Vreemde wondjes op buikje yorkshire terrier

Discussie in 'Honden' gestart door caroline75, 22 nov 2009.

1. caroline75

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik heb een vraagje over mijn hondje (5 jaar oud)...
    Enkele weken terug zijn we met hem naar de dierenarts geweest omdat er rode plekjes zaten op zijn buik bij zijn oksels in de buurt.. De dierenarts zei dat het een bacterie of schimmel kon zijn en vervolgens hebben we hem dagelijks met een zalf ingesmeerd. Deze rode plekjes gingen weg, maar ik keek vandaag onder zijn buik en van de een op andere dag zitten er hele grote rode plekken, je zou het bijna kleine wondjes kunnen noemen.. En het lijkt zich ook uit te spreiden. Ik zou graag willen weten of ik huidkanker kan uitsluiten en dat het dan toch die schimmel/bacterie is die is teruggekeerd..
    Foto: [​IMG]

Bedankt!! ik ben bezorgd en de dierenarts kan pas morgen uitleg geven.. :blush:

Groetjes,
    Caroline

2. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    mja, lijkt me ook het veiligst om de DA hiervoor aan te spreken..
    heb geen idee.. schimmel; of reactie op het product of mss reactie op vlooien(beten)...

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier kan idd alleen een dierenarts uitsluitsel over geven. Ik denk dat er mss testen gedaan moeten wroden, bijv een kweekje om tek ijken of het een bacterie of schimmel is. Of mss is het een andere parasiet.
    Huidkanker bij honden heb ik nog bijna nooit gehoord. En als het al voorkomt, dan wss bij naakthonden of witte honden (denk ik zo). Want die kunnen ook verbranden en hebben (lijkt mij) dan meer kans erop.
    Veel succes bij de dierenarts.

4. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi hoi,

ik heb hier ook 2 rakkers met verdachte jeuk (open) plekjes in oksels en op de buik
    ik ben overgegaan op ecostyle hondenbrokken en smeer de plekken in met vertramil honingzalf, te koop bij de goede drogist en apotheek, bij de dierenarts heet het dermiel en je kan ook Vetgold gebruiken.

succes en een beterschapsknuffel voor je Kanjer

An

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Annemariekloet
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    4.817
  2. batolover
    Reacties:
    8