Vraag over cavia's

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door JustMe, 14 okt 2017.

1. JustMe

JustMe Nieuw Lid

Lid geworden:
    14 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

Ik wil graag 4 cavia's halen en las het volgende op een website:
    De algemeen aanvaarde maten zijn:
    - 80x50 centimeter voor 1 cavia
    - 100x50 centimeter voor 2 cavia's
    - 30 centimeter meer voor iedere cavia meer
    maar als je je cavia's nooit los laat lopen, is dat veel te klein, zeker voor jonge cavia's - en cavia's moeten altijd met minimaal twéé samenwonen.

Ik zag een tralie kooi met een plastic onderbak van 160 x 80 x 58cm. De kooi heeft 2 deuren aan de voorkant en de hele bovenkant kan open maar ik zal mijn cavias niet van bovenaf willen pakken aangezien ze dat eng vinden.

Als ik kijk naar wat er op internet allemaal staat over de maten waar 4 cavia's in kunnen, is de kooi die ik wil halen groot genoeg.

Klopt dat?

2. JustMe

JustMe Nieuw Lid

Lid geworden:
    14 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    ow ja, ik wil 4 jonge meisjes halen. Eerst 2 tegelijk. En als die al een paar maanden oud zijn, elke week even naar de winkel gaan tot ik een cavia zie die zich goed en nieuwsgierig gedraagd en mooi is. En zo 1 voor 1 4 cavia's in de kooi :smile:
    Ik hoef geen aanraders om volwassen cavia's uit de opvang te halen want ik wil jonkies en geen getraumatiseerde dieren. In de winkel heb je tenminste nog de mogelijkheid om de vrolijke angstloze jonkies eruit te zoeken. Als ik dat niet kan vinden, kan ik altijd een week later weer langs gaan :smile:

Laden...

Deel Deze Pagina