Waarneer de konijn en cavia naar buiten?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door regina, 20 mrt 2007.

1. regina

regina Dierenliefhebber

Lid geworden:
    10 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Had een klein vraagje,

Ik wil graag straks mijn cavia en toekomstige konijn naar buiten brengen, maar waarneer is de goede tijd?

groeten, regina

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de temperatuur buiten ongeveer hetzelfde is als binnen (gedurende langere tijd, dus niet 1 dagje) zowel 's nachts als overdag. Dus meestal is dat ergens in het voorjaar, als het overdag minimaal 18 tot 20 graden is en 's nachts niet kouder meer wordt dan pakweg 14 graden. Dan kun je ze goed buiten zetten.

Zorg de eerste tijd voor een lekker dikke laag bodembedekking, zodat ze daarin kunnen wegkruipen als ze het toch nog wat frisjes vinden of als ze een beetje schrikken van onbekende buiten-geluiden.

En verder moet je natuurlijk altijd zorgen dat het hok niet in de tocht staat, dat het dakje niet lekt, dat de regen niet naar binnen regent en dat het hok niet in de volle zon staat. Maar dat geldt altijd, niet alleen tijdens de gewenningsperiode.

3. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Om ze echt buiten te zetten met hok en al is het inderdaad nog te wisselvallig.

Mijn konijn haalt nu al wel af en toe een frisse neus. Als er weinig wind is en de temperatuur minstens 15° dan mag hij eventjes in de tuin spelen.
    Na 1 of 2 uurtjes haal ik hem wel terug binnen, dik tegen z'n zin, maar tegen dan heb ik het koud :wink: (ik moet er bij blijven omdat hij anders de tuin afbreekt en er zitten ook katten op de loer).

4. JoBoris76

Lid geworden:
    13 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is veilig om ze na 15 mei naar buiten te doen. (IJsheiligen)

Laden...

Deel Deze Pagina