staar bij een konijn

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door cil_bink, 1 mrt 2006.

1. cil_bink

Lid geworden:
    28 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    heej,

mijn konijn is al 12 jaar. en heb staar aan beide ogen is dit nog te verhelpen?
    hij word ook al een beetje doof maar hij eet nog goed en drinkt goed.
    moet ik hem gewoon laten leven en dan wel zien wanneer die overlijd?
    ik geef hem uiteraard elke dag nog gewoon eten en drinken.

groetjes priscil
    TNX

2. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn buren hebben ze een konijn gehad die staar had aan 1 oog + aan 1 oog helemaal blind. Ze hebben hem laten leven omdat hij nog goed at, dronk enz. Hij heeft nog een paar jaar geleefd en is daarna van ouderdom gestorven. Het hangt natuurlijk af van de 'conditie' van je konijn, maar het kan dus wel ! (net als bij het konijn waar ik net iets over zei :smiley:)

3. yum-yum

Lid geworden:
    25 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi priscil,

waarom zou je een