Vechtende pups

Discussie in 'Honden' gestart door gewoon peter, 7 nov 2004.

1. gewoon peter

Lid geworden:
    10 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    Ik heb al een tijdtje 2 jack russels Reno en Milo,Reno de jongste van de 2 vecht constant met Milo.Ook zit hij constant in de poten van Milo te bijten,en komt soms toch wel agresief over.Een paar dagen geleden zagen we dat Milo al was gebeten dat het zelfs bloede.
    Dat het een roedel gedrag zou kunnen zijn begrijp ik best,maar wanneer houd het is op,als de sterkste heeft gewonnen,Milo laat zich gewoon doen,en Reno profiteert er dan maar van en bijt rustig door.
    Is er iemand die er toevallig raad mee weet.
    Groetjes gewoon Peter,Reno en Milo

2. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit de namen op te maken, denk ik dat je 2 reutjes hebt? Helaas is het zo dat 2 terriers van hetzelfde geslacht behoorlijk voor problemen kunnen zorgen en inderdaad tot bloedens toe kunnen doorgaan, zeker als ze qua leeftijd heel dicht bij elkaar liggen.(soms zelfs de dood). In elk geval zou ik de ranghoogste voortrekken en hem versterken in zijn positie,maar eigenlijk ben jij de roedelleider en die bepaalt of er gevochten word.

3. Pimpeltje

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet Reno een flink pak slaag geven als hij het nog eens doet. Dat lijkt zielig. Maar hij leert er wel van! En je moet Milo ook niet voortrekken! Dan word Reno jarloers en word het alleen maar erger.
    Groetjez,

Pimpeltje

4. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een pak slaag geven lijkt me niet echt een goed plan :wink: Daar leert hij niet van dat hij niet mag vechten.

5. Saurfen

Lid geworden:
    25 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet inderdaad (zoals iemand anders hierboven al zegt) de rang-orde bevestigen door 1 van de 2 honden meer privileges te geven dan de ander (in de meeste gevallen krijgt de hond die er al langer is dat).

Veel mensen vinden dat zielig, maar honden hebben veel meer belang bij een duidelijke positie in rangorde dan dat ze gelijk behandeld worden.

Bij kennissen van mij hadden ze ook dit probleem. Maar toen ze eenmaal steeds de oudste als eerste het eten gaven (scheelde slechts een paar seconde). Daarnaast hadden ze de mand van de oudste hond hoger geplaatst dan de mand van de jongste (en nog meer van dat soort dingen) en vervolgens was het probleem al vrij snel opgelost.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. liejanne
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    882
  2. joella
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.355