waar te koop shubunkin vissen

Discussie in 'Vissen' gestart door lilian1965, 18 okt 2008.

1. lilian1965

Lid geworden:
    18 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedeavond,
    Wie kan mij vertellen waar ik shubunkin aquarium vissen kan kopen
    De kenner weet waar ik het over hebt.

Ben pas begonnen met de hobby

Ik woonzelf in Ridderkerk

Alvast bedankt voor de eventuele reactie terug

groetjes lilian

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    In een vissenwinkel tjèn. Shubunkins en kruisingen ervan komen heel veel voor. Elke fatsoenlijke vissenwinkel heeft er wel.

3. lilian1965

Lid geworden:
    18 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi

kan je ook aangeven welke winkel

scheelt mij weer een hoop zoekwerk

gr
    lilian

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik verwacht dat elke winkel met een goed assortiment dit heeft. Aangezien je daar ook moet zijn voor visvoer, etc kan je gelijk even kijken :wink:

5. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Elke dierenwinkel die ook vissen verkoopt heeft goudvissen en enkele varianten zitten
    Ik vind het eprsoonlijk beter als je naar een vissenwinkel gaat, daar zijn de aquaria's vaak beter verzorgt en zijn de vissen gezonder :smile: (das toch mijn ervaring)

6. lilian1965

Lid geworden:
    18 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi

degene die mij antwoord hebben gegeven op mijn vraag

wilde ik bij deze bedanken

ik ben toch nog even gaan speuren en ikzelf
    kwam terecht bij hornbach afdeling aquarium
    in Alblasserdam dus redelijk dichtbij Riddderkerk

7. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn shubunkins niet meer vijvervissen?

Die van mij kreeg ik rond april en ze waren al zo'n 10 cm groot, momenteel zijn ze meer als een keer zo groot geworden.

8. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Zijn idd vijvervissen :smile:
    Minstens 500 liter

9. de leeuw

Lid geworden:
    15 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de regel 3 liter per cm. vis aan houdt heb je met een aquarium van 90 liter voldoende voor 1 vis. In een aquarium van 100 x 40 x 60 (240 liter) wil dit zeggen dat je 2 à 3 goudvissen kunt houden. Dit doet spijtig genoeg niemand.

10. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat eigenlijk best zielig..

Als ik zie wat voor ruimte de vissen in onze vijver hebben, en dan in vergelijking met zo'n kleine tank..

11. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

daarom kan je dus ook niet fatsoenlijk vissen in een te kleine tank houden. Dan zit je constant met verontreinigd water. In tanks die adaquaat zijn zie ik echter geen nadeel. Beter in een zeer ruime tank dan te veel vissen in een te kleine vijver, want dat kan óók.

Not quite.... 'shubunkin' is gewoon het Japanse woord voor 'driekleur'. Je hebt evengoed Ryukin shubunkin vissen. Ryukins in 3 kleuren dus. Die kùnnen overleven in wat kouder water maar voelen zich veel fijner in water van 24-26°. :wink:

12. ratteryamicitia

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom vind ik het dus ook zielig dat mensen goudvissen of weet ik veel wat voor vissen in kleine bakken proppen.

Ik heb momenteel 7 koi, 2 goudvissen, 2 sluierstaarten, 2 shubunkins en een steur in mijn vijver, en mijn vijver is vol.(ruim 11 kuub:stuck_out_tongue_winking_eye:)

Voor de koi houdt ik dan aan 1 koi per kuub, en dan bij de goudvissenachtigen 3 op een kuub. De steur moet weer ongeveer 8 tot 10 keer zijn eigen lengte kunnen zwemmen.

Dus stel je voor dat je een tank van 333 liter aan moet schaffen voor 1 goudvis/shubunkin, want dan hebben ze pas ruimte.

Maar dus een tip voor de TS.. Zou geen shubunkins halen voor in je aqua. Dit vind ik persoonlijk gewoon zielig (of je moet een mega aqua hebben)

13. de leeuw

Lid geworden:
    15 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik volg u redenatie helemaal hoor, maar 333 liter voor 1 goudvis is echt wel overdreven, die 3 liter per cm. vis vinden de meeste mensen al overdreven.
    Als je 3 goudvissen in een aquarium van 100 x 40 x 60 hebt zitten zit je zeker goed. Een vijver is altijd beter,maar niet iedereen heeft er de mogelijkheid toe.

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt wel. Maar dan moet je wel een goede filter hebben. Altijd wel een goede filter hebben, maar het mag best een straffere zijn van capaciteit, zeker voor goudvisachtigen. De varkentjes onder de vissen, grootse vervuilers :stuck_out_tongue_winking_eye: .

15. Janny17

Lid geworden:
    23 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee..

Ik had een vraagje,, heeft u ook baby blauwe shubunkin vissen voor in de vijver?

gr. Janyce

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Baby blauwe?... Shubunkin staat voor '3 kleur' (rood/oranje, wit en zwart) dus als er 1 van die 3 kleurtjes in baby blauw gekweekt wordt dan ja, dan kan het. Maar ik zelf heb ze nog nooit gezien.

Laden...

Deel Deze Pagina