Vissennamen

Discussie in 'Vissen' gestart door LiSza, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi andere lieve visliefhebbers,
    Ik ben morgen jarig en krijg twee gave vissen. Nu heb ik een klein probleempje, namelijk:
    Ik weet nog geen leuke vissennamen!?
    Misschien dat jullie nog goede suggesties hebben?
    Ik hoor het graag, want ik kan moeilijk met naamloze visjes door het leven.
    Alvast superbedankt voor jullie spontane reacties.
    Help me uit de brand. Kus, Lisa (17)

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Namen kun je vinden op het portal.

Maar juist wat vraagjes; Heb je al een aquarium en hoe groot is hij?
    Want een aquarium moet eerst 3 weken leeg staan,dus gewoon met water en plantjes erin,filter draaien en verwarming aan en pas na 3 weken vissen erin.

En welke vissen komen erin?

3. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej gozer Kenzo!
    Ik heb gisteren twee sluierstaartvissen Calica's (of iets in die trend) gekregen.
    Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinsten en maak je maar geen zorgen over
    dat aquarium wat dat zal allemaal wel loslopen. Uit ervaring is gebleken dat
    3 weken leeg staan écht niet nodig is. Allemaal flauwekul. Maar misschien is
    dat bedoeld voor de echte tropische vissies. Nou die heb ik niet!
    Bedankt voor je bericht en graag tot ziens.
    Dikke lebber, Lisa

:dancer:

4. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Tropische vissen of koudwatervissen of wat dan ook het aquarium moet rijpen
    Er moet een evenwicht ontstaan tussen de goede en de slechte bacterien en daardoor is er rond de 10de dag een nitrietpiek (die dodelijk kan zijn) je hebt mss al geluk gehad,maar het zal wel eens mislopen en je moet ook denken aan de vissen,die vinden dat ook echt niet prettig hoor

En calica's?
    Nog nooit van gehoord,volgens mij bestaan die ook gewoon niet...
    (als je calica intypt op google kom je uit bij cruises en dieren die calica noemen)

En hoe groot is je aquarium nu????

5. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het waren Calico's geloof ik dan. Iets in die trend in ieder geval.
    Maar ik weet niet hoe groot mijn aquarium is. Groot genoeg!
    Groetû! Lisa

:laughing:

6. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is overigens geen aquarium, maar een vissenkom!

7. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

EDIT: Graag zonder scheldwoorden je mening duidelijk maken.

een kom kan je beschrijven in 1 woord --> DIERENMISHANDELING

Goudvissen horen thuis in een vijver of in een aquarium van MINSTENS 1 METER 50 !!!!!

En calico's bestaan ook niet...
    Calico is een kleurslag maar die kunnen ook voorkomen op shubunkins,sluierstaarten,komeetstaarten,...

Hier kan ik zo pissed om worden,altijd van die mensen die denken dat goudvissen thuishoren in een kom,heb jij wel wat gelezen op het internet voor je ze kreeg (wss niet want overal,op elke site over goudvissen staat dat ze niet thuishoren in een kom maar in een ruim aquarium...)

8. sissygirl

Lid geworden:
    18 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ej kenz. je hebt helemaal gelijk!!!

een kom is niet goed dan kunnen ze aleen maar rondjes draien en dan worden ze gek volges mij overlijden ze dan ook eerder ik zou eerst een aqua kopen!!!

9. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee okee, sorry! ik zal vandaag nog naar de winkel gaan om een aquarium van 2 meter te kopen voor 2 visjes van 3,5 centimeter.. is er nog meer commentaar voor mij? want het lijkt me alsof jullie hier alleen maar zijn om dingen af te kraken..
    :violin:

10. LiSza

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog iets:
    Ben niet zo grof in de mond, dude!
    Ik heb die vissenkom/ aquarium gekocht bij de Boerenbond, daar hadden ze er ook geen problemen mee. Niemand heeft mij ooit iets verteld over het rijpen van vissenkommen.. Als ik mijn vissies gewoon elke dag/ elke twee dagen wat korreltjes geef, en goed voor ze zal zorgen, zullen ze heus niet klagen hoor. Vissen hebben een geheugen van enkele seconden, dus waar maak je je nou toch helemaal druk om? Mijn vissenkom is groot en mooi genoeg. Ik vind het vrij overdreven om een vissenkom van anderhalve meter te kopen voor twee vissen. Ze zullen nog ns verdwalen! :O
    Het waren wel calico's sluierstaarten. Moet je maar ns goed intypen op google, kun je meteen zien hoe gaaf ze zijn!
    Bien amicalement,
    LiSza

:wave:

11. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu zijn ze nog 3,5 cm maar ze worden toevallig wel 30cm en worden wel 20 jaar
    De meeste goudvissen houden het in een kom nog geen jaar uit

En niemand heeft iets gezegt over het rijpen van een aquarium?
    Op internet vind je dat op elke site!!

En het korte termijngeheugen van goudvissen is ong. 3 seconden,maar ooit al gehoord van een langetermijnsgeheugen?

En afbreken?
    Dit is niet afbreken,ik haat het gwn dat mensen denken dat het normaal is dat een goudvis in een bokaal gedumpt word!!

Bij de boerenbond hadden ze er natuurlijk niets tegen,zij hebben weer wat geld verdient en dat is het enigste waar zij aan denken!!

Ben niet zo grof in de mond dude?
    Mishandel geen vissen dude!

Calico's zijn mss gaaf,maar zij zullen het niet zo gaaf vinden om door jou in een bokaal gedumpt te worden!!

En een vissenkom mooi en groot genoeg?
    Een vissenkom is nooit groot!!

Typ eens in in google 'vissenkom' en je zult genoeg artikels vinden waar instaat dat die verboden moet worden etc...

En als je ze niet een groter onderkomen wilt kopen,kijk dan ui naar een mooie vijver!!

12. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het taalgebruik kan ook wel wat minder inderdaad, gewoon vertellen dat een vissenkom slecht is voor vissen heeft waarschijnlijk nog meer effect ook.

Een goudvis kun je beter niet in een kom houden inderdaad, maar beter in een bak/vijver. Ten eerste worden vissen stapelgek als ze alleen maar rondjes kunnen zwemmen, en zullen het dan ook niet lang uithouden. Wat ook belangrijk is voor een vis, is dat hij zich kan verschuilen. Vissen in een vijver zullen bij het zien van je schaduw ook wegduiken, in de diepte van de vijver. In een kom kan de vis zich niet verschuilen voor je, en dat zal hem ongelukkig maken. Ook is het zuurstofgehalt van een vissenkom niet ideaal. Kortom: probeer eens te kijken voor een groter verblijf, misschien kun je op marktplaats een mooi aquarium voor weinig geld vinden!

13. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    dit topic gaat op slot!
    Beetje meer respect voor medeusers graag!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. MarijkeE
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    4.045
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina