Verzorgster

Discussie in 'Paarden' gestart door Lisa, 28 aug 2005.

1. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang wikken en wegen heb ik besloten een verzorgster voor Flame te zoeken... Liever had ik dat niet gedaan, ik ben niet iemand die graag z'n paard uit handen geeft :wink:
    Maar het is wel eerlijker tegenover Flame. Ik zou het in de winter als ze weer op stal staat niet redden om haar iedere dag te rijden, en dat heeft ze wel nodig.
    Een vriendin van stal heeft via Marktplaats een meisje gevonden. Dat vond ik toch wel wat té eng :wink: Zomaar iemand van internet.
    Maar dat meisje bleek een heel lief meisje te zijn en had ook nog een vriendin die een verzorgpony zocht.
    Dus meisje vanochtend langsgeweest... *oei wat vond ik dat eng :blush:*
    Maar het viel me 100% mee. Ik heb haar Flame laten poetsen en we hebben samen met Flame gewandeld. Het ging heel goed! :smiley:
    Het is een lief en rustig meisje. Ze is hele rustig met Flame, maar laat ook niet over zich heen lopen :ok:
    Morgen komt ze weer. Als de bak open is kan ze even in de bak op Flame rijden.
    Voorlopig ga ik nog een tijdje samen met haar. Totdat zij Flame vertrouwd en Flame haar.
    Daarna gaat zij Flame 2 dagen per week doen als ze op stal staat. Dan ga ik alleen 's avonds nog ff langs om een beetje te knuffelen die dagen :wink:

Pfff 't is toch wat..... Zomaar je kind uit handen geven :wink: :grinning:

2. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Phoe, lastige beslissing... Ik denk inderdaad dat dit een hele goede optie is voor zowel jou als Flame. Jij hebt wat meer tijd voor zelf en Flame krijgt lekker de aandacht die ze verdient. Daarnaast maak je natuurlijk ook weer een verzorgstertje heel blij :wink:

Eerlijk gezegd zou ik het alleen niet kunnen :blush: Wat dat betreft ben ik misschien toch wat bezitterig en vind ik al snel iets niet goed (genoeg)... Als ik echter niet genoeg tijd zou hebben voor ozis zou ik ook een verzorgster nemen, het welzijn van je paard staat natuurlijk voor op :wink:

Ik hoop dat het klikt tussen je verzorgster en Flame, en jou en je verzorgster :ok: Ik ben benieuwd hoe het rijden zal gaan :smiley:

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat klinkt goed :ok:

Het lijkt me heel moeilijk om je schat te delen, maar als het verzorgstertje goed bij jouw Flame past dan is dit voor haar wel de beste keus!

4. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is idd moeilijk je kleine ponykind uit handen te geven, maar als je eenmaal gewend bent ga je het nog leuk vinden ook, geloof me.
    Ik vond het eerst ook maar zozo dat Tinet bij Bas was, ze moest nog veel leren, maar daar leerde Bas ook van. Eerst liet ik haar niet alleen, maar nu een jaar later gaat ze alleen met Bas rijden, wandelen, buitenritten maken etc etc.
    Er zijn soms wel wat foutjes, maar niet zodanig dat Bas er nou minder van werd.
    Het ergste wat ze heeft gedaan is Bas met loeiwarm weer laten vrijspringen, terwijl hij toen zn wintervacht nog had.
    Toen heb ik haar verteld dat zij ook niet graag met dat weer met een winterjas aan een marathon gaat rennen en dat snapte ze ook wel.
    Het is gewoon even wennen en aftasten van beide kanten de eerste tijd, maar na een poosje ga je het makkelijk vinden.
    Als ik te moe ben na mn werk sms ik Tinus vaak wel : "Zeg, ga jij vanavond naar stal ? Zou je dan ook even wat met Bas willen doen ? Schrijf maar in het schrift wat je gedaan hebt" en ze doet het dan ook altijd voor me.

Een schirft is zowiezo handig, die hebben wij ook op stal, als ik er dan niet bij ben geweest kan ik wel lezen wat er gedaan is en hoe het ging. zo krijg je ook een beetje overzicht van wat er precies met je paardje gebeurt.

Suc6 ermee!

5. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou gisteravond heeft ze dus in de bak gereden.
    Het ging heel goed! :smiley:
    Ze reed heel netjes en rustig, Flame liep lekker ontspannen op het bit te knabbelen. :ok:
    Vanavond komt ze weer, nog ff een dagje in de bak en dan misschien morgen naar buiten. (In de winter kunnen we nooit in de bak dus het belangrijkste is dat ze haar buiten goed aan kan :wink:)

We hadden sowieso al afgesproken dat we voorlopig de eerste paar keer dat ze alleen gaat na afloop ff bellen. Gewoon om ff alles door te nemen enzo.
    Daarna is een schrift idd een goed idee! Dan heeft zij niet zo het gevoel dat ze bij alles gecontroleerd wordt maar heb ik toch nog het idee dat ik precies weet wat er met m'n paardje gebeurd :smiley:

Dankje :wink:

6. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu ook en paar maandjes een bijrijdster.
    Het is een meisje dat ik van vroeger ken. Zij reed altijd op de pony's van en ex stalgenootje. Dus ik weet hoe ze is.
    Ook zij schrijft altijd alles in het schrift en belt gelijk als ze iets raars heeft gezien of meegemaakt.
    Ik schrijf nu ook elke keer als ik geweest ben wat ik gedaan heb en meegemaakt heb. Zo houden we het samen een beetje bij.

In het begin vond ik het ook eng. Maar ik kon haar al en vertrouwde haar al volledig. Wist dat ze ongeveer hetzelfde omgaat met paarden als ik.

Succes met je verzorgster :wink: Ze gaat vast fouten maken..maar dat heb jij vast ook gedaan in het begin :wink:

7. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat leuk zeg! Inderdaad een lastige beslissing lijkt me, maar aan de andere kant is het voor iedereen in het voordeel en help je een paardengek zelfs nog een droom te verwezenlijken!

Erg gaaf trouwens dat jullie allemaal zo positief zijn over je bijrijdsters! Ik hoor regelmatig andere verhalen en tot nu toe is er bij Koen nog geen medebijrijdster geweest die het langer dan een half jaar vol hielt, dus erg leuk dat er toch positieve verhalen zijn! Als zelf bijrijdster zijnde is het toch niet prettig als je soms hoort hoe andere de naam bijrijdster te grabbel gooien :pensive:

8. Amanda

Lid geworden:
    25 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat je dit doet!
    Voor dat meisje :smiley:

Ik ben zelf ook bijrijdster. En inderdaad, er zijn zoveel mensen die het bijrijdster zijn in negaftief daglicht zetten :pensive:

Succes samen!

9. shannonlover

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey

Ja als hij het eerlijker vind tegenover Flame zou ik het wel doen :smile:

10. Anoeska

Lid geworden:
    5 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd is het makkelijker een eerlijker tegenover jou en Flame.
    Wat gaaf dat het goed is gegaan allemaal. :smile:

Een schriftje is idd handig, deden wij ook altijd op stal.
    Kun je een beetje te weten komen wat ze uitspookt met je paard. :wink:

11. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat het klikt

enne schrift zekerrrrrrrrrrrrrr doen
    is ook namelijk heel leuk om later te lezen :-)

Heel veel succes en toi toi toi

Laden...

Deel Deze Pagina