vissen op mijn werk...arme beestjes!

Discussie in 'Vissen' gestart door sabine, 7 mrt 2005.

1. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik trof vanmorgen ook weer een dooie gup aan.volgens mij vreten ze aan elkaars staarten..grrr..

2. Madjoy

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is toch zielig voor die visjes maar als ze op je werk alleen maar van mensen houden en niet van dieren dan missen ze die vissen toch niet!
    En ik bedoel als ze geen dieren willen waarom worden ze dan aan ge schaft??
    Ik vind dat je helemaal in je recht staat als je die vissen er weg haalt!!

3. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    we hebben ook 2 vogeltjes die zielig in een kooitje zitten. een dwergpapegaai en een afrikaanse seis of zoiets.
    de dwergpapegaai pikt gigantisch en die seis,hoe die het heeft gedaan weet ik niet ,maar die is al bijna 17 jaar oud!! en dat voor een vogeltje!
    hij was 5 toen ik er kwam werken en nu werk ik er al bijna 12 jaar!
    ze geven bij ons inderdaad niks om dieren ,alleen ik en mijn collega,maar die is helaas vorig jaar in de buiten projecten gaan werken. nu kom ik dus alleen op voor onze dieren!
    we hebben ook enkele jaren een cavia gehad. het arme beest had veel te weinig ruimte en zijn nagels waren helemaal vergroeid.
    ik ben er zelf 2 keer mee naar de dierenarts geweest omdat niemand naar het beestje omkeek.
    toen heb ik gepleit dat de cavia naar een kinderboerderij kon gaan.
    maar het beestje was van een bewoner dus dat moest met de familie worden overlegd. gelukkig deden deze niet moeilijk en nu woont onze willem (de cavia dus!) op de boerderij. ik heb hem vorig jaar samen met die bewoner weg gebracht. we lieten willem los in het caviadorp en hij rende gelijk als een gek weg,hij maakt van genot allemaal bokkesprongen!
    ik hoop nog steeds dat ze er bij ons geen beestjes meer bij pakken want dat wordt toch niks.
    2 jaar terug wilden ze nog een kat aanschaffen,ik hield mijn hart vast!!
    gelukkig zijn ze daar vanaf gestapt!
    maar ik blijf redden wat ik redden kan!!!

4. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    vanavond belde mijn collega op, die in het ontmoetingscentrum werkt ,waaruit ik de vissen heb gekidnapt!
    ze dacht dat het aan het voer had gelegen omdat ze alle 4 tegelijk "dood"waren gegaan! het voer was namelijk over datum,maar ja,daar gaan vissen nou ook weer niet echt dood van !
    kom ik er even goed vanaf!!
    tot aan de herfst zal er niks meer in de bak komen zei ze me,omdat er in de zomer bijna niemand komt en het er stervens heet is altijd!
    ze wist nog niet wat ze er dan in zou doen. ik vroeg voorzichtig of ze dan weer van die zelfde goudvissen er in ging doen maar dat gelukkig niet.
    ze wil er een paar guppen in doen. dat formaat vis past wel goed in die bak maar dan moeten ze ze wel goed blijven verzorgen anders moet ik weer een plan gaan bedenken!!!
    maar voorlopig komt er dus niks in en stopt bij deze mijn actie"red de dieren op je werk!!"!!!!!!

5. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    opdraai vissen?misschien een idee?doe ze kado :wink:of ben creatief met een haring van de markt en doe die erin :grinning:

6. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    kom ik vandaag weer in die ontmoetingsruimte,wat staat daar? 3 keer raden..... een soort van bowlglas op een voet met 4 goudvisjes erin!
    daar zakt toch je broek van af he!
    deze kan ik niet weer gaan mee nemen, dat gaat opvallen.
    collega's, jullie geven geen ene moer om beesten,dat durf ik gerust hier neer te zetten want jullie komen toch niet op dit forum!
    en mocht een van jullie het toevallig wel lezen...stelletje mutsen zijn jullie!!!

7. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ahhh geremmmmmmmmmm!
    wat een pech wat een pech.
    hmmz en nu.... :confused: dierenbescherming bellen??

toch nog mijn complimenten voor je inzet van de vorige zwemmers :wink:
    ten points,dix point, tien punten

8. xxxjesjosine

Lid geworden:
    2 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat sieluggg....

9. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks!! :smiley:
    ja, balen he!
    ik heb even geen strakke plannen meer... :confused:

10. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is de dierenbescherming niet eens zo'n slecht plan. Misschien kun je wat geld opzij leggen voor een informatieiets over dieren. < voor je colega's

11. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken mijn collega's al bijna 12 jaar en er is zo niks mis mee maar als het op dieren aan komt....
    er is me wel eens gezegd dat ik te ver ga in de zorg voor ze op het werk.
    tegen de cavia praatte ik bijvoorbeeld, vind ik zelf heel normaal. ik praat thuis ook tegen de katten.
    maar ik ben maar al te vaak voor de gek gehouden als ik dat deed.
    ik heb in het verleden wel eens de dierenbescherming gebeld over een hondenkwestie op het werk en daarvoor heb ik ze flink over mijn flikker gekregen omdat ze op tien vingers konden natellen wie er gebeld had..
    ik ga nu niet weer mijn baan op het spel zetten.
    en folders heb ik wel eens geprobeerd met een collega die nu weg is maar niemand die er in kijkt.
    het gekke is dat we allemaal in de zorg werken,en dat er voor de mensen alles wordt geregeld maar zodra het op dieren aan komt wordt het woordje zorg even aan de kant gezet.
    het enige wat ik nu kan doen is zelf in de gaten houden dat die vissen niks te kort komen.

12. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke idioot koop er steed bij jullie die vissen dan????

Kan je daar dan niet eens achter komen...

Succes met het verzorgen van de visjes

13. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn mutserige collega die dat cafe runt koopt steeds die vissen.
    als ik goed geteld heb is dit al de zesde keer dat er nieuwe vissen zijn gekomen en je kunt zeggen wat je wilt,zo eigenwijs als ze is, het moet toch altijd gaan zoals zij wil.

Laden...

Deel Deze Pagina