Vrachtwagen vol dieren, ik word er zo misselijk van

Discussie in 'Discussies' gestart door Diana333, 2 sep 2006.

1. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd juist omdat het zo walgelijk is ben ik ook vegie geworden.

@ Chiva, beetje realistisch he meisje. :wink: Denk je echt dat die egoïstische hoge pieten aan die dingen zoveel geld uitgeven? Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.

2. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Chiva:

Overduidelijk zijn de regels in België stukken strenger dan hier in Nederland; hier wordt geen enkel karkas afgekeurd vanwege mishandeling; geld is hier ALTIJD belangrijker dan dierenwelzijn. Vandaar mijn onderschrift.

Persoonlijk ben ik er ook van overtuigd dat er een hele belangrijke politieke oorzaak ten grondslag ligt aan de huidige situatie, die immers waarschijnlijk nog slechter is dan die al voor 2002 was;

Als je jezelf anno nu erg fanatiek als dierenbeschermer opwerpt word je door een flink deel der bevolking vergeleken met Volkert van der Graaf, de moordenaar van de populaire politicus Pim Fortuyn.

Van der Graaf is veganist, en heeft toegegeven dat onder andere dat de reden is geweest om Pim in bovengenoemd jaar te doden, die immers voorstander van het bouwen van varkensflats was, en ook bont niet afkeurde; in zijn optiek - en daar had hij helaas best wel gelijk in - blijft de bonthandel immers toch wel bestaan, en wordt bont uit oosterse landen op een vele malen barbaarsere manier "gewonnen" dan in het westen (dieren worden er immers levend uit hun vel gestroopt ).

De aanstelling van minister Cees Veerman, afkomstig van het CDA, een zeer grote (boeren)partij in ons land, kun je dan ook min of meer zien als een politiek statement, al sluit ik niet uit dat hij het toch wel geworden was als Pimmetje nog had geleefd; economie gaat immers voor alles.......................

3. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, mijn familie heeft nooit in een vernietigingskamp gezeten.
    Wel zaten mijn grootouders in het verzet en zijn zij daar bijna in terechtgekomen.
    Ik heb mijzelf wel heel erg verdiept in de concentratie- en vernietigingskampen, dus ik weet bijna alles van wat daar gebeurd is.

De vergelijking met mijn familie was eigenlijk heel simpel bedoeld, mensen gaan bij mij voor dieren, altijd, overal.
    Jij ziet dat blijkbaar anders, dat is jou goed recht.

Ik heb ook aangegeven dat ik het er ook niet mee eens ben met hoe die dieren vervoerd worden.

Tuurlijk is dat verschrikkelijk, wat er met die dieren gebeurt, maar dat jij zo zonder slag of stoot de vergelijking weet door te trekken naar wo2 vind ik toch erg knap.

Vraagje: als jij moest kiezen tussen het leven van de mensen waar je om geeft en het dierenleed, waarvoor kies jij dan?
    Stel dat die mensen precies hetzelfde zouden moeten doormaken als de dieren.
    Zou jij dan zeggen: ik los liever het dierenleed op?

4. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Jurgen, je snapt wat ik bedoel!
    Het gaat om veel geld beesje!
    Elke goede dierenarts die daar controle op doet (er moet minstens 1 dierenars aanwezig zijn voor controle voor het slachten en 1 voor controle na het slachten) zal voorzichtig en op de juiste manier kunnen aanbrengen dat mishandeling uit den boze is, en de juiste manier is: hun in hun portemonnee praten :wink: want je hebt er wetenschappelijk bewijs voor nodig!
    Ik zou zelf mss niet graag in de slachthuizen controle gaan doen, maar k weet 1 ding, ik zou een serieus vieze madame zijn!! Er zou niet te vaak moeten gestampt en gedaan worden!!

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik denk dat zo'n beest wel doorheeft dat er niet veel goeds gaat gebeuren ja dieren hebben ook gevoelens en voelen heus wel aan de situatie dat er iets gaat komen... en ja ik vind dat die dieren inderdaad zielig kijken ja..hoe weet jij zo zeker dat ze niet zielig kunnen kijken?

6. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen vegetariër maar vind het wel verschrikkelijk om te zien hoe die dieren behandelt worden. Ik eet niet veel vlees, maar als ik het eet vind ik het fijner als ik weet waar het vandaan komt. De dieren mogen niet zo behandelt worden. :pensive:

7. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze weten mss niet dat ze dood gaan. Maar ze weten wel dat ze met heel veel sup-erkrap in een klein krat zitten opgepropt. Zonder drinken of eten. Met pijn. Dat weten ze wel hoor.

8. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
  9. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nee DeNatuur; dat willen de meeste niet zien; ze willen namelijk niet weten waar hun vlees vandaan komt :wink:
    ik kende deze documentaire/video al; echt zielig :pensive:

10. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook als je moet kiezen tussen het leven en welzijn van dat van dieren die jouw heel erg dierbaar zijn en mensen die je je hele leven al vanuit de grond van je hart verafschuwt?

Persoonlijk zou ik in dat geval toch echt wel voor de dieren kiezen.

Uit jouw reactie maak ik op dat jij ondanks alles toch voor die mensen zou kiezen, mocht mijn interpretatie juist zijn, dan is dat naar mijn mening op zich een heel nobel standpunt.

Ik zie niet wat daar zo raar aan is; al behoren de dieren in de bio-industrie niet tot jouw eigen soort, toch hebben zij ongeveer evenveel gevoel; als je een koe aan één poot een vrachtwagen intakelt, zoals dat getuige opnames met de verborgen camera soms bij veetransporten gebeurt, lijdt die koe minstens zo veel pijn als een mens pijn lijdt als hij of zij dezelfde behandeling ondergaat.
    Dat blijkt wel uit het geloei dat er direct op volgt.

Nee.

Maar dan heb je het over DIERBAREN en niet over mensen in het algemeen, zoals waar je WEL in het bovenstaande "altijd, overal" citaat op doelt.

Nu heb ik het natuurlijk over uitersten gehad, namelijk, vijanden versus dierbaren;

Mocht ik moeten kiezen tussen een voor mij volslagen onbekende mevrouw of mijnheer die dreigt te verzuipen, of een mij dierbare hond of kat die datzelfde dreigt te overkomen, dan denk ik toch dat ik eerst die persoon zou redden, daar ik me anders de rest van mijn leven schuldig zou voelen.

Anderzijds zou ik me dan wel weer jarenlang rot voelen omtrent dat mij dierbare beest dat ik dan noodgedwongen zou hebben laten verzuipen.

Op zijn Hollands geformuleerd, een klotedilemma.....................

11. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en puppies, zelfs als ik een afschuw tegen iemand heb.
    Want die persoon heeft ook mensen die van hem of haar houden.
    Die persoon is ook pappie of mammie, broer of zus of zoon of dochter.
    Ik denk dat wij deze discussie tot in het oneindige kunnen voeren, ik verander niet van mijn standpunt en jij niet van het jouwe.

12. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk jij op elk pakje vlees waar het vandaan komt dan? En als het uit Amerika komt, dan laat je het liggen?
    Ik weet natuurlijk niet hoe het in Belgie zit, maar hier in Nederland hebben we heel veel slachtvarkens zitten. Allemaal worden ze geexporteerd en we importern dan goedkoop vlees uit Zuid-Amerika.

13. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Is wel lastig. In de wet staat niet gedefinieerd welke je eerst verplicht bent om te redden. Dus erg lastig om dat te bepalen.

Daarnaast is de wet erg dubbel. Waarom zou ik iemand die bij de mcdonalds zit te eten en een hartaanval krijgt helpen? Terwijl de regering, het volk geen ene reet doet om mensen en dierenlevens te besparen mbt aankoop van kleding en voedsel. Dat er mensen doodgaan, gemarteld worden etc voor ons interesseert blijkbaar weinig mensen. Dus waarom zou ik dan iemand redden die andere levens toch niet interesseert?

De wet is daarom ook erg dubbel. Levens van mensen helpen als ze binnen de grenzen hier wonen, maar zodra daar buiten en voor onze producten dan is het opeens niet meer onze verantwoordelijkheid en geen teken van goed fatsoen.

Het gaat niet zozeer om wel of geen vlees eten. Het gaat erom dat je tot nadenken wordt gezet in welke keuzes je maakt en wat dat voor gevolgen dat heeft. En of het ethisch verantwoord is om die keuze te maken danwel een keuze te maken waarin er meer gevoel en onzelfzuchtigheid zit.

Ik geloof dat ze in earthlings wel redelijk recente beelden gebruiken. Veel is er niet verandert afgelopen 10 jaar hoor.

Die beelden zijn niet alleen Amerika. Dezelfde beelden heb je uit Europa.

Zoals ik zei.. het is niet alleen amerikaans beeldmateriaal.

En over hoe slachten heb je het?

14. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoihoi DeNatuur, ik wilde de video bekijken, maar je linkje doet het niet bij mij?

15. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij lijkt het nu even niet te doen.

Laden...

Deel Deze Pagina