vis met een kromme staart

Discussie in 'Vissen' gestart door purse, 6 jul 2005.

1. purse

Lid geworden:
    6 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik heb een aquarium met drie goudvissen erin. Dit gaat al 2 jaar erg goed. Nou heb ik laatst het aquarium verschoond. Ik ben hierbij altijd erg voorzichtig met de vissen. Afijn het aquarium was schoon en na een tijdje naar de vissen gekeken te hebben kwam ik erachter dat 1 vis de staart helemaal krom heeft staan. Het lijkt net of hij gebroken is. Hij zwemt en eet wel hartsikke goed. Wie weet wat dit kan zijn?
    Groetjes Purse

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig vraag ik mij hetzelfde af......
    Ik heb enkele weken gelden 2 nieuwe sluierstaartjes gekocht voor onze minivijver en na 2 dagen had één van de nieuwe visjes een knik in de staart. Inderdaad net alsof deze gebroken is.

Ik dacht eigenlijk dat 1 van mij katten een rake klap had uitgedeeld (ook al lijkt mij dat sterk), maar nu ik dit lees ga ik nog meer twijfelen of dat wel toedoen van 1 van de katten is.

Verder lijkt het visje er geen last van te hebben en zwemt en doet alles gewoon.

3. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons in de vijver hebben de sluierstaarten en ook gewone goudvissen allemaal witte plekken waar de schubben weg zijn, heeft iemand dat ook?

Dit hebben mijn oude vissen ook gehad en toen ik eens lekker een tijdjuh heb zitten te kijken zag ik dat er 1 vis was die die andere steeds wegduwde en steeds op de plek waar de schubben weg waren dus ik denk dat hij dat deed.

kromme staart ken ik niet

4. PriemGirl

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op een aquaforum en daar heb ik even in de faq van ziektes rondgeneusd, dit vond ik ivm witte stippen:

Stipziekte (wittestip,peperstip,importstipenz,)
    Heeft de vis witte stippen op het lijf die er normaal niet zitten ? (witte stip)
    Dit is te kuren met exit,dsd, of tempratuur omhoog, of zout toevoegen

en vervormingen:

Vervormingen enof knikken in het lijf
    Dit is erfelijk bepaald en kan door ver door fokken of van broer op zus (azie kweek) komen is niks aan te doen

Kan trouwens ook door té kleine aquarium. Een vis past zich namelijk nooit aan aan de leefruimte (wat er ook van gezegd wordt) het enigste wat kan gebeuren is dat hij een kromme rug krijgt of gaat misvormen.

5. DierenLiefhebb

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag ondekte ik tijdens het voeren dat mijn goudvis een kromme staart heeft.
    Hij licht ook helemaal op de bodem en beweegt niet.
    ik weet echter niet waar het aan licht en dat is ook mijn vraag!
    ik heb ook een andere vis maar die is volgens mij gezond.
    Ik heb een echte ronde vissenkom. laats wilde ik nieuwe plantjes uitproberen dus heb ik ze echt uit de natuur gehaald. na een paar dagen zat er wit spul op! dus mijn moeder heeft die hele vissenkom ontsmet en zette die plantjes erweer in, er zat na een paar dagen weer wit spul op.
    zal het daar aan liggen ?

Astublieft help me! ik las net op een site dat kromme staart een ziekte is die niet te genezen is en dat de vis daar aan dood kan gaan! dus ik vertelde dat aan me moeder en die zei: spoel maar in de wc weg, die vis lijd anders alleen maar pijn. dus ik heb weggespoeld. maar ik was toch benieuwd of het wel waar is DUS IK GOOGLE VERDER. kom ik later een berichtje tegen dat dat helemaal geen ziekte is, maar gwn een afwijking! MAAR MIJN VIS BEWEEGDE NIET MEER EN AT NIET MEER.

help astublieft ik ben verdrietig want nu is mijn vis dood :'( :'(

6. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Een te kleine omgeving, kan zorgen dat vissen krom gaan groeien.. ook vaak door de slechte watersamenstelling... een vis levend door de wc spoelen, vind ik zelf ook niet echt netjes, want hij zal niet meteen dood zijn..

Als je vis niet meer beweegde zal hij al wel heel ver geweest zijn, maar in het vervolg zou ik een vis eerst dood maken, als je hem uit zijn lijden wil verlossen, ipv door de wc te spoelen..

Goudvissen hebben de ruimte nodig en een vissenkom voldoet daar niet aan. dus als je je andere vis een beter leven wil geven zou ik toch voor een ruim aquarium gaan.

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij beschrijft is een intern darmstelselziekte. Dan gaan ze in het begin inderdaad wat krom hangen, even later (soms pas dagen later) hangen ze zo alleen nog maar op de bodem of laag hangende plantenbladen, ze eten niet meer, zijn in niks geïnteresseerd en nog ietsjes later zijn ze dood. Is een darmstoornis. Ze kunnen dan geen van de belangrijkste voedingstoffen meer opnemen en gaan uiteindelijk dood. Het kan op verschillende manieren ontstaan, door ziekte, door verkeerde voeding, door verminderde weerstand.... ze gaan inderdaad bijna zo goed als altijd dood.

8. PolforFish

Lid geworden:
    26 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    priemgirl welke aquaforum is dat?

9. Cat

Cat

Lid geworden:
    27 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Een ronde vissen kom is misshandeling!!!

en een goudvis hoort minimaal in een bak van 1 meter!!!

lees maar
    http://www.scholieren.com/werkstukken/35837

dus en dat je je vis die nog leeft maar verlamt is door de wc spoelt vind ik ook niet echt normaal maarja?!

Laden...

Deel Deze Pagina