Verhuisdag bijna aangebroken... *update*

Discussie in 'Paarden' gestart door Shirley2danmaar, 29 apr 2008.

1. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Donderdag is het zover, dan gaan we naar onze nieuwe stal! Ik heb de grootste rotzooi al uitgezocht en ingepakt, het trailertje is geregeld en heb het voerschema al enigzins aangepast. Wel vind ik het enorm spannend. Heel ver hoeven we niet te rijden, maar mijn eigen paard in de trailer hebben staan geeft toch geen fijn gevoel. Weg van alle bekende en vertrouwde dingen en hopla ergens anders neergeparkeerd worden is toch wel ingrijpend. Maar de verhuizing hierheen verliep ook zonder problemen en Winand vind nieuwe paardjes zo interessant dat het vast wel los loopt.

Heeft iemand nog praktische verhuistips die ik kan gebruiken?

2. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    1Gouden tip.
    Niet lopen stressen!

3. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Dat is inderdaad een goede tip! Helaas zal ik mezelf toch wel weer een beetje gaan lopen drukmaken om niks. De stress-om-niks-functie zat gratis bij mij toen ik werd geboren.

4. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer niet alles op het laatste moment te doen. Spullen die je de laatse dag(en) niet meer nodig hebt kun je alvast inpakken en evt. in je auto zetten. Zorg dat je de rest gewoon goed en duidelijk geregeld/afgesproken hebt, bv. vervoer, aankomst nieuwe stal etc. Scheelt een hoop stress en zorgen :wink:

En verder, gewoon over je heen laten komen :wink: Niet te druk maken, voor je het weet is het allemaal weer achter de rug!

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Spannend hoor!
    Blijf vooral ook rustig, want dan vergeet je pas dingen.

Veel succes morgen!

6. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff alles is gelukt! Winand staat in zijn nieuwe stalletje en alles is heel overgekomen gelukkig! Ik moest wel weer even wat traantjes laten toen ik van stal weg ging, we hadden het er toch altijd heel gezellig met z'n allen... Jammer dat het zo moest lopen. Heb ook enorm lieve kaartjes gekregen en kleine cadeautjes!

Winand vond het helemaal geweldig op de nieuwe stal. Hij denderde lekker lomp de trailer uit en wist niet waar hij kijken moest. De andere paarden kwamen net van de wei dus Winand kon meteen snuffelen met zijn buren. Een nieuw vosmerrie-vriendinnetje heeft hij al gemaakt, zijn buurvrouw. Ook heeft hij een paar happen vlas gevreten, maar dat schijnt normaal te zijn. Wat er hier met de waterbak was weet ik ook niet, maar hij heeft er een half uur mee gespeeld.

Morgenvroeg (06.30) kom ik stal om Winand in de wei te zetten. Hij gaat eerst in een apart stukje naast de ruinengroep en komt er later deze week bij in. Ik wil er toch wel even bij zijn als mijn enthousiaste lomperik op de wei komt!

7. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Fijn dat het gelukt is en zo zonder zorgen! Nu maar hopen dat je knollie het er fijn heeft, ook leuk dat je va je oude stal allemaal kaartjes en kleine cadeautjes heb gekregen!

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat klinkt goed :smiley:

9. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Alles gaat nog steeds goed gelukkig! Morgen gaat Winand bij de andere paarden in, dus dat is even spannend. Gisteren was hij hartstikke druk en heeft hij ruim drie kwartier alleen maar gerend en geschreeuwd aan de longeerlijn. Vandaag was de 'verlatingsangst' al een stuk minder en kon hij zelfs stilstaan op de wasplaats! Ook het rijden ging best goed, wel is het even wennen, de bak is een stuk losser dan we gewend waren.

10. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat fijn dat alles zo lekker is verlopen!
    Wel dubbelzinnig gevoel, weggaan van een stal waar je het zo leuk hebt gehad, maar weet dat je er toch beter aan doet.
    Ik hoop dat je net zoveel plezier op deze stal zult hebben!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Sheela-4ever
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.488
  2. chibbie
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    631