Waar bewaar jij het diervoer?

Discussie in 'Stemmen' gestart door ~ellie~, 30 dec 2008.

?

Waar bewaar jij het diervoer?

1. In de keuken of 'algemene' voorraadkast

10 stem(men)
    30,3%
  2. In een aparte kast voor de dierenspullen

3 stem(men)
    9,1%
  3. In de kelder of berging

2 stem(men)
    6,1%
  4. In de schuur, garage of het tuinhuisje

7 stem(men)
    21,2%
  5. Naast/bij het hok van mijn huisdier(en)

9 stem(men)
    27,3%
  6. Ergens anders, namelijk...

2 stem(men)
    6,1%
  7. In de keuken of 'algemene' voorraadkast

10 stem(men)
    30,3%
  8. In een aparte kast voor de dierenspullen

3 stem(men)
    9,1%
  9. In de kelder of berging

2 stem(men)
    6,1%
  10. In de schuur, garage of het tuinhuisje

7 stem(men)
    21,2%
  11. Naast/bij het hok van mijn huisdier(en)

9 stem(men)
    27,3%
  12. Ergens anders, namelijk...

2 stem(men)
    6,1%
  1. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag hebben we onze berging eens even flink gereorganiseerd, en daarbij is het konijnenvoer van de berging naar een keukenkastje verhuisd. Vriendjelief vond dit echter in eerste instantie maar een vies idee, zo bij ons eten (nou ja, eigenlijk zelfs alleen bij de broodrooster en de pannenonderzetters!). Ik zie het probleem niet zo, 't zijn alleen maar droge brokken en netjes afgewassen etensbakjes en drinkflesjes.

Dus nou zat ik eens te denken: waar bewaren jullie het diervoer en andere spulletjes (bakjes, riem, borstels, hooi, reismandjes etc)? Bij het hok van je dier, in een 'gewone' kast (bijv woonkamer/slaapkamer), in de kelder, in een berging of schuurtje, in de keuken? En degenen die hun hond of kat vers vlees geven, zit dat in jullie gewone koelkast/vriezer waar ook je eigen eten ligt, of hebben jullie een aparte koeler/vriezer voor het diervoer?

De poll is vooral gericht op het voer, maar in een reactie kun je uiteraard ook toelichten waar je de andere spullen bewaart.

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal zelf ook even antwoorden. Bij ons ligt het konijnen- en caviavoer dus in de keuken, samen met de voerbakjes en drinkflesjes. Het gerbilvoer ligt in het boekenkastje waar de gerbilbak op staat. Ander spul zoals zaagsel, hooi en stro ligt in de berging, en zaken die we echt zelden nodig hebben (overtollige kooien enzo) liggen in de kelder.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Kattenvoer: in de keuken. Op het aanrecht staat een box met de zakjes kattenvoer, onder tafel staan de onaangebroken zakjes en op de koelkast de verdeelbus met brokken en de reservezak brokken.

Gekooide dieren: de parkieten en cavia's hebben een katveilige kamer en daar bewaar ik ook hun voer. Ik doe de zakken in een afgesloten bak aangezien ik al een paar keer motjes heb gehad. Die rotbeestjes zijn haast niet uit huis te krijgen! Voor dagelijks gebruik gaat een deel van het voer in een blik, dan blijft de rest lekker vers.

Vroegah, toen ik nog met mijn moeder samen leefde, stonden de dichte zakken voer bij onze eigen voorraden en gingen de aangebroken zakken in een blik bij de kooi.

4. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Word allemaal bewaard bij m'n diertjes in emmers.
    Eten van de honden staat in de keukenkast.

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk zelf maar;
    Het hok met rechts een stelling;
    Bovenste plank: 3 curverboxen met hennep en 1 met stro.
    Onderste plank: 1 curverbox met zaagsel (wat niet op komt)en daarop een kleed voor in de reiskoffer en 2 curverboxen met hooi
    Op de grond: de reiskoffer

Op het hok staan de voerbakjes, voeropslag, weegschaal, speeltjes, snoepjes, Snijplank voor het snijden van de groenten en olie dat door het voer gaat als ze in de rui zijn.

Het hok met links ook en stelling;
    Bovenste plank: De duna-bak, deze wordt gebruikt om de 2 nijnen te scheiden met eten, en is tevens de quarantane hok.
    Onderste plank: Handdoeken, emmer met daarin stoffer en blik, paletmes (voor aangekoekte troep), rubberen handschoenen (in de winter is het zo koud met je handen in een sopje), een spuit met Home-help, en een schaar om de zakken van het hooi, hennep en voer te knippen.
    Op de grond staan tegels, dus niet voor de nijntjes.

Dan links van de stelling staat mijn prullenbak speciaal voor het schoonmaken van het hok, en groenten die over zijn.
    En daarnaast staat mijn ton met voer.

Het is de bedoeling dat de overige spullen nog in een stellingkast komen zodat de konijnen de ruimte als losloopgebied krijgen.

De EHBO-spullen staan op mijn kamer. Als er wat met ze aan de hand is, worden ze toch op mijn kamer verzorgt.

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar 'anders' gestemd.
    Van de honden in de diepvriezer, van het gevogelte in de stal.

