Vervoer van hond uit Duitsland taxidienst / vliegtuig

Discussie in 'Honden' gestart door Lotje2, 20 jul 2007.

1. Lotje2

Lid geworden:
    13 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met vervoer van een kleine hond bvb via een taxidienst of per vliegtuig, vanuit Duitsland (naar België)? Waar je dit kan vinden, hoe het in z'n werk gaat en hoeveel het kost?

Alvast bedankt!

2. charley

Lid geworden:
    19 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je er zelf geen antwoord op geven maar als je even naar google gaat en intoetst; hond vervoeren via vliegtuig/taxi kan je er een hoop info over vinden

3. Lotje2

Lid geworden:
    13 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk bedankt! Helaas vind ik niet wat ik precies zoek... nou... dat kan ook aan mij liggen hoor :eyes:
    Ik weet eigenlijk ook niet hoe dat zit met douane en zo... Pffft... moeilijker dan ik op het eerste zicht dacht...
    Ik ben namelijk per toeval in contact gekomen met een vrouw in Duitsland die mijn... nu ja, raar woord misschien "droomhondje" te koop heeft... En ik kan het diertje helaas zelf niet gaan halen, vandaar... :pensive:
    De taxidienst die die vrouw zelf aanhaalde kostte 600 euro :eyes:
    Nu ja, misschien is het gewoon te moeilijk en moet ik maar wat korter bij de deur zoeken :confused:

4. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou er rekening mee dat het hondje in quarantaine kan geplaatst worden bij aankomst en dat alle inentingen in orde moeten zijn. De wetgeving hieromtrent kan je mss best navragen bij een "jonge" dierenarts. Waarom jong? Die kent nl de laatste wetten :wink:
    (in belgie krijg je althans cursus wetgeving in 1 van de laatste jaren diergeneeskunde).
    Je kan altijd nagaan of FedEx bv zulke diensten aanbiedt (kijk es op hun website).
    Succes ermee.

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is krijgen DA's gewoon bericht per brief en naslagwerken over wat de laatste ontwikkelingen zijn wat betreft verplichte entingen en quarantaine.
    En ik denk dat er van quarantaine geen sprake is, omdat het dier binnen de EU blijft.

6. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    quarantaine is per land anders geregeld. Maar zou kunnen kloppen wat je zegt LenM.
    k Weet alleen van Engeland dat ze de honden daar echt wel lang in quarantaine houden.
    Daarom denk ik dat het per land anders geregeld is (voor de eenvoud natuurlijk :eyes: )

7. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er inmiddels ook alweer een tijdje uit (uit het vak :wink: ) , maar ik dacht dat die quarantaine voor engeland betreft dieren uit de EU is komen te vervallen of is vervallen.
    Men was er destijds iig mee bezig, maar hoe het nu precies zit, weet ik eigenlijk niet meer met zekerheid te zeggen

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Mama Nanss
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    1.831
  2. Maiji
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    2.274