vraagje

Discussie in 'Vissen' gestart door lili, 24 mei 2003.

1. lili

Lid geworden:
    24 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb twee visjes,goudvissen,maar nu is een van de vissen die helemaal oranje was gedeeltelijk zilver!Weet er iemand door wat dat komt?

2. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Als goudvissen ouder worden verkleuren ze vaak. Een teken van volwassen worden zeg maar. Wij krijgen rimpels en vissen krijgen verkleuringen. Pas als je vis zwarte vlekjes krijg zou ik me druk gaan maken, dan is ie echt ziek.

3. Foei

Lid geworden:
    30 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe verklaar je het volgenden dan?

Wij hebben een vijver met visjes. In het begin waren ze klein en allemaal zwart, het werd zomer en 1 die werd helemaal oranje de 2e werd aan de onder kant oranje en bovenop nog zwart en de 3de bleef zwart. Dat jaar erop was de hele oranje helaas gestikt door de plantjes :pensive: Maar de 2de (die eerst half oranje was) werd nu helemaal oranje :flushed: en de 3de bleef nog zwart. Nu dit jaar is de 2de helemaal oranje met een wit bekje en een witte streep over zijn rug. De 3de hebben we nog niet gezien :pensive: Wel zitten er 2 kleintjes. De 1 is nog net als die hele zwarte en zwart de ander is aan de boven kant zwart en aan de onder kant oranje.

Vorig jaar hadden we heel veel kleine visjes en hebben we er een paar binnen in een vissenkom gehad. Die werden al snel oranje en bleven oranje. Helaas hebben we een visseziekte of wat in de kom gehad want op een morge lag er 1 vis dood dus meteen eruit gehaald smiddags lagen er weer 2 dood dat werd te veel dus hebben we de kom goed schoongemaakt en de 2 overige visjes er weer terug in gedaan maar dat mocht niet helpen want die lagen nog voor het avond eten ook dood :pensive:

Hoe komt het dan dat ze verkleuren? En waarom verkleuren ze als ze binnen in een kom zitten snel oranje en buiten in de vijver niet?

Groetjes

4. saskia

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    kan door het zon licht komen of het voer wat je voert buiten en binnen!!

door de zon verkleuren vissen erg snel heb ik aan mijn eigen koi's gezien toen ik ze nog had,die hadden we uit een binnen bak bij een kweker vandaan daar waren ze heel anders gekleurd dan later bij ons in d vijver :wink:

5. Deborah

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkleurende vissern

Ik heb ook een goud vis gehad die helemaal zilver werd. Volgens de dieren winkel was dit gewoon een pigments wijziging die wel vaker voorkomt bij dat soort vissen. Mijn goudvis is leeft nog steeds en is al 2 jaar zilver/wit. Dus het kan volgens mij geen kwaad.

6. Dragonlady1

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    verkleuring

Hoi allemaal goudvissen worden allemaal donker van kleur geboren, naarmate ze volwassener worden veranderen ze in de kleur die ze zullen hebben, dit kan zijn dat ze hun kleur houden, maar ook dat ze oranje of gevlekt worden. Dit is dus nix abnormaals maar in feite hetzelfde als bij vogels die een volwassene of jeugdig verenkleed hebben.
    Groetjes Cindy

7. Tooske

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt allemaal.
    meestal als een goudvis een mooie leeftijd bereikt,heeftie een paar verkleuringen achter de rug.
    gebeurt vaker dat een goudvis word oranje geboren,verkleurd in zilver of zwart en dan nog wit.
    ik vin het nog een leuke eigenschap:smile:
    je eigen chameleon met kieuwen hahahaha.
    maar inderdaad als hij zwart/groene vlekjes ontwikkelt of witte vlekjes,dus hele kleine spikkeltjes..
    dan is hij meestal ziek.
    dat kan je makkelijk oplossen met een kuurtje tegen de schimmel/parasiet.
    grotere dierenwinkels die veel aquariumspullen verkopen,verkopen ook meestal medicijnen.
    goudvissen en goudvisachtige vissen zijn leuke en vrij eenvoudige visjes om te houden.(koi's vereisen dan weer een stuk meer verzorging)
    ik vind het harstikke leuk met zon klein kommetje met een of 2 erin..
    geeft een calmerende gevoel om naar zwemmende visjes te houden
    groetjes
    Peet

8. saskia

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het harstikke leuk met zon klein kommetje met een of 2 erin..
    geeft een calmerende gevoel om naar zwemmende visjes te houden
    groetjes
    Peet

voor jouw mischien maar voor de visjes niet!!!

is zielig een vis ineen kom geeft de dieren heel veel stress en oud zullen ze er ook niet in worden!!

een goud vis kan heeel oud worden en in een kom is de gemiddelde leeftijd niet echt hoog!!

als je viisen wil houden neem dan een vierkante bak iets minder decoratief mischien maar wel zo fijn voor de vissies!!

