Vogel tegen ruit aangevlogen, maar wel lief

Discussie in 'Catwalk' gestart door Spunky, 4 mei 2006.

1. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er vliegt bij ons wel eens een vogel tegen het raam aan, jammer genoeg overleefd niet elke vogel dit. Laatst kon ik bijvoorbeeld een groenling begraven. Toen ik deze van dichtbij zag kon je pas zien hoe mooi ze echt waren. Maar oke zo gaat het in de natuur, we kunnen moeilijk de ramen helemaal smerig laten zodat deze vogels er niet tegen aan vliegen.

Er zijn natuurlijk ook vogels die het wel overleven en alleen een hersenschudding hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Zo vonden we laatst een vogel (pimpelmees) die er met z'n ogen zo half open bij lag. Mijn vader heeft em even op z'n hand gepakt en de pimpelmees kwam ook langzamerhand weer bij. Het was echt een lieverd. Er zit ook een nest met pimpelmezen in onze tuin en we denken dat deze misschien daar verantwoordelijk was. Dus gelukkig heeft dit lieverdje het gered :smiley:

Hier de foto:

2. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat lief!!
    Bij mijn ouders gebeurd dat ook wel eens, vind het wel zielig.

3. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    of je moet ff en sticker op je raam plakken van een vogelsilhouet (hoe je het ook schrijft) die kun je bij de dierenwinkel kopen dan vliegen ze er niet meer tegen aan

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een mooierd! :heart_eyes:
    Gelukkig heeft ie het gered! :wink:

5. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een snoepie, ik ben dol op koolmeesjes! :smiley:

6. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heeft ie t gehaald, de laatste die bij ons ertegenaan vloog (een lijstertje) is gestorven...

We hebben ondertussen wel 10 van die dingen gehangen, de vogeltjes blijven ertegenaan vliegen :pensive:
    Moet wel zeggen: hebben heeeel veel glas in ons huis.
    Omwille van de warmte en ook voor de vogeltjes (mijn vader zn dag is kapot als er een lijster sterft) willen onze ouders ons hus laten veranderen=> meer hout of kunststof ipv glas...

7. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een mooi vogeltje met dat blauw :heart_eyes:

8. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een mooi diertje!
    Pffff,gelukkig nog goed gekomen. :smiley:

9. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer .. :confused:

10. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen het raam waar ze tegen aan vliegen (het is altijd het raam bij de achtertuin, nooit die aan de straatkant :S ) hangen en staan eigenlijk al best wel veel planten voor. Ik weet niet of ze daar juist op afkomen of niet.
    We hebben nu 's avonds het rolluik een stuk naar beneden tegen de zon dus gelukkig vliegen ze er 's avonds niet meer tegen aan.

11. bianca37

bianca37 Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een schatje zeg .
    Hier vliegen ze vooral in de zomertijd vaak tegen de raam , wel balen hoor want niet altijd overleven ze dat en dat vind ik dan zo erg .

12. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een mooierd hoor!
    Ach jee tegen het raam gevlogen?

13. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een lieverdje!

14. jakkuros#

Lid geworden:
    27 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    planten word aangezien als schuilplaats, dus das nog riskanter denk ik

15. swahilli

swahilli Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een schatje zeg

16. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Aa dankje! Vanwege het mooie weer zat ik vandaag in de tuin te eten. Ik heb toen ontdekt dat er een nestje in onze waterpomp zit. Ik zag in één keer een koppetje eruit steken. Dat vogeltje heeft geluk dat wij de pomp nog niet hebben gebruikt. Of er ook eitjes in zitten weet ik niet, want zodra ik probeerde te kijke pikte het beestje naar me. Naja, door jou weet ik nu hoe dat beestje heet :smiley:

Hoe krijg ik in godsnaam dat nestje er ooit weer uit, zo zal de pomp niet werken :wink:

17. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe komen die beestjes er in godsnaam in dan? Door die buis waar het water uitkomt ?
    En kun je een gedeelte van de waterpomp niet los schroeven ofz? 't Is maar een idee maar ik zou het ook niet precies weten

18. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zeg maar die hendel waar je aan moet zwiepen. Die hendel gaat over in een stangetje (bovenaan) en die gaat op en neer. Het gaatje waar dat stangetje steeds heen en weer gaat istie gekropen. Echt vet klein gaatje!

Dat schroeven is idd een goed idee van je. Zodra het kan ga ik kijken of het lukt. Wordt wel veel werk die bouten zijn reuze en je moet de hele pomp losmaken.

19. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je zeker dat er een nest inzit ? Ik weet niet precies wanneer deze uitkomen maar misschien kun je ook wachten tot dat ze zijn uitgekomen. En anders wordt het denk ik toch wel los schroeven

20. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet heel cker dat er een nest in zit alleen ik kan niet zien of er ook eitjes zijn. Maarja ik wacht tot ik cker weet dat het kan..

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Karin1989
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    877
  2. david_dh
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    654