Tam konijntje gevonden, wat nu?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Sannuhw, 13 aug 2008.

1. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze is nu net opgehaald, ik had nog gevraagd of de eigenaar zich al had gemeld, maar dat wist de mevrouw van de dierenambulance niet, ze was hier heen gestuurd.

Ik ben aan het twijvelen of ik hier wel goed aan heb gedaan. :pensive:

2. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje wat een moeilijke situatie, ik begrijp je twijfels hierover :confused:
    Ik zou denk ik de dierenambulance bellen met de vraag hoe het met het konijn gaat en of de baas zich gemeld heeft. Het lijkt me eigenlijk niet kunnen dat ze zo door de telefoon zien dat het konijn van diegene is die zich gemeld heeft. Beetje gek
    Als je een konijn veel laat los lopen kan het konijn toch best een tijdje in een niet zo grote kooi leven? Hebben jullie geen mogelijkheid om de konijnen in een buitenkooi te laten samenwonen?

Ben heel erg benieuwd hoe het afloopt.

3. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen dat je erover twijfelt, ik vind het ook wat raar gegaan zo dat ze meteen iemand sturen om het beestje op te halen terwijl jij alleen wilde aangeven dat je het konijn gevonden had en de eigenaar bij jou terecht kan. Waarschijnlijk gewoon een misverstandje, maar ja...

Misschien een idee om nog even te bellen om duidelijk te melden dat je misschien wel interesse hebt in het konijntje, als de eigenaar zich niet meldt? Dan kunnen ze dat in het dossier erbij opnemen.

4. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd Solane, ik vond het ook erg vreemd dat ze het konijntje zomaar aanneemde! Binnen paar uur zelfs, en nog ophalen ook! Het had net zo goed mijn eigen konijn kunnen zijn.. :confused:

Ik denk niet dat ik nog achter dit konijntje aan ga, het was een schatje hoor daar niet van! Maar ik vind ook dat ik het voor mezelf, voor Dopey en het toekomstige nieuwe konijntje eerst duidelijk moet hebben hoe ik het dan ga aanpakken. Ik liep ook steeds te stressen hoe ik in godsnaam aan een kooi/hok zou moeten komen, de ruimte en de vraag was ook nog of het wel zou klikken tussen de 2 dames. Buiten zetten is geen optie, we hebben hier een niet al te groot balkonnetje.

Ik hoop niet dat mensen denken dat ik dit met opzet zo heb gedaan, ik was echt wel van plan een oplossing hier voor te zoeken, alleen zoals het nu gelopen is heb ik gelukkig wat meer tijd. Deze gebeurtenis heeft me wel meer aan het denken gezet over een vriendje/vriendinnetje voor Dopey, dus vandaag begin ik als eerst maar met sparen voor een gepaste kooi of hok, zodra die er is en goed in mijn kamer terrecht kan heb ik pas de mogelijkheid om een nieuw konijntje er bij te nemen.

In ieder geval bedankt aan iedereen die op dit topic heeft gereageerd :smile:

5. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Ik hoop niet dat mensen denken dat ik dit met opzet zo heb gedaan

nee hoor denk ik helemaal niet

nou veel plezier met sparen
    en hopelijk heeft het konijntje al een nieuwe baasje

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het alleen maar heel goed dat je het niet klakkeloos doet maar er goed over nadenkt :ok:
    Ik hoop dat je snel genoeg bij elkaar hebt voor een lief vriendje voor je konijn. Ga je deze in een opvang halen?

7. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    ja dat is wel beter
    misshien als je op een snelle manier aan geld kan komen dan kan je nog die tamme konijn nemen

8. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ga er eentje uit een opvang halen als het zover is. :smile:
    Dan kan ik ook meteen vragen aan de mensen van de opvang wat voor karakter het konijntje heeft, want Dopey is wel een beetje een angstig konijntje, maar aan de andere kant ook wel weer dominant. En vaak hebben ze daar al gecastreerde mannetjes in een opvang, dus dan kan ik een leuk vriendje uitzoeken voor Dopey. :smile:

9. mariska88

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nahh, over de dierenambulance weet ik het antwoord wel 'denk ik'. Heb zelf ook daarvoor gewerkt, of in ieder geval vaak meegelopen. Zij hebben het konijntje opgehaald, en waarschijnlijk naar een opvang gebracht, met de hoop dat de eigenaren zich nog melden. Denk ook dat ze mss zoiets hebben van ja, wij halen hem bij jou weg, anders hecht jij je er misschien teveel aan, voor het geval de eigenaren zich melden?
    Als je de Dierenambu belt, komen ze vrijwel altijd de dieren ophalen die je meld, of het nou een konijn, kat, hond of vogel is. Ik denk dat je wel het beste hebt gedaan :smile:

10. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Is denk ik ook wel logisch. Jij zorgt er heel erg goed voor, maar dat doet misschien niet iedereen die een dier gevonden heeft. En zodra jij de dierenambulance belt, zijn zij verantwoordelijk voor het dier.

Ik denk ook wel dat het beter is, want nu kan jij op je gemak een groter hok uitzoeken en ook bewust op zoek naar een konijn die bij jouw konijn past.

Laden...

Deel Deze Pagina