Vakantie

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door GekGeitje, 30 jun 2007.

1. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    De zomervakantie komt er weer aan. Sommige hebben misschien al vakantie, anderen werken en hebben geen 8 weken zomervakantie. Maar veel mensen gaan in de zomerperiode toch een aantal dagen op vakantie.
    En ik ben wel nieuwsgierig wie er op vakantie gaat dit jaar. Waar ga je dan naar toe en hoeveel dagen? En wordt het een strandvakantie, een niksdoen-vakantie, een actieve vakantie of iets anders?

Voor de meeste mensen is het tegenwoordig normaal om minstens 1x per jaar op vakantie te gaan. Vroeger was het luxe als je 1x per jaar op vakantie ging, tegenwoordig is het bijna raar als je niet 1x per jaar gaat. Hoe zit dat met jou (of je gezin)? Ga jij elk jaar of toch niet? En als je elk jaar gaat, is het dan nog wel zo bijzonder?

Kom maar op met jullie vakantieverhalen :smiley:

2. Sissipoes

Lid geworden:
    27 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan in augustus voor een weekje naar Griekenland. :smile:

3. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij weten het nog niet. We hebben zelfs nog niet eens vrij gepland op ons werk. Ik ben net bij een nieuwe baas begonnen dus ik weet nog niet wanneer ik vrij kan nemen. Daarnaast gaan we verhuizen in augustus dus dat moet ook betaald worden.
    Wij weten dus nog niet of we weggaan. Ik denk dat we ergens in september ff een weekendje weggaan. En dat zal dan gewoon in nederland of ergens in belgie of duitsland zijn. Wat dichter bij huis.

4. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sissipoes: waar in Griekenland? Ik ben vorig jaar naar Corfu geweest en dat vond ik echt prachtig!

@Manon: ja, verhuizen kost idd al genoeg geld en tijd. Maar in september een weekendje weg is ook leuk. Dan is alle vakantiedrukte al voorbij dus kun je wel lekker gneieten van rust.

Ik ga met 3 vrienden (oa Shiver) 9 dagen weg. We vertrekken op 20 juli en we gaan naar Frankrijk naar de streek Val d'Ajol. We gaan daar naar een boerencamping, namelijk deze. Lekker kamperen in een tent dus. En we gaan ons daar dan bezig houden met zwemmen, wandelen, paardrijden en genieten van de natuur :smiley: En we gaan met de auto daarnaartoe dus alleen al die autorit wordt supergezellig :smiley:. Ik kijk er al heel erg naar uit, hihi.

Voor mij is op vakantie gaan nog altijd een luxe. Toen ik jong was gingen wij nooit op vakantie. Nou ja, 2x zijn we op vakantie geweest. Toen we heel erg jong waren een aantal dagen naar Oostende en toen ik in groep 8 zat zijn we 3 dagen naar Nunspeet geweest, op een camping bij het Veluwemeer. Wij konden nooit op vakantie vanwege alle dieren (oppas regelen is moeilijk), de honden moesten wel mee en we hadden er het geld niet voor.
    Op de middelbare school mochten we (broertje, zusje en ik) dus allemaal met 1 vakantie van school mee. Toen ben ik een week naar Rome geweest. En vorig jaar ben ik dus een week naar Corfu geweest. Beide vakanties waren geweldig al ben ik wel helemaal verliefd geworden op Corfu.

Ieder jaar op vakantie gaan lijkt me helemaal niet leuk. Vakantie moet iets bijzonders zijn en het moet geen gewoonte zijn dat je elk jaar gaat. Tenminste, zo ervaar ik dat.

5. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist wel leuk dat we elk jaar op vakantie gaan, omdat wij het hier thuis meestal erg druk hebben, heb je eindelijk weer eens tijd met elkaar. Het is een soort traditie geworden, en ik verheug me er altijd weer op ! :smiley:

We zijn wel vaak in Nederland gebleven 'vroeger' maar dat kwam omdat we nog klein waren, toen ik 4 en 5 was gingen we naar Luxemburg, toen ik 6 was ging ik voor de eerste keer naar Frankrijk. Toen ik 7 was brak ik mijn arm en gingen we 2 week naar de klimberg ( hardenberg ofzo ? ) op mijn 8e ben ik naar normandië en bretagne geweest, toen ik 9 en 10 was lekker thuis, op mijn 11e weer naar bretagne ( of zoiets :p ) op mijn 12e naar heidelberg in duitsland .. tenminste daarvlakbij dan, en nu op mijn 13e gaan we weer naar Frankrijk.