9. Domus

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh... Saskia.... Mag ik even meedelen dat wij vroeger een goudvis in een vissenkom hebben gehad en dat hij iets van 15 jaar is geworden!!! (of is dat niet oud voor een goudvis? :blush: )
    Maar ja... ook onze vis werd op een gegeven moment zilver van kleur. Hahhaa!!! Hij heette eerst Goudhuidje, daarna gedoopt naar Zilverhuidje! :smiley: Kort daarop ging 'ie leren om op zijn ruggetje te zwemmen. Dus dat zal echt wel met ouderdom te maken hebben (de kleurverandering)

10. Tooske

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW!!!
    dat is inderdaad oud!
    maar er zijn goudvissen die zo oud worden!
    de goudvis van Alex,mijn vriend was ook zo
    die was zwart...toen werd ie zilver,en toen begon hij goudkleurig te worden..
    maar toen overleed hij heelaas..
    maar alex zegt dat die werd ook best oud!
    onthou dat koikarpers makkelijk 25jaar halen!
    koikarpers zijn ook in de familie van de goudvis..
    dus het zijn taaie beesies:smile:
    maar wel ontzettend leuke beesten.

11. ingrid

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    goudvissen zijn idd net als koi's karperachtigen
    en ff tussen door de oudste koi is zo ongeveer 72 jaar oud geworden
    en de oudste goudvis:

OUDSTE GOUDVIS OVERLEDEN

Londen – This, de oudste in gevangenschap levende goudvis is, 43 jaar nadat hij op de kermis was gewonnen, na een kort ziekbed vredig overleden in zijn kom in het Engelse Thirsk. Hij heeft zijn laatste rustplaats gekregen in een yoghurtpak in de tuin van mevrouw Hand, zijn 72-jarige eigenaresse. Het Guiness Book of Records erkende de vis in 1998 officieel als oudste goudvis ter wereld.

(Bron: Algemeen Dagblad, 09/08/99)

ik ben het met mijn voorganger eens geef een goudvis niet het idee dat er geen einde komt aan die wand ( kom ) en geef hem plantjes waar die zich in kan terug trekken :smiley:

12. Tooske

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    :flushed: sjees dat is oud!

13. moedernatuur

Lid geworden:
    24 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt heel zielig als je vissen in een kom doet, of in zo'n achthoekige bak. Het is zelfs bewezen dat dit stress veroorzaakt bij vissen, en dat die goudvis 15 jaar is geworden is dan denk ik gewoon een toevalstreffer !

Als je zelf een vis was, werd je toch ook gek als je alleen maar rondjes kon zwemmen....

14. inky

Lid geworden:
    16 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Op school hebben wij ook een kom met goudvissen(die moet ik nu verzorgen) en die lijken niet al te stresserig hoor. Maar ik vind het wel een te kleine kom. Maarjah, ik vind zelfs een hamster kooi van 1 bij 1 te klein!

15. birdy2

Lid geworden:
    21 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    het is waar dat het beter is vissen in een vierkanten/rechthoekige/meerhoekige bak te houden i.p.v. een kom. Het is niet zo dat een vis sneller sterft in een kom dan in een anderssoortige bak, maar het is inderdaad niet goed voor de vissen zelf. Zaken als 'stress' kunnen inderdaad de kop opspelen.

16. birdy2

Lid geworden:
    21 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ...en daarbij komt ook nog bij dat de kwaliteit van het water in kommen sneller achteruit gaat dan in anderssoortige bakken. Het water in kommen is sneller vies.

17. siger

Lid geworden:
    15 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ook 1 van mijn sluierstaarten verloor op een dag zijn o, zo leuke zwarte snorretje en een andere zijn zwarte staartje. Ik wist niet dat dat door het ouder worden kwam. Ik dacht dat dat kwam omdat ze gefokt waren...
    Maar dan weet ik dat dus. Mijn vissen zijn +/- 4 jaar dus als ze 43 willen worden mogen ze nog wel ff, haha.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. jalisaki
    Reacties:
    50
    Weergaven:
    5.476
  2. PaulineK
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.415