Verschil bij:Shi tzu, Boomer of Lhasa Apso

Discussie in 'Honden' gestart door Rosalba, 3 sep 2010.

1. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    1 van de vragen die je ook een goede indicatie geven is 'hoeveel rassen fokt u?'
    Is het antwoord 'meer dan 2' ==> wegwezen! Is broodf@cker!
    Is het antwoord '1 tot 2' dan kijk ik naar de rest van het verhaal.

Ik brak vroeger (voor al dit internet gedoe bestond hahaha) meestal bij het eerste telefonisch contact het ijs om dit op een neutrale manier te weten te komen door de vraag; 'en is dit het enige nestje? Of zijn er misschien nog combinaties waar ik uit zou kunnen kiezen of heeft u misschien zelfs nog meer rassen?' Waren die antwoorden positief dan ging ik er mee verder.
    (t'is maar een tipje :wink: )

Vergeet wel niet evenveel vragen te stellen over mams en paps van het nestje, hoe oud zijn die, is het de eerste nest of heeft ze er nog gehad, etc.
    En kijk goed hoe die zich bewegen en gedragen. Karakter is voor een groot deel erfelijk (zijn het asociale schijters dan krijg je geheid een zenuwachtige angstbijtertje als pup), erfelijke afwijkingen gaan echter ook over van ouder op pup...

2. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn zeker handige tips! :smile:

Ik vroeg bij die Jose of ze het hondje op de foto nog had (een bruine)
    Haar antwoord: Ik heb meerdere hondjes en zitten paar bruine tussen.
    Toen vroeg ik specifiek naar het hondje op de foto rechts:
    Haar antwoord: ja ik heb er zoveel ik weet niet precie welke je bedoelt.....

Dus daarom d8 ik, dit zit niet goed.
    Toevallig heb ik net op een andere makrtplaats site een andere advertentie van haar gezien.
    Precies dezelfde foto'en tekst, maar met geregisteerde naam: Mieke.
    Op Marktplaats stond ze al Gera en ze nam op als Jose....
    Dus dat zit echt fout....

Nee, dan zoek ik liever verder.

Liever langer zoeken en een goed hondje, dan morgen eentje en die is niet gezond of bang of bijterig etc....

3. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Als je bij de dierenambulance werkt en je weet hoe mensen met dieren omgaan, als je leest hoeveel dieren er jaarlijks gedumpt worden langs de weg, uitgesmeten, in asielen achtergelaten, doodgespoten, ... dan kun je je wel inbeelden waar mijn reactie vandaan komt.

Je mag dan wel van me zeggen dat ik het recht niet heb om zo over je te denken zonder dat ik je ken en dat is wel waar, maar ik heb maar al te vaak gezien - zelfs bij mensen die ik dacht te kennen - hoe ze met dieren omgaan. Alsof het wegwerpdingen zijn.
    Als het gaat over mensen alleen dan geef ik hun altijd het voordeel van de twijfel.
    Gaat het over een combinatie van mensen met dieren, dan ben ik daar vrij pessimistisch in.
    Ik zie met eigen ogen hoe dieren hele dagen worden opgesloten in kleine benches, buiten gezet worden zowel zomer als winter en heb het dan niet over honden die daar tegen kunnen, dieren die weg worden gedaan om het minste...

Dus neen op gebied van mens + dier heb ik geen vertrouwen in de mens. Dat moet iemand bij mij echt verdienen, dat vertrouwen.

Toen je achter de kosten vroeg formuleerde je je zin als volgt:
    Die "toch" impliceert dat je de kosten hoog vind.
    Verder staat er niet meer info. Je had er evenzeer bij kunnen zetten: "niet dat ik dat teveel vind, maar ik vraag het me gewoon af".
    Normaals --> ik zie en hoor vaak genoeg mensen die vinden dat dat allemaal te duur is. Hier opt forum zelfs vinden heel wat mensen bepaalde dieren het niet waard om te laten opereren. Vind je het dan gek dat ik (weliswaar overhaastte) conclusies trek?

