan uitgevochten worden. Hoe erg het is hangt van het karakter van de verliezer. Hoe harder zijn karakter is hoe harder het definitieve gevecht om de alpha te worden zal zijn.
    Het beste in dat geval is dan ze te laten doen. Als ze echt te hevig bezig zijn en er dan ook ècht bloed vloeit (en niet gewoon door een goede wat diepere scham of omdat er 1 wat mankt om te zien wat de baas gaat zeggen) dan laten doen. Ze moeten het zelf uitvechten, daar kan je niks aan veranderen. Zolang er niet 1 de overhand krijgt en de andere naar zijn pijpen danst zullen ze blijven vechten, vechten en vechten.

Echter..... Persoonlijk ik zelf... 2 reuen van 8 maanden... Nooit, nu niet dan niet en nooit niet. Dat is vragen om dit soort problemen. Hier kunnen serieuze stukken van komen. Ze ondergaan beiden hun grote hormoonspurt. Ze zitten beiden in die fase. Geen van beiden ziet het zitten om aan de andere af te geven, beiden wanen zich dé man. Nee, persoonlijk zou ik er 1 laten vertrekken. (ik had er zo wie zo al niet aan begonnen).
    Een week is kort om het uit te maken, maar ik zou er 1 laten vertrekken vóór er onheroepelijke en onherstelbare verwondingen van komen. Tenzij je goed weet hoe hun lichaamstaal in elkaar zit en al meerdere reuen samen hebt gehad, zou ik ze niet samen houden. Gevechten kunnen zeer serieus klinken en er ook zo uit zien terwijl het eigenlijk maar om een bevestiging van autoriteit van de alpha is. Als je echter die verschillen niet weet, is het onmogelijk voor je om te zien of ze daadwerkelijk tot een groot slagveld over gaan of omdat er 1 stil aan terrein aan het winnen is.
    Ze zijn beiden nog niet helemaal ingeburgert in je huis, aangezien je ze allebei nog maar een week hebt (of tenminste toch 1 reu die nog niet op zijn plaats is.)
    Dat op zich is al groots verwarrend, daarbij nog dat het 2 reuen van exact dezelfde leeftijd zijn.... Doe er 1 weg, voor de honden zelf alleen al...

3. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dit eerlijk gezegt nogal een raar antwoord. Het kan heel goed gaan. Ik ken meerdere mensen met meerdere reuen van dezelfde leeftijd en nadat het goed uitgemaakt is, wie er de baas is, is de rangorde tussen reuen vaak stabieler dan tussen reuen. Ik kan alleen maar zeggen: ben maar blij dat het geen teven zijn en kijk het nog even aan. Laat er anders iemand naar kijken die er verstand van heeft. Misschien dat jij onbewust de onderdanige hond voortrekt. Dit is echt iets waar je iemand met verstand naar moet laten kijken! Met een beetje advies kan het heel snel heel goed gaan!

4. dwrtjj

Lid geworden:
    28 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor de reacties, vanavond komt er iemand kijken hier die er veel verstand van heeft, en dan ga ik bepalen of er een weg moet...
    ik persoonlijk kan er niet veel uitmaken wie tot nu toe de alpha kan zijn... de ene keer is die de baas en de andere keer die... ik hoop dat er vanavond meer duidelijkheid komt

5. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat de honden pas sinds gisteren samen zijn, na alleen geweest te zijn en ook nog eens dezelfde leeftijd hebben.
    Ik ken ook mensen die 2 reuen hebben van dezelfde leeftijd, maar die zijn samen opgegroeid en dat maakt een heel groot verschil. Ook het ras kan het verschil uitmaken. Terriers zijn bv veel vasthoudender en vechten vaak ook veel feller. In een gevecht zijn ze minder snel geneigd op te geven en als je dat soort karakters tegenover elkaar zet, dan kan zoiets heel nare gevolgen hebben.

Ik vraag me af of de honden met elkaar hebben kennisgemaakt op neutraal terrein, voordat ze in huis zijn genomen.

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, dat zat dus ook in mijn hoofd.
    Ze zitten allebij in hun hormoonspurt fase. Een uiterst moeilijke periode voor honden die elkaar niet kennen, geen andere hond gewent zijn en er ook nog eens uiterst moeilijk over doen.

Het kàn heel goed gaan, maar in dit geval dus helemaal niet -tot zo ver. Maar dat laatste van je klopt niet helemaal denkt ik; ... is de rangorde tussen reuen vaak stabieler dan tussen reuen.'
    Bedoel je tussen reuen van dezelfde leeftijd dan reuen die niet van dezelfde leeftijd zijn, of tussen reuen dan tussen teven?
    In het eerste geval is je stelling niet waar. Een oudere reu met een uitgesproken alphakarakter is de beste om zijn roedel te leiden, en een jongere reu op te leren. In het tweede geval is je stelling ook niet waar. Teven die de rangorde kennen zijn doorgaans de rustigste roedels die je kunt hebben.

7. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer helemaal met jou eens. Het enige nadeel met teven is dat het vechten er een stuk harder aan toegaat wanneer de rangorde nog onstabiel is... een vriendin van me had twee jackies (ook wel een ras!) die op de vuist gingen na maanden perfecte harmonie... de bloedspatten zaten op de muren! Niet te zuinig. Nu gaat het weer goed tussen de ladies, maar ze is zich kapot geschrokken natuurlijk. Teven onderling... Ik denk dus dat ze dat bedoelde...?
    Reuen knokken doorgaans toch met minder schade... een schaafplekje, een wondje, een schram... dan heb je meestal het ergste wel weer gehad. Vaak het is veel geschreeuw en vrij weinig wol. (En dan vraagt men mij waarom ik een reuenmens ben, haha!)

8. Lazio3

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ze uit laten vechten en dan wachten tot dat ze zijn uit gevochten en dan is er een reu de baas :smiley:

9. toshke

Lid geworden:
    14 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hetzelfde probleem . Ze bleven maar vechten tot bloedens toe. Ik heb er een laten castreren en het was opgelost. Ik raad het iedereen aan. Bij reuen kan dit wel overgaan hoor . Anders is dit met teven , eens deze beginnen te vechten is het voor altijd gedaan. Teven vechten soms echt tot de door , terwijl reuen altijd meer kabaal maken (niet altijd)

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. snowdog
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.717
  2. mutsjuh
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    811