Veilige Ventilator?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Essie, 25 aug 2008.

1. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een volledig veilige ventilator, waar geen frettenpootjes tussen kunnen komen? Bestaan die uberhoubt? Ale merken, vormen en maten die ik tot nu toe heb gezien zijn wel redelijk (kind)veilig, maar een nieuwsgierige fret weet er altijd wel een neusje of vingertje doorheen te wurmen. Iemand een tip? Een plafondventilator is geen optie.

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Buiten bereik zetten is het enige dat ik kan bedenken. Dus een klassieke ventilator op je hoogste kast of op een plankje aan de muur.

Bij ons ging de ven alleen aan als de mokkers veilig in hun hok zaten. Met rondlooptijd ging het (net zoals planten, beeldjes, etc. :wink: ) hoog aan de kant.

3. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn hoogste kast zou misschien kunnen, hoewel het op ooghoogte toch heel wat meer effect heeft met warm weer. En ben ook bang dat onze jongste kat 'm er af weet te smijten. Het is hier van 's morgens vroeg tot 's avonds laat loslooptijd, alles fretveilig, behalve dus de ventilator.

Maar zo warm is het niet meer, dus ik heb nog een jaar om op zoek te gaan. :wink:

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat je zo'n ding zelf veilig genoeg kan maken?
    De meeste ventilatoren kunnen open, die kooi dan, bedoel ik ... Misschien kun je daar iets van horrengaas in bevestigen? Dus de binnenkant van die kooi ermee bekleden?

5. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Horrengaas is een goed idee! Als een mug daar al niet doorheen kan, zal een nageltje ook niet lukken denk ik zo. Ik ga eens kijken of ik zoiets veilig en stevig genoeg in elkaar kan knutselen.

Bedankt voor de tip. :ok:

6. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebbben een staande ventilator
    Zoiets dus..
    Ik denk niet dat fredjes of andere dieren daar makkelijk bij kunnen komen, tenzei die natuurlijk wordt omgegooid, maar dat lijkt me sterk..

Deel Deze Pagina