Wat kan je tegen muggen doen???

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Solane, 17 jul 2007.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie nog tips voor mij om geen last te hebben van muggen?? ik slaap op zolder en ik heb het dakraam dicht wat al gekkenwerk is maar dan hoop ik geen muggen binnen te krijgen maar elke nacht word ik lek geprikt. muggenspray helpt niks :flushed: en ik blijf wakker liggen omdat ik ze hoor zoemen rot geluid en als ik licht aan doe kan ik ze niet vinden :persevere:

2. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een clamboe en dat werkt goed! Ik heb hem nu 2 of 3 jaar en wordt alleen nog maar gestoken als ik ergens ben logeren......
    Eerst werd ik thuis echt helemaal lekgeprikt, maar sinds ik die clamboe heb niet meer :wink:

3. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat ook zo'n ding voor in het stopcontact. Die stop je er dan in en maakt een bepaald geluid. Maar ik weet niet of je dat ding dan juist wel of juist niet dicht bij je in de buurt in een stopcontact moet doen. Want ik weet niet of dat ding nou juist muggen aantrekt of juist muggen op afstand houdt. :wink:
    Ik vind muggenspray trouwens heerlijk ruiken, zelfs als het niet zou werken zou ik het nog opdoen. :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Ik denk trouwens ook dat het een beetje ligt aan de persoon want ik ben al een tijd niet meer echt gestoken door een mug. (Wel door knutten laatst.)

4. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan helaas geen clamboe ophngen omdat ik precies onder een schuin dak lig maar dat zou wel ideaal zijn word gek van dat geprik

ik vind muggenspray onwijs stinken en had het gister opgedaan maar het helpt echt niet ik had de volgende ochtend 5 muggenbulden
    ze zeggen dat een mug maar 1 keer prikt nou ik geloof daar niks van :stuck_out_tongue_winking_eye:

5. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben weleens 2 verschillende muggensprays gehad en de ene ruikt lekker naar citronella ofzoiets en de andere vind ik stinken (van autan geloof ik).

6. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Preventieve maatregelen:
    - Muggen hebben stilstaand water nodig om zich voort te planten. Voorkom onafgedekteemmers met water in de tuin en zorg voor goed afwaterende goten.
    - Zorg voor een degelijke deksel voor de regenton en een goede afsluiting van de regenwaterput.
    - De beste mechanische preventie om muggen buiten te houden, is het vliegenraam.
    - Plaatsvliegenramen in vensters en deuren. Zorg datze in goede staat zijn
    - Steek het licht niet aan vooraleer alle vensters en deuren zondervliegenraam gesloten zijn
    - Slaap onder een muskietennet.
    - Smeer citronella-olie op de huid of breng het aan op uw kleding.
    - Boerenwormkruid, citroenmelisse en notenbladeren hebben een afwerende werking. Ze kunnen als kamerplant gebruikt worden.

Alternatieve bestrijdingsmethoden:
    Recepten om muggen van je lijf af te houden
    - Maak een mengsel van:
    100 g kokosolie, 10 druppels etherische citronellaolie, 10 druppels etherische lavendelolie, 10 druppels etherische eucalyptusolie.
    - Lavendel is insecten werend en vooral de muggen.
    - Voor een zomeravond in de tuin zonder muggen:
    - Verbrandt zwarte kummel samen met wierook in een pannetje. De opstijgende
    geur is heerlijk voor mensen, maar afschrikkend voor muggen
    - De vliegen mepper heeft niet allen zijn doel bewezen om vliegen neer te meppen
    maar je kan er even goed muggen met verdelgen.
    - Zet twéé vensters recht op elkaar open met een vliegraam er voor of er in muggen
    kunnen er niet tegen en je bent ze dan ook vlug kwijt.

7. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er geen mogelijkheid om met een soort van verlengstuk een clamboe op te hangen? Bijvoorbeeld dmv een haak ofzo?

8. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n citroenplant werkt volgens mij ook wel. Ruikt nog lekker ook.

9. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wordt ook vaak lekgestoken door muggen en die stomme beesten vinden het ook nog eens grappig om rond m'n hoofd te zoemen.

Mijn raam staat praktisch altijd open, muggen of niet.
    In het stopcontact zit bij mij zo'n verstuiver waar je een busje antimuggenspul in moet draaien. Je kan hem instellen op welke uren het moet verstuiven en hoeveel (bij mij 's nachts en zo veel mogelijk :wink: ).
    Ik moet zeggen dat dit best wel effectief is.

Muggen kunnen idd niet tegen tocht. In de zomer, als het heel warm is laat ik 's nachts een klein ventilatortje draaien.
    Mijn kamer ligt vlak onder een plat dak en is op het zuiden gericht. In de zomer blijft het zonder extra verkoeling 35° in m'n kamer, zelfs 's nachts als het buiten nog maar 20° is; dus dan is zo'n ventilator echt wel noodzaak, maar het houd ook nog eens de muggen weg.

10. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    - Lavendel is insecten werend en vooral de muggen

oh dit wist ik niet ga maar eens lavendel olie kopen en insmeren :smiley:

waar kan je zo een citroenplant kopen?

Ik lig precies onder het dak en als ik dan een clamboe ophang ben ik bang dat ik me nauwelijks kan omdraaien zal eens aan mn moeder vragen of zoiets kan

bedankt allemaal voor de tips

11. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan ook een eucalyptusplant op je nachkastje zetten. Dat is ook mugwerend en vindt ik ook wel lekker ruiken in cominatie met Lavendel. Mijn ultime combinatie!

12. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik gewoon gif-spray... als ik er last van heb (gelukkig heb ik al een hele tijd geen muggen meer gehad)
    een paar uur voordat ik naar bed ga, even laten luchten en dan zijn ze echt wel dood :smiley:

alleen geen huisdieren in je kamer laten dan natuurlijk :wink:

Alleen vaak wordt je al gestoken vóór je naar bed gaat... bijv. gewoon in de huiskamer, of als je nog even buiten gaat... en daar werkt maar weinig tegen..

Sja, overal horren voor de ramen.

13. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat een hor voor het raam en een clamboe de beste oplossingen zijn. Ik weet in ieder geval wel dat die piepdingen voor in het stopcontact NIET werken.

Ik heb mijn slaapkamer ook op het zuiden en daar is het dus ook altijd extra warm, dus ik moet hoe dan ook altijd 's avonds mijn raam open. Persoonlijk geef ik niet zoveel om muggenbulten, vind het erger als ze 's nachts rond me oren zoemen. Maar meestal als ik voor het slapen een mug of vlieg ofzo tegenkom dan sla ik ze gewoon dood. Is het meest effectief :stuck_out_tongue_winking_eye:

14. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan wel zo zijn maar ik sla nooit raak. Ik mis die verdomde beesten altijd :confused:

15. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto van Annemarie ophangen :grinning:

16. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Spinnen los laten in je kamer is ook een optie :wink:

17. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook wel spinnen in me slaapkamer en inderdaad geen last van muggen

18. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen spinnen in mijn slaapkamer en ook geen last van muggen.

En gebruik ook geen middeltjes tegen ze.

19. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ook niet mijn spinnen vangen ze wel haha :wink:

20. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm :confused: , ik heb zat spinnen in mijn slaapkamer en op de gang, maar ook veel last van muggen. Conclusie: onze spinnen doen hun werk niet goed! Maar ja, hoe lok je nou weer muggenvangende spinnen naar je huis toe....

Citronellaplantjes en eucalyptusplantjes vind ik zelf heerlijk op de slaapkamer vanwege hun frisse geur, maar mijn ervaringnis dat de muggen zich er nou niet echt door laten weerhouden. Maar dat geldt voor alle middeltjes. Zelf ingesmeerd met DEET wordt ik nog lekgeprikt dus volgens mij werkt het allemaal niet, behavle natuurlijk barrieres zoals een hor of een klamboe.

Laden...

Deel Deze Pagina