Altijd al ben ik met mijn ouders en zussen geweest, maar mijn zussen hebben vakantiewerk, dus ik ga alleen met mijn ouders. Het word vast wel leuk, en nu we toch een nieuwe camera hebben kan ik me niet meer vervelen.

Ik hou er niet van om heel erg luxe op vakantie te gaan, veel leuker vind ik goedkope campings met in de buurt veel leuke dingen. Boswandelingen enzovoort. Ook kastelen bekijken, kerken en oude stadjes vind ik leuk !

Waarschijnlijk gaan we dit jaar naar de Dordogne in France, stikt er natuurlijk van de Nederlanders, maar er is best veel te doen.

Griekenland lijkt me ook erg leuk, maar dan wil ik de taal ook kennen :ok:

6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wij hebben dit jaar gepland om naar 2 fantasy-festifals te gaan: Anno Domini (Luxemburg) en Castlefest. We gaan op een camping daar vlakbij overnachten. Tussendoor nog een weekje naar onze gebruikelijke camping (Diepenheim) en de 2,5 week zit alweer vol...

Voor mij is het normaal om elk jaar op vakantie te gaan, maar hiervoor ga ik niet naar verre oorden toe. Dat is voor mij echt iets speciaals dat niet elk jaar hoeft. Onze vakanties zijn meestal relaxvakanties binnen de Benelux waarin we heerlijk toekomen aan een boek lezen en slechts een paar uur per dag actief naar stadjes en dergelijke toe gaan. Dit jaar is voor ons doen dus erg actief :laughing:

We hebben wel plannen om een keer naar Schotland of iets dergelijks te gaan, maar dan gaan we daar geen luie vakantie houden. Als ik een eind reis, dan wil ik daar ook vanalles zien!

7. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef niet elk jaar op vakantie. Maar de jaren dat ik niet écht op vakantie ga vind ik het toch wel leuk om een weekendje weg te gaan, gewoon drie daagjes naar de Veluwe ofzo. Deze zomer gaan we niet op vakantie, maar we zijn wel in de winter een paar dagen weg geweest naar Overijssel.

Ben van vroeger uit ook zeker niet gewend om elk jaar op vakantie te gaan. Ik vind het heerlijk om ver weg te gaan, maar kan ook genieten van leuke dingen doen dicht bij huis, of gewoon lekker thuis blijven.

Overigens ben ik dol op reizen, zou best een paar jaar lang de wereld rond willen reizen, of in het buitenland vrijwilligerswerk doen ofzo. Maar dat laat mijn portemonnee niet toe :wink: . Maar vakantie in de zin van europees stedentripje of naar de camping/bungalowparkje ofzo, dat hoeft van mij niet elk jaar. Vind het heel leuk hoor, maar vind het geen enkel probleem om een jaartje over te slaan.

Als ik op vakantie ga ben ik meer van het rondreizen dan van het campingplakken, meer van de natuur dan van de oudheidkundige musea, en meer van de primitieve omstandigheden dan van de luxe vakantieresorts. En mijn favoriete vervoersmiddel om op vakantie te gaan is de trein. Zo, zijn jullie helemaal op de hoogte van Ellie's vakantie-voorkeuren :wink: .

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste week van september een weekje naar Schin Op Geul.

Verder tussendoor nog wat weekeindjes weg hier en daar.

Wij gaan wel elk jaar in ieder geval een weekje weg. lekker ertussenuit. En dat hoeft niet zo duur te zijn opzich :smile:

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Limburg :ok: Goeie keus :grinning:

Met de trein reizen voor vakantie, dat is iets dat ik nog eens wil doen. Ik hou van treinreizen. Ik vind treinreizen in Nederland al leuk dus dan vind ik het in andere delen van Europa ook leuk. Tijdje terug ben ik met mijn zusje en haar vriend met de trein naar Luxemburg gegaan (mijn ouders zaten daar op de camping) en dat was erg leuk.
    Treinreis door Europa staat echt nog op mijn lijstje.

10. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    we zitten altijd in limburg, liefst zou ik er gaan wonen :smile:

11. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga voor het grootste deel niks doen :grinning:
    20juli tot 30juli ga ik ergens naar het noorde van duitsland.. heb er eiglijk niet zo een zin in maar ach :stuck_out_tongue_winking_eye:
    en mischien komt er nog een vriendin voor 5dagen logeren :smiley:

12. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan in augustus 2 weken naar Fuerte Ventura (Canarische Eilanden).
    Heb er ook al heel veel zin in!

13. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren vakantie. Boeken ingeleverd en rapport gehaald. Gelukkig ben ik nét over! :smiley:

Wij gaan as vrijdag 2 weken naar Oostende te Belgïe.

14. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan, zoals meestal, niet op vakantie. :wink: Ik ben in mijn "hele leven" (tussen haakjes, zo oud ben ik nog niet :grinning:) 2x op vakantie geweest, toen m'n ouders nog samen waren, die zijn nu inmiddels al bijna 10 jaar gescheiden. Ik mis het niet echt. Nu kunnen we gewoon niet op vakantie, vanwege de dieren, die kunnen niet allemaal mee. En de dieren willen ook goede verzorging en daar gaat veel tijd en geld in zitten, dus geen geld voor een dure zonvakantie, vind ik niet erg hoor, doe mij mijn beestjes maar. :smile: Wel gaan we af en toe lekker dagjes weg, en dat vind ik prima. :wink: Als ik op mezelf woon kan ik altijd nog met vakantie!

15. vlindchi

Lid geworden:
    8 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan ook niet op vakantie :pensive:

16. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd Mila, dat deden wij vroeger ook: dagjes weg. De zomervakantie was voor ons de periode dat we naar een dierentuin of pretpark gingen. En dat vond ik altijd hartstikke leuk en daar had ik ook genoeg aan.

17. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan (mijn vriend en ik) 2 weekjes weg. Na alle stress en al het labeur is het een welkome afwisseling. We vertrekken volgende week dinsdag naar California (kon heel goedkoop aan vliegtuigtickets geraken, daarmee was de keuze rap gemaakt).
    Ik kijk er echt naar uit. In tegenstelling tot wat iedereen denkt is dit niet duurder dan 2weken kreta bv.
    Op het programma staan las vegas, de grand canyon, yosemite park, death valley in de nevada woestijn, san francisco, en LA.
    Jullie zullen me even moeten missen dus :wink: :grinning:

18. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit jaar ga ik 5 dagen naar londen.
    Wij hebben daar een tante wonen waar we dus gratis mogen logeren :grinning: .
    Ik kijk er echt al enorm naar uit.

Ik betaal m'n vakanties gewoon zelf, maar ik ga ook elk jaar op vakantie. ik denk dat het nog maar 1 of 2 keer is voorgekomen dat ik in een heel jaar nergens naartoe ben gegaan.
    Op zich overleef ik wel een jaar zonder vakantie, maar ik wil nu eenmaal de wereld zien en ik heb nog veeeel te zien, dus ga ik ook zo veel mogelijk op vakantie :wink: .

Liefst van al ga ik naar Afrika (zwaar gebeten door de afrika-microbe) maar daar is m'n portomonnee het niet altijd mee eens. Zuid -Amerika wil ik ook nog doodgraag zien en Nieuw-Zeeland en Australïe en Canada en en en ...

Mijn vakantiepatroon bestaat dan ook uit een dure reis eens om de 3-4 jaar en daartussen goedkopere reisjes.
    Vorig jaar ben ik naar Niger geweest, dus dit jaar wordt het een goedkope reis.

Reizen zit bij ons trouwens in de familie en wij zijn als kleine kinderen reizend opgegroeid.
    Mijn beide ouders hebben 10-tallen jaren in Afrika gewoond, gewerkt en gereisd.
    En toen ik klein was, woonden we in Rwanda en ging ik meer op safari dan naar school :blush: .
    Toen we terug naar Belgïe moesten komen zaten zo'n dure toestanden er niet meer in en werden het gewoon goedkope zee-of ardennenvakanties.
    Als we wat verder gingen dan was het naar kenissen van ons in Londen of Frankrijk.
    De laatste jaren kan ik eindelijk terug grotere reizen ondernemen en man I love it :smiley: .

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. MarijkeE
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    1.263
  2. Basch
    Reacties:
    27
    Weergaven:
    1.367