Tam maken

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door leon10tje, 11 sep 2011.

1. leon10tje

Lid geworden:
    30 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vlaamse reus :cupid: Pim :cupid: en hij is al wel tam maar als ik hem optil ofzo. gaat hij spartelen en wegrennen ik wil hem graag tammer maken iemand tips?Elke tip is welkom

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je hem graag optillen? De meeste konijnen vinden het vreselijk om opgetild te worden, dat heeft weinig met tam zijn te maken. Konijnen zijn van nature prooidieren en raken snel in paniek als je ze oppakt, dat levert min of meer dezelfde reactie op als wanneer ze gepakt worden door bijvoorbeeld een roofvogel.

Als je je konijn wil optillen, zorg dan dat hij je ziet aankomen en maak geen onverwachte bewegingen. Praat tegen hem zodat hij weet dat jij het bent. Til hem stevig op zodat hij, als hij gaat spartelen, zich niet kan bezeren.

Maar een konijn dat niet houdt van opgepakt worden zou ik liever gewoon zo min mogelijk oppakken. Je kunt bijvoorbeeld ook bij hem op de grond gaan zitten en hem aanleren zelf op je schoot te huppen voor een aai en een lekker hapje. Dat levert hem minder stress op.

3. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Optillen is tegen de natuur van konijnen, logisch dat ze dat niet willen

4. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    weet je zeker dat je hem wel goed oppakt? Vlaamse reuzen zijn enorm.. Ik ben het eens met de anderen hier, konijnen worden niet graag opgepakt. Lukt mij ook niet bij mijn nijn, maar als ze zin in me heeft kruipt ze vanzelf bij me. ^^

5. Valerie

Lid geworden:
    4 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je je konijn dan persé optillen?
    Als ie het niet leuk vindt laat je je konijn dan gewoon toch zitten?
    Ik vind het heel leuk dat ie tam is, dan kan ie toch vanzelf op je schoot springen en kun je zo toch ook knuffelen?

6. Noraenkonijnen

Noraenkonijnen Speurneus

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer hem op je schoot te lokken met wat lekkers. Mijn konijn leerde dat hij eten kreeg als hij op mijn schoot sprong en nu doet hij het regelmatig en dan kan ik hem lekker aaien en na een tijdje springt hij er vanzelf weer af. Ik heb trouwens ook problemen met oppaken (mijn konijn houdt er echt niet van) maar het op schoot lokken is een goede oplossing :ok:

7. leon10tje

Lid geworden:
    30 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik til hem niet echt op meer maar soms wil ik hem op mijn schoot zetten om lekker te aaien en re vertroezelen maar dan kan hij nogal weg rennen.En dan aaii ik hem met zijn oren plat en word hij weer rustig.Maar Hij huppeld wel snel weg wat kan ik daar tegen doen?Alvast bedankt iedereen! :wave:

8. Noraenkonijnen

Noraenkonijnen Speurneus

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeren, mijn konijn doet daar bijna alles voor. Ga op je knieën zitten en lok hem met wat voer op je schoot. En als hij dan op je schoot zit, geef hem het voertje en aai hem ondertussen. Bij mij werkt het en komt mijn konijn nu op mijn schoot ook als ik niks heb :grinning:

9. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Lola grist het eten uit mn handen en rent weg. Ze komt echt alleen op schoot als ze zelf wil. Dan klimt ze op mn bed en gaat ze languit naast me liggen ^^
    Dieren hebben een eigen willetje. Prachtig om te zien!

10. leon10tje

Lid geworden:
    30 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt iedereen! :ok: =D> :wave:

11. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Op de kinderboerderij hebben we juist voor Vlaamse Reuzen gekozen omdat je deze niet goed opgepakt krijgt.

Hier worden ze ook niet vaak opgepakt, alleen bij de maandelijkse controle.

De konijnen komen gewoon naar de kinderen als ze op de grond gaan zitten, soms gaan ze gewoon gezellig bij ze liggen of kruipen ze op hun schoot.

12. leon10tje

Lid geworden:
    30 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt

13. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    vlaamse reuzen kunnen echt enorm worden! Bij de prikpoli voor nijnen zag ik een keer een vlaamse reus die woog 12 kilo! dat pak je ook niet zomaar op O_O

14. isabellebelbel

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Epos 12kilo!?

15. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, die man had er twee. Een van 12 kilo en een van 9. Grootste konijnenras. Zijn net honden qua grootte!!

Laden...

Deel Deze Pagina