Wat is het beste voor mijn lieve knabbel!??

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Aniek~Knabbel, 4 jun 2011.

1. Noraenkonijnen

Noraenkonijnen Speurneus

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij tot altijd. Je moet bij een mannetjeskonijn nooit een ander mannetje zetten, alleen een vrouwtje. Dan moet je hem wel laten castreren tenzij je ZEKER weet dat je jongen wilt!

2. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Is het echt een must om twee vlamingen bij elkaar te zetten? Kan er geen ander groot ras bij?

3. leon10tje

Lid geworden:
    30 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien franse hangoor?

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Nee hoor, je kunt alle rassen bij elkaar zetten, dus ook een vlaamse reus en een dwergkonijntje bijvoorbeeld. Voor het konijn maakt het niets uit, die wordt net zo lief vriendjes met een dwergje als met een reus. Maar qua ruimte, indeling hok, hoeveelheid eten etc vinden de neeste baasjes het wel handiger als ze min of meer hetzelfde formaat hebben. Dat kunnen ook andere rassen dan vlaamse reuzen zijn en ze hoeven echt niet precies even groot te zijn. Toch blijft het karakter het allerbelangrijkste zodat ze goed met elkaar overweg kunnen.

5. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil mijn vosje koppelen, geen idee aan wat. Lola gaat speeddaten in het asiel, hoop dat ze een maatje vindt.

Lijjt me wel eng, een vlaamse reus en een dwerg. Een keertje verkeerd omrollen en je dwerg is kapot :flushed:

6. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil mijn vosje koppelen, geen idee aan wat. Lola gaat speeddaten in het asiel, hoop dat ze een maatje vindt.

Lijjt me wel eng, een vlaamse reus en een dwerg. Een keertje verkeerd omrollen en je dwerg is kapot :flushed:

7. Noraenkonijnen

Noraenkonijnen Speurneus

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn dwerghangoor leefde eerst samen met een vlaamse reus. Ik weet niet of dit altijd zo is, maar Wilka (mijn dwerghangoor konijn, ze komt uit de opvang) werd geplet omdat dat andere konijn op haar ging liggen. Het lijkt mij niet zo handig, bij het voeren bijv. drukt die vlaamse reus dat dwergkonijn opzij tegen de wand en ze is zo geplet.... :-&

Laden...

Deel Deze Pagina