7. *bonnie*

*bonnie* Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb aangeduid in de schuur want daar staat alle eten gestockeerd in emmers met daarop geschreven wat voor wie is, maar bij al mijn dieren heb ik in hun ren naast hun hok 1 emmer staan met eten omdat ik anders eindeloos over en weer blijf lopen met schepjes.

8. kim=kitty=ikke

Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gestemd voor schuur/garage omdat daar het merendeel van het voer staat, maar in de bijkeuken staat de emmer met de kattenbrokken die in gebruik is. en daarnaast een kleine voorraad kuipjes. de overige spulletjes van de katten staan ook in de bijkeuken (borstels, reserve bandjes en antivlooi ed) speelgoed van de katten zit in een rieten mand en staat naast de kattenpaal.

bij mijn hamster had ik al het voer bij de kooi staan in een emmer.

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gestemd voor naast/bij het hok. Al had ik mss beter anders kunnen stemmen.
    Het voer voor de caafs en hamsters staat altijd in de buurt van hun verblijven. Het hooi van de caafs ligt zo dicht mogelijk bij de kooi, want anders knoei ik helemaal mn hele kamer vol (wat ik nu al eigenlijk doe). Andere spullen (zoals reserveflesjes, borstels voor de honden of speelgoed voro de hammies) liggen in een plastic bak en die staat ergens waar plaats is. Meestal in een kast op mn kamer ofzo.
    Het vlees wat mn honden krijgen ligt natuurlijk in de vriezer. Wij hebben in totaal 4 vrieskisten (waarvan er 3 zeeeer groot zijn). De 3 grote worden gebruikt voor het vlees van de honden. De 4e wordt gebruikt voor ons eten en hierin ligt ook het Smuldier voor Sharonne (zij krijgt geen echt vlees, alleen gemalen diepvriesvlees uit de winkel). De rede dat ons eten niet tussen het vlees van de honden ligt, is omdat je anders het overzicht kwijt raakt :wink:

10. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    naast/bij het hok.

het eten staat van de katten boven op een plank onder het voer,
    honde eten staat in de koelkast,
    schilpaddenvoer zit in het la van het dressoire waar het aquarium op staat,
    het konijnenvoer (van de konijnen buiten) staat in het hok in een emmer, dit geld ook voor het kippen voer,
    het eten van de vis staat naast zijn aquarium
    het eten van het konijn in huis staat ook op de plank boven zijn hok in een emmertje,
    en van de hamsters staat het eten onder het kastje waar ze op staan.
    kortom het eten van elk dier staat zo ongeveer waar ze zelf verblijven :wink:

11. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier stond het kattenvoer in de bijkeuken, in de kast, maar die lieve poesjes konden daarvan de deur openschuiven en zaten telkens met hun neus in de zak voer.
    Nu dus in het halletje gezet... Heb namelijk geen ander geschikte plaats voor een zak van 15 kilo.
    Het dieetvoer van Quinty stond ook op de kast, maar hebben de poezels ook al geprobeerd open 'te breken' haha. Dus staat nu veilig in een keukenkastje.

12. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 'In de keuken of 'algemene' voorraadkast' gestemd.

Zak kattenvoer staat gewoon op de grond in de keuken of in de voorraadkast.
    Bakken brokjes en water liggen ook in de keuken op de grond.

Maar er staat nog zak kattenvoer op de zolder.
    Er liggen ook bakken brokjes en water op de zolder.

Verder staan blikvoer in de voorraadkast.

En geopend blikvoer staat in de koelkast.
    Uiteindelijk wel afgesloten met plastic deksel.

13. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ trice hoe kom jij aan die grote silo van sience selektive?? wij kopen het voer al een lange tijd maar hebben dan een 10kilo zak krijgen nooit een silo :confused:

Wij bewaren het voer en hooi en dergelijke in een houten kist, en de rest bewaren we in een trommel op een salon tafel.

14. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

hihi, krijg je ook nergens bij :grinning:
    De voerton heb ik gekocht bij de welkoop, ze zijn best prijzig. Maar ze zijn ook erg goed, de SS-biks blijft er knapperig in, en de konijnen vinden het daarom maanden na aankoop nog steeds net zo lekker als wanneer je het net gekocht hebt.
    De voerton heb ik zelf beplakt met delen van een voerzak :grinning:

15. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het voer voor de hamster staat in een blik naast de kooi, op het 'bed' waar de kooi ook opstaat dus. Voor de paarden hebben we grote voertonnen in de stal staan, zodat de muizen de zakken niet kunnen aanvreten. En voor de kippen, eenden, de wallaby en ons konijn hebben we ook van deze tonnen, maar dan een maatje kleiner. Deze staan eigenlijk gewoon in het verblijf van de kippen en eenden.

16. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Er staat in de keuken een groot bewaarblik met brokjes. De rest van de brokjes staan in de voorraadkast en zachtvoer staat in een keukenkastje. Versvlees ligt in de vriezer in de schuur.

17. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    De vogels en de cavia's hebben hun eigen bak met spulletjes onder hun kooien staan. Daar zit alles in: voer, reservebakjes/flesjes, speelgoed en bodembedekking.

18. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bix staat in de keuken. Hooi, zaagsel en stro staat in de schuur. :wave:

19. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een grote bak staan met ruim 10 kg voer erin, in de keuken.
    En vul die elke week bij, zodat we altijd voer hebben.
    En een grote afvalbak van de Ikea, met grit voor de kattenbak, ook in de keuken.

Laden...

Deel Deze Pagina