vissen op mijn werk...arme beestjes!

Discussie in 'Vissen' gestart door sabine, 7 mrt 2005.

1. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    hier baal ik dus van!
    we hebben een trefpunt bij ons op het werk waar de bewoners kunnen eten, kaarten etc.
    een van mijn collega's runt dus die tent. ze heeft er al tig keer een bak neer gezet met goudvissen maar geen hond die er naar omkijkt! (resultaat...vissen dood!)
    nu heeft ze dus sinds kort er weer zo'n bak neer gezet ( veel te klein en te laag) en er 4 grote goudvissen in gezet!
    die beestjes hebben nauwelijks plaats om te zwemmen,er zit groen in de bak maar dat is al stervensoud! het water is troebel en de vissen drijven stilletjes op een plek of happen naar lucht bovenin de bak.
    gisteren dreef er allemaal oranje troep in de bak en zag ik dat de vissen hun oranje kleur gingen verliezen. :confused:
    je kan mijn collega er tig keer op aan spreken maar ze doet er niets aan!
    ik heb mijn werk al eens aan geklaagd wegens dierenmishandeling ( ging toen over een hond) en toen kreeg ik als antwoord: we zijn er voor de mensen niet voor de dieren...grrrrr :raised_hand:
    in het verleden heb ik al tig keer zelf de vissenkom lopen schoonmaken maar ik kan toch niet aan de gang blijven? soms denk ik wel eens dat ik er stiekem de vissen uit vis en mee naar huis neem!
    maar aan gezien ik de enige ben die voor de dieren op het werk in de bres spring zal de verdenking wel gelijk op mij gaan vallen! :eyes:
    maar de goudvissen verliezen dus hun oranje vel, is dit dus een teken van een slechte verzorging? :wink:

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Zou het opvallen als je zo af en toe (als je later dan normaal naar huis gaat) een 'dode vis' eruit zou halen? En deze zogenaamd wegspoelt, maar in praktijk in een zakje meeneemt naar iemand met een vijver? (zodra het iets warmer is tenminste, nu is het nog te koud).

Ik vind het echt zielig dat veel mensen doen alsof vissen geen gevoel kennen :pensive:

3. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het mij zou vragen zou ik het volgende doen:

Levende vissen er stiekem uit halen en naar een beter oord brengen en de in kom hetzelfde aantal nepvissen terug doen en dan kijken hoelang het duurt voordat iemand het opmerkt.
    Dat zal waarschijnlijk langer duren, omdat er vrijwel niemand omkijkt naar die vissen, maar als het wel opvalt na een langere tijd, zou ik gelijk de confrontatie aangaan :wink:
    Maar goed, zo'n 'geintje' moet je wel liggen als je dat wilt uithalen.

En anders zou ik de kom inclusief vissen weghalen, want als de kom weg is, kopen ze waarschijnlijk ook niet zo snel weer nieuwe. De drempel ligt dan vaak weer hoger, omdat er ook geld moet worden uitgegeven voor een nieuwe kom :wink:

4. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan inderdaad de vissen om beurten mee nemen,valt ze mischien niet eens op!
    ik kan ze wel naar een vijvertje brengen maar is de omschakeling dan niet te groot qua temparatuur van het water?
    zullen ze het overleven in een eendenvijver bij ons in de buurt?
    ik zal eens een plannetje in elkaar gaan zetten!
    en die zogenaamde vissenkom laat ik "per ongeluk" sneuvelen!

5. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat erg zeg :imp:

Ik zou ook gewoon zeggen dat ik elke keer een dooie vis heb weggegooid...
    Misschien eerst iemand vinden die de vissen wil hebben?

6. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je plan nu uit gaat voeren, overleven ze het niet, nee. Maar als je het geduld en de zorg nog een paar maanden op kan brengen, kun je ze in het voorjaar met een gerust hart over zetten.
    Als de volgende winter invalt, wennen de vissen geleidelijk aan de kou en zullen ze het gewoon overleven.

7. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal de stakkers morgen eens gaan vertellen dat ze de komende lente gaan verhuizen naar een mega bungalow!!

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Je kan de kom trouwens ook 'uit de handen laten vallen' bij het verschonen :wink: Als je de gewoonte hebt de vissen met wat water buiten de kom te hebben staan, dan komt het niet eens ongeloofwaardig over :laughing:

9. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    dan kan ook nog ja!
    ik zal vrijdag eens kijken hoe het met ze is,ben al een paar dagen vrij geweest dus ben benieuwd!

10. Xanox

Lid geworden:
    28 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook de vissen verwisselen door in de vorm van de vis gesneden stukkies wortel :stuck_out_tongue_winking_eye: heeft iemand een keer bij ons gedaan viel niermand op :stuck_out_tongue_winking_eye: tot ze gingen verschonen

Wel zielig voor de vissen :cry:

11. Nien

Lid geworden:
    1 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    aaaah arme beestjes. Inderdaad alsof vissen geen gevoel hebben. Save the fish :stuck_out_tongue_winking_eye:

12. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    was toevallig gisteren bij een tuincenter in de buurt en deze hebben binnen een vijver en buiten.
    heb dus mijn verhaal verteld en van hun mogen de vissen rond mei als het water wat warmer is in de buitenvijver komen zwemmen! jippie!
    alleen nog even kijken hoe ik rond die tijd de vissen mee ga nemen omdat jan en alleman elke minuut van de dag die ruimte binnen kunnen lopen...
    maar ik heb nog even de tijd!
    kom was trouwens van de week toch weer eens verschoond en de vissen zwommen tussen nieuwe plantjes!
    fijn! (voor zolang het deze keer duurt!)

13. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat goed!
    Van beide dus...tuincentrum en schone kom.

Kun je niet overwerken? Wachten tot iedereen weg is en dan 1 voor 1 de vissen eruit halen?

14. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ben helaas nooit alleen
    ik werk in de zorg en daar zijn 24 uur per dag mensen aanwezig :smile:
    maar ik vind wel een manier!

15. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt toch,als je em verschoond de vissen eruit halen.
    en dan zou ik em laten vallen,en zeggen oh ja sorry ik zal ze maar mee naar huis nemen dan want nu hebben we geen kom meer....

en anders als je ze dr uithaalt moet het water wel vies zijn,anders zien ze het meteen dat ze weg zijn...
    ben benieuwd hoe t gaat :wink:

16. Nien

Lid geworden:
    1 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha ben benieuwd :smile:, wat goed van het tuincentrum gelukkig heb jij nog tijd genoeg om een plan te bedenken :stuck_out_tongue_winking_eye:

17. stamper

stamper Dierenfanaat

Lid geworden:
    3 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het zielig dat ze zo omgaan met die visjes gelukkig geef jij ze een kans!

18. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    vrijdagnacht gaat het gebeuren....
    ik heb dan de nachtdienst en dan ga ik die arme goudvissen ontvoeren!!
    ik heb al een bak in de auto staan. ik ben alleen vanaf vrijdagavond 9 uur tot 's morgens 10 uur dus ik heb alle tijd!!
    ze blijven dan tot eind mei bij mij en verhuizen dan naar het tuincentrum.
    ben benieuwd of het plan gaat slagen!

19. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaaaaa!! :laughing:

Heel veel succes hoor! Laat je nog even weten hoe die nacht verlopen is? en natuurlijk ook eventuele (late) reacties :grinning:
    Ik ben erg benieuwd. Toi toi toi!

20. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    gaaaaaaaf goed dat je ervoor gaat,maar blijf ontkennen als ze erachterkomen,het zou lullig zijn als je in de boeien geslagen wordt voor 2 vissen haha én je baan nog kwijt raakt ook.

heel veel suc6 ermee top dat je ze helpt!!!

Laden...

Deel Deze Pagina