Vreemd gedrag maltezer leeuw

Discussie in 'Honden' gestart door deheuvel, 2 jun 2009.

1. deheuvel

Lid geworden:
    2 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben (een overigens kerngezond) maltezer van 4 jaar (vrouwtje)
    Soms probeert ze met haar neus de voederbak met drinkbak opzij te schuiven, ze doet het ook
    wel eens als je haar een koekje geeft.
    Wie weet wat dit betekend en het heeft niks te maken met slecht eten en of drinken.
    Wat wij wel apart vinden is dat ze als ze echt de aandacht wil hebben met haar neus behoorlijk hard
    je zit aan te stoten.
    Dit heb ik nog niet eerder bij een andere hond meegemaakt.
    p.s. ze is dan ook behoorlijk slim.

2. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit deed mijn vorige hond ook wel eens geloof ik maar dan niet met waterbak alleen met koekjes. Ik had altijd het idee dat ze het dan wilde begraven en het voor later wilde bewaren :confused:
    Je hebt een ieder geval een heerlijke schat rond lopen zo te horen die goed weet wat ze wil :ok:

3. mattu

Lid geworden:
    27 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ze jullie met der neus aanstoot is opzich gewoon heel normaal gedrag voor aand8 vragen mischien moet je gewoon is uit jezelf met haar spelen en dat ze die bak opzij schuift... mischien wil ze het op een andere plek hebben staan
    succes ermee he :ok:

4. deheuvel

Lid geworden:
    2 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is het niet, ze krijgt juist veel aandacht en dat met die bak doet ze ook als ze bij mijn ouders is en ook bij mijn dochter die ook een maltezer heeft.
    Wij hebben er dus totaal geen last van maar mischien was het bekend en is dit (leuke) gedrag te verklaren.
    Bedankt voor jullie reacties.

Ps ja ze is zeker heel slim en een schat van een hond.We zouden ze nooit meer kunnen missen.

5. Peetje83

Lid geworden:
    20 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond doet dit ook met haar voerbak. Ook als ze een botje of snack krijgt, legt ze die in haar mandje en gaat ze met haar neus er tegenaan schuiven. Wat dat betreft denk ik gewoon dat ze het wil verstoppen of begraven, met name omdat ze niet wil dat de katten eraan komen. Waarom ze dat met de voerbak doet weet ik ook niet, meestal duwt ze een keer of 3 begint ze toch wel te eten.

6. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heeft inderdaad te maken met het feit dat ze het willen bewaren.

Ik zag gisteren een documentaire over vossen (ik geloof poolvossen) en in het zomerseizoen hebben ze jongen. Deze moeten goed gevoed worden om erdoor te komen, maar echter is er niet altijd een grote voorraad aan eten: op een gegeven moment vliegt er een soort vogels weg om aan hun trektocht te beginnen, en jongen die dan nog niet goed kunnen vliegen vallen dan op de grond. Maar deze periode is maar beperkt, dus die vos pak alles wat ze kan pakken en bewaart het "teveel" aan eten ook in kleine holtes onder een boom, of ze graaft een gat en verstopt het daarin.

Dus dat "duwen met de neus" is niets anders dan een oerinstinct dat naar boven komt :smiley:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Offleash
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.314
  2. Bassetje
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    1.586