vroeger baasje terugzien

Discussie in 'Honden' gestart door oswald, 20 mei 2010.

1. oswald

Lid geworden:
    20 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een hondje van 6 maand geadopteerd. De mensen konden er niet meer voor zorgen. Het hondje is nu 10 maanden en de vorige eigenaars zouden het graag nog eens komen bezoeken.

Zou het beestje niet tilt slaan als het de vorige baasjes terug ziet? Een hond is trouw aan zijn baasje en heeft gewenning nodig in een nieuwe omgeving. Ons hondje is nu aangepast en vertrouwt ons volledig. Ik heb schrik dat het mentaal een tik krijgt als het de baasjes terugziet waarbij het is opgegroeid en zich dan misschien 'ontrouw' voelt tegenover hen.

2. MPD

MPD

Lid geworden:
    27 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dikke kans dat die mensen niet meer als zodanig herkent!

Ook belangrijk; hoe sta je er zelf tegenover? Mag de hond blij zijn dat hij ze ziet?
    Van het nestje wat we vorig jaar hadden komen alle puppen geregeld op bezoek. Ze hebben allemaal een nieuwe baas, op een na die hier nog is. Maar als ze hier zijn zijn ze ook even thuis, maar anders. Ze herkennen vaak geuren en gevoelens en zijn gewoon blij. Als ze het ergens goed hebben gehad zal hij dat eerder aan hen ruiken en dat verband leggen, dan dat hij 'ontrouw'voelt. Jullie zijn nu de baasjes. Waar je wel voor gaat waken, ook tegenover de voormalige baasjes, is dat zij niet als baasjes mogen gedragen. Dan raakt je hondje wellicht wél in de war. Als ik naar mezelf kijk; ik moet me altijd inhouden, maar heb weleens meegemaakt dat ik me dan als baasje gedroeg terijwl de huidige baasjes erbij waren, dat zo;n beestje toch wel even in de war raakt. En dat kan natuurlijk niet! Zolang je duidelijk blijft blijken dat JIJ de baas ben, dan is er helemaal geen probleem.

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben ook eens een herplaats-hond gehad. Een Golden Retriever, we kregen haar toen ze 3 jaar was, want de dochter des huizes was echt allergisch voor de hond en het ging niet meer. Wij hebben haar ook meteen een andere naam gegeven.
    Ze heeft later nog wel eens de oude eigenaren gezien en ze herkende ze wel. Maar ze zag ons nu als haar roedel. Is ook zo met mijn herplaatser. Die herkent zijn oude eigenaren wel, maar komt toch gewoon naar mij.
    Mijn hond reageert op zijn oude eigenaren hetzelfde als op vrienden die vaak over de vloer komen: hij herkent ze en hij vindt ze leuk. Maar die mensen behoren niet meer tot zijn roedel.
    Dus ik denk dat het geen kwaad kan. Het kan hooguit moeilijk zijn voor de oude eigenaren. Maar een hond voelt zich sowieso niet ontrouw.

4. moemoh

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al jarenlang honden die hier af en toe een weekje logeren als hun gezin op vakantie gaat. Er is er eentje bij die met pijn in het hart achter gelaten werd omdat de bazen dachten dat hij heel ongelukkig zou zijn zonder hen. Toen ze hem na twee weken kwamen halen kwam hij ze even begroeten en rende toen weer de wei op, was veel leuker. Na twee weken was hij hier helemaal thuis en vond zijn oude bazen niet meer interessant .... Het kan alle kanten op, hij zal zijn oude eigenaar vast herkennen, maar hoe druk hij zich daarover maakt moet je afwachten. En hij hoort nu bij jou, dus als ze naar huis gaan is het afgelopen met de visite. Jij bent zijn baas, zij zijn bezoek.
    Gaat vast lukken!

Laden...

Deel Deze Pagina