Stenen of ijzeren konijnentoilet??

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Japiekonijn, 23 mei 2008.

1. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

Even een vraagje: weet iemand of er voor konijnen misschien ook stenen of ijzeren/roestvrij stalen hoektoiletjes te koop zijn?

Ons konijn heeft nu zo'n plastic ding, maar dit knaagt hij helemaal stuk en ik heb het idee dat hij er ook stukken van opeet. :confused: Ook knaagt hij de dichtbindertjes door waarmee het bakje aan de kooi vastzit en sleept het bakje vervolgens zijn hele kooi door. Hij heeft een flinke wilgetak in zijn kooi hangen waar hij aan kan knagen en hij krijgt regelmatig een stuk winterpeen waar hij lekker aan kan knagen, dus hij kan z'n knaagbehoefte wel kwijt.

De oplossing lijkt mij een stenen of roestvrijstalen toiletje, maar tot nu toe heb ik dit nergens kunnen vinden. Weet iemand of dit bestaat en, zo ja, waar dit dan verkrijgbaar is? Of heeft iemand misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt voor de reacties!

Carola

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet zijn die stenen of ijzeren hoektoiletjes niet te koop, en of ze bestaan weet ik ook niet :confused:

Het probleem van konijnen is, dat als ze eenmaal weten dat iets knaagbaar is, ze er altijd op zullen blijven knabbelen, hoeveel afleiding je ze ook geeft. Tenminste dat is mijn ervaring.

Helaas heb ik geen oplossing voor je toilet idee.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Naar mijn idee bestaan ze ook niet kant en klaar, maar misschien valt er iets te knutselen op basis van een vierkante metalen plantenbak? Of met een stenen plantenbak (wel regelmatig vervangen, urine trekt erin). Uiteraard bij eigen maaksels de scherpe randjes goed wegwerken!

4. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan inderdaad zelf maar eens aan de knutsel ga. Eens speuren bij het tuincentrum of ze iets geschikts hebben staan, waar ik mee aan de slag kan. Op zich vind ik 't niet zo erg dat Japie aan dat bakje knaagt, maar ben wel ongerust over het feit dat er best grote stukken af zijn en die niet los in z'n kooi terug te vinden zijn. Plastic lijkt me niet echt bevorderlijk voor z'n spijsvertering... :wink:
    Maar mochten jullie nog 'ns iets tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen!

5. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook nog nooit stenen of ijzeren bakjes tegengekomen, en ik denk zoals mijn voorgangers ook niet dat die er zijn. Als je eens een rondje tuincentrum doet, moet je vast wel wat vinden dat geschikt kan zijn. Ik weet niet precies hoe groot een konijnentoilet moet zijn (en of het dicht is?) maar misschien is een ijzeren hondenvoerbak een idee?

6. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    neej van stenen hoektoilet daar heb ik niet van gehoord
    maar plastic wel
    maar lees dat je zelf een toilet gaat maken
    suc6 laat weten hoe het is geworden

7. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ons konijn gebruikt de konijnenbak in de woonkamer (bij de achterdeur) als zijn voornaamste toilet. Dat is gewoon een afwasteil. Ik zie dat je ook een hangoordwerg hebt. Die worden vrij groot. Je moet dus wel rekening houden met de maat van je konijn en de grootte van je kooi. Het moet ook wel voldoende zwaar zijn, anders duwt hij hem de hele kooi door. Onze Jasper gebruikt zijn voormalig hoektoilet als bed, stoel, speelgoed (duwt het de hele kooi door, bijvoorkeur met een balletje er in) enzovoorts, maar niet als toilet sinds hij wist dat hij die los kon wrikken (had nog maar 1 haakje). Hij heeft dat dus ook ontdekt. :eyes:

8. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag laatst in een boekje een goed idee staan!
    Je kunt er zelf één kleien en zelfs behandelen met een laagje porcelein, dan laten afbakken bij een pottebakker. Wie weet zit er wel ergens een pottenbakker bij je in de buurt waar dat bij kan.

9. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    ja das een slim iedee
    handig

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Yundia
    Reacties:
    1