Je hebt het misschien niet door (en van Diesel weet ik het niet) maar als ik zo uitval tegen mensen, gaat het me niet zozeer om die persoon zelf.
    Het gaat me echter om het dier dat in de toekomst betrokken zal worden. Laat dat duidelijk zijn.
    Ik zal jou of eender wie dan ook op geen enkele manier veroordelen of aanvallen zoals ik dat hier gedaan heb.
    Mensen zijn vrij om te doen en te laten wat ze willen, maar er is een grens en die reikt tot daar waar de grens van een ander begint. Wanneer er dus een dier bij betrokken wordt, wordt er ook een tweede "grens" bij betrokken.
    Er staat helaas niet veel in de wet, en de dieren zelf kunnen al helemaal niet voor zichzelf opkomen. Vandaar ook dat hun "grens" maar al te vaak wordt overschreden. En dat wil ik gewoon vermijden (en neen lang niet altijd door zo te doen, maar dat ga ik hier niet op het forum typen omdat het niet in dit topic past).

Vind je het gek dat ik je wat oppervlakkig vond na onderstaande zinnetjes? :

Voor de rest ben ik blij dat de hond die er zal komen, waarschijnlijk een goed leven zal hebben.
    Alleen jammer dat ie gekocht zal worden (en dus dat hij aanzien wordt als handelswaar), terwijl er jaarlijks zoveel hondjes worden ingeslapen in zowat alle asielen.
    Ook daar zitten regelmatig die rassen die jij vernoemt, ik zou zo'n beesje zeker een kans geven. Maar ja, wie ben ik hé?

4. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap waar je reactie vandaan komt.....tis alleen moeilijk te bewijzen achter de pc, dat ik NIET zo'n persoon ben, die slecht met ze hondje omgaat.

Zelf heb ik al vaak meegemaakt, dat wij losgebroken honden terug moeten brengen naar het baasje.
    Die dan rustig zegt: ooh die hond zit de hel dag in de tuin en als we thuis komen...dan komt hij (soms) binnen.
    Dan denk ik ook.... neem liever die hond mee naar huis dan dat ik hem bij zo'n baas laat.
    Je wilt niet weten wat ik af en toe mee maakt, maar juist daarom weet ik ook dat ik niet zo zal zijn....maar dat wist ik evengoed al.
    Ben altijd een dierengek geweest en als kind zorgde ik al heel zorgzaam voor mijn hamster Turbo....was een rusje.
    Die is dan ook 3,5 geworden....is heel oud.

Ik ben ook aan het kijken in asielen.....
    Er zijn zat dieren in het asiel die een nieuw baasje willen.
    Daarom komen mijn 2 katten ook uit het asiel bij ons in Alkmaar.
    Sheba en Dinky hebben het hier bere prima.

Het gaat mij echt niet om hoe duur een hondje is.....in zoverre, dat ik wel graag wil weten...waar het geld heen gaat en waarom er een bepaald bedrag word gevraagd.
    Ik snap dat mensen er tijd insteken en energie en ook eigen geld, dus het is meer dan logisch.
    Maar vragen staat nog steeds vrij....

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat riekt helemaal NIET koosjer nee :thumbsdown: .

Respect moet men ook verdienen, en die krijg je nooit als je in eerste instantie altijd alleen maar het slechte ziet in mensen.

Maar...heel het topic gaat echter helemaal niet over jou. So what do i care wie waar vandaan komt???
    Ik ben van een ander kaliber als jij Tieske, ik geloof altijd het beste in de mensen, tot ik onaangenaam verrast word. Maar de ene is de andere niet, en als iemand een hond/pup/kat/whatever een goed leven wil schenken, dan help ik -als ik dat kan- die mens daar graag bij ja. Niet iedereen is lang van stof gelijk gij, maar als ik iets wil weten van de 'hondeneigenaar in spé' dan vraag ik dat gewoon op de man af.

Alsof JIJ zo tactisch bent :eyes: . Ze 'impliceert' helemaal niet, ze snapte gewoon niet waarom een enting 50-60€ kost en een pup 'toch' al snel een 300€. Je interpreteerde het gewoon weer anders.

Maar natuurlijk da! Ik wil best goed betalen voor een rastopper. Maar goud schijten doet hij ook weer niet hè, dus de prijs moet wèl in verhouding zijn en redelijk blijven. Is gewoon logisch.

6. josta

Lid geworden:
    6 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien moet je ook eens googlen op border terrier, wij hebben er één gehad, het is een middelgrote hond, makkelijke vacht, geweldig sociaal en betrouwbaar karakter, zeker de moeite waard om eens na te kijken :wink:

7. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Diesel,
    Bedankt voor je berichtje weer :smile:
    Inderdaad, als mevrouw iets over mij persoonlijk wilt weten, kan ze dat altijd vragen....heb niks te verbergen....
    Nu weet ik wel wat van dingen af, maar sommige dingen niet en daarom dacht ik eraan om het op het forum te vragen aan mensen die ervaring hebben.

We gaan morgen kijken bij een pup in Bussum.
    Deze mevrouw heeft een hondje van haarzelf, teefje, die is Jack russel / Shi Tzu.
    Zij heeft haar laten dekken door een volle Shi Tzu van een fokker.
    Moederhond woont gewoon bij haar thuis en de pups natuurlijk ook.
    Ik heb al enkele foto's gehad, al 3x met ze gebeld en ze staan me elke keer vriendelijk te woord......en heb ze al vele vragen gesteld.
    En kreeg daar netjes antwoord op.
    Ik kan alleen de moeder zien, omdat die daar woont.
    De vader is bij de fokker.... maar daar had ze wel foto's van.
    Vandaag zijn we bij een grote dierenwinkel geweest om naar spullen te kijken, wat we willen hebben....
    En ik heb naar een verekering gekeken.
    Nu werd door mijn eigen dierenarts: Petplan of Proteq aanbevolen.
    Wat is jullie ervaring?
    Ik heb onwijze veel zin in morgen en zal mij allemaal benieuwen hoe hij in het echt is.
    We moeten alleen nog een naam verzinnen :smile:

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dààr kan ik je jammer genoeg niet mee helpen. Ben Belg, wij hebben er.... geen 1 van. :pensive:

Succes :ok: . Die spanning........ hahahaha, vind ik altijd ont-zet-tend slopend en toch zit je al half in de wolken :laughing: .

Is meer een uitzondering dan regel hoor dat de fokker BEIDE ouders aanwezig heeft. Mams wèl, maar papa meestal niet. Heb dat bij al mijn pups maar 2x meegemaakt dat die 'toevallig' compleet eigen fok waren. Bij al de andere was paps van een andere fokker. Maar ze moeten er natuurlijk wèl alle info van voor kunnen leggen.

:laughing: Dàt hondje had ik ook al in gedachten voor Rosalba. Maar die zijn niet zo veel voorkomend, die ik ken alleen met stamboom, en ik weet niet of je daar zo snel een stamboomloze van zult vinden.
    Zijn wel héle leuke actieve energieke hondjes die heel leergierig zijn en snel leren. Maar die energie moeten ze dan wel kwijt kunnen.

9. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al op Petplan en Proteq gekeken en ziet er beide goed uit.
    Ga nog even in mijn kennissenkring rondvragen aan paar mensen die een hond hebben, war hun ervaringen zijn.

Jaaaaa..... de vlinders en kriebels EN zenuwen gieren door me buik haha.
    Moet zelfs nog morgenochtend naar de dokter voor we heen gaan, dus ff omschakelen word het daarna.
    Heb er zo'n zin in....
    Wil hem graag zien, hoe ie in het echt is.... hoe die zich gedraagt tegenover mij en me vriend en hoe die moeder hond is en wat voor info ik allemaal krijg.
    En ben ook benieuwd hoe die mensen zijn.
    Ze klonken heel vriendelijk, maarja in het echt meemaken is beter.

Ja, het belangrijkste is de moeder hond.
    Daar ga ik ook zeker informatie verder over vragen.
    Waar ze geboren is en wanneer en hoe ze heeft gewoont altijd...of ze weleens ziek is geweest en hoe de vader is natuurlijk etc etc.....

Ja dat vind ik ook wel een leuk hondje, maar dan spreekt het uiterlijk van de Boomer mij toch meer aan eerlijk gezegd.
    En dat een Boomer minder hoeft te lopen dan een Border en even wat rustiger is ook....
    Evengoed bedankt voor het meedenken :smiley:

Ik ben trouwens bezig met een apart stuk op mijn website te maken omtrent het hondje....als we hem meenemen.
    Dan wil ik daar foto's plaatsen en ionformatie opschrijven.
    Dus als alles doorgaat, zal ik je de link geven, als je leuk vind.... :stuck_out_tongue_winking_eye:

10. wandelmetjehond

Lid geworden:
    22 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Spannend, ben benieuwd naar je pup. Mogen de pups al weg bij de moeder of nog niet?

11. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja...... Ze mogen al weg.....ze zijn nu 9 weken jong.
    Als ik hem heb dan stuur ik foto's :smile:
    dank jewel

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms,... ik zal het zo zeggen; niet schrikken als mamahond jullie misschien he-le-maal niet leuk vindt. Niet alle mama's laten zo maar met hun jongen sollen. :wink:
    Ze kunnen dan wel eens 'niet zo lief' overkomen omdat ze hun jong willen beschermen of wat zich gereserveerder opstellen, maar 'agressie' is nog iets heel anders hoor.

Spannend! :laughing:

13. Rosalba

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Hoi,

Ik hou het kort en schrijf morgen wel meer.....ben zo moe.
    Maar alles ging prima!
    We werden vrolijk ontvangen door de mevrouw en gingen lekker op de grond zitten en kijken hoe de pups reageerden.
    Nu had ze nog een paar hondjes rondlopen die van haarzelf waren.
    Allen waren nieuwscheierig en kwamen meteen op ons af.
    De 1 nof knuffeligr dan de ander.
    De Moeder hond was onwijze lief.... ze likte me handen en gooide zich op me schoot....ik zat op me kniën....
    Toen er een pup aankwam ging die bij me rollen en met ze staart kwispelen en de moeder deed niks.... ze waren zo wat aan het vechten wie aangehaald werd...
    Het huis zag er erg gezellig en schoon uit.... erg knus....
    De mevrouw was heel vriendelijk en beantwoorde vele vragen van ons....
    We zijn wel bijna 1,5 uur er geweest.

We hebben de hond: Dribbel genoemd :smiley:
    Dribbel is gewend om in een becnh te slapen en ligt er nu dan ook al 2 uur in met het deurtje open....hij heeft plasje gedaan...nog geen poepje.....
    De reis min de auto naar huis, ging perfect.
    Geen 1 keer piepen.....hij ging rechtop zitten en keek ze ogen uit....op een gegeven moment ging hij al lager liggen, tot hij helemaal gestrekt over me bene lag....en ik me armen om hem heen had.
    Thuis at hij iets en hebben totaal verspreid 3 rondjes gedaan....
    Hij heeft nu 1x in huis geplast dat wel.....maar dat is niet erg.....hij moet nog wennen....
    De ontmoeting met de katten, ging prima!
    Ze snuffelden wat aan elkaar en na paar minuten liepen ze gewoon langs elkaar heen.....Dribbel liep soms op ze af met een kwispelende staar en de ene snuffelde terug en de ander liep gewoon door.
    Niet blazen of grommen....niks....

We gaan nu slapen en zal mij benieuwd of ik hem hoor vanacht en of de becnh droog is morgenochtend......

We zijn echt superblij met ons mannetje :smiley: :cupid: :cupid:

14. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk hoor.
    Wij hebben ook een boomertje.
    Maar of ie rustig is ligt er ook aan met welke rassen die gekruist is.
    Want die van ons heeft zelf heel veel energie.

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's gevraagd :laughing: .

16. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha maar niet in dit topic dacht ik.
    Is niet zo leuk voor de topic starter

17. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Van mij persoonlijk mag dat in alle 2 :laughing: . Blijft leuk die kleine puppers.

18. kyro

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat donderdag mijn hondje dekken en verwacht dus precies wat jij leuk vind ik ben zelf helemaal weg van kruisingen tussen Shih tzu /Maltezer en heb er hier 2 rond rennen

Als je meer wilt weten ik heb een website en als je die wilt zien dan kun je van afgelopen anderhalf jaar alles lezen en zien...

mail me dan even dan stuur ik de link door

Ik moet er wel bij zeggen eerlijk, dat ik heel kieskeurig ben kwa eventuele eigenaars en niet iedereen die komt kennis maken krijgt uiteindelijk een pup mee :blush:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Maiko
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.103
  2. Pluko
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    8.046