Stelling v/d week

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door isiolo, 18 jun 2007.

1. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien leuke discussie topic :stuck_out_tongue_winking_eye:

Stelling:

Opwarming van de aarde ligt niet aan de mens.

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    "Het is u misschien al opgevallen dat maart van dit jaar behoorlijk warm was. Sterker nog: ik heb begrepen dat het de warmste maart was sinds het begin van de vorige eeuw. Alle bomen kregen in korte tijd hun bladeren en het krioelde van de insekten en slangen op een moment dat in Arkansas in een normaal jaar nog wat sneeuwvlokken vallen.

Voor een weldenkend mens kan dit niet als een verrassing komen: Zoals u weet is dit jaar de zomertijd in de Verenigde Staten bijna een maand eerder ingevoerd als gebruikelijk. Je zou toch verwachten dat de leden van het Congres zouden nadenken over de opwarmende effecten van een extra uur daglicht voor ons klimaat. Toch?

Misschien is dit weer een nieuwe samenzwering van een progressief Congres om ons te doen geloven dat het broeikaseffect een echte bedreiging is. Misschien moeten er een volgende keer eerst uitgebreide onderzoeken worden gedaan voor het Congres weer een wet aanneemt die zulke ingrijpende gevolgen heeft!"

Connie M. Meskimen
    Hot Springs
    Arkansas

Bron: http://www.broodjeaap.nl

3. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vindt het echt wel dat het aan ons de men sligt hoor. Kijk maar naar de auto's (co2) en de uitlaatgassen van het steeds drukker wordende verkeer (en niet alleen auto's.)

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat het geheel door de mens komt maar dat de mens het proces wel versneld.
    Het is namenlijk ook al voorgekomen toen de mens er nog niet eens was.

5. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gat in de ozonlaag ligt aan de mens, maar de opwarming van de aarde niet helemaal denk ik.
    Heb al dingen op discovery gezien dat het wel eerder is gebeurd dat de aarde ineens heel snel opwarmde of afkoelde, en dat was nog voor dat er mensen waren... Dus ik weet het niet...

6. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    gedeeltelijk ligt het gewoon aan de mens.. maja meer heb ik er niet over te vertelle :stuck_out_tongue_winking_eye:

7. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt niet helemaal aan de mens, maar het meeste daarvan KAN verholpen worden, ja toch? Maar daar is het nu dan wel te laat voor :confused:

8. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Woehoe, Global Warming :dancer: :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Maakt mij niks uit door wie het komt, ik hou wel van zomerse temperaturen :grinning: Hihi.

9. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent echt erg :grinning:

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat wist ik al :grinning:

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klimaat op aarde veranderd nou eenmaal constant. De laatste ijstijd is (op wereld niveau gezien) ook nog maar gisteren.

12. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, dat denk ik ook.

13. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto's/vervoer heeft minder effect op het broeikaseffect in vergelijking met de uitstoot van de veehouderij. Het is jammer genoeg altijd zo gefocust op auto's als je het hebt over verminderen van uitstoot die broeikaseffect versneld.

Zelfs Al Gore vergeet gewoon even in zijn film de bioindustrie enzo te noemen, terwijl rapporten dat constant wel aangeven. Maar dat ligt ook wel aan zijn afkomst.

Als iedereen bewuster rijd, bewuster consumeert, bewuster met energie en water omgaat, dan scheelt dat al bij elkaar met die kleine beetjes een hele hoop.

14. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En wie creeert zo'n veehouderij? Juist.. de mens zelf..

15. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    het ligt wel aan de mens,, auto weg,, daar komt paard en kar weer! :innocent:

16. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen moet gewoon lekker gaan fietsen zoals ik elkedag ook moet doen! :wink:

17. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja of wandelen of zo als ik al zij paard en kar!

18. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij 1400 jaar geleden. Net na de middeleeuwen

19. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het gat zit er al van ruim voor onze spuitbussen :wink: Het is een natuurlijk proces van stoffen die in de (zuidelijke) winter opbouwen en bij het eerste licht gaan reageren met o.a. ozon. De stoffen die wij mensen produceren verergeren het effect, maar het effect zelf is puur natuur. Boven de noordpool doet zich een vergelijkbaar (maar minder groot/spectaculair) proces voor. Dat we het associeren met onze spuitbussen komt doordat het gat pas echt bekend werd toen CFK's slecht bleken te zijn en het nieuws uiteraard prachtige beelden kan laten zien van smeltend ijs.

Naar mijn inschatting zou de aarde zonder de mens langzamer aan het opwarmen zijn dan nu het geval is. Opwarming is natuurlijk, maar het tempo van deze opwarming niet. Dit keihard bewijzen lijkt me moeilijk, want het proces van opwarmen/afkoelen speelt op een veel grotere tijdsschaal dan onze geschreven geschiedenis. Hierdoor moeten er aannames gedaan worden waar niet iedereen het over eens zal zijn (jaarringdiktes, C14 datering, etc.)

Op een kleiner schaalniveau zijn de veranderingen beter te zien. Kijk eens naar onze steden... Al dat asfalt en steen gedraagt zich heel anders dan de 'begroeide blubber' die er voor de steden lag. De boel warmt sneller op en straalt nog lang warmte na. De vochtigheid is ook lager. Dit alles heeft effect op de temperatuur van de lucht en daarmee met de windrichtingen etc. Mijn conclusie hieruit is dat hoewel het moeilijk te bewijzen is dat mensen globale klimaatveranderingen veroorzaken, ze in elk geval zeer aantoonbaar lokale klimaatveranderingen veroorzaken... Vele lokale veranderingen vormen samen een globale verandering, dus vanuit dit simpele perspectief is mogelijk een deel van de opwarming al verklaarbaar...

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. billie
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.071
  2. marcella
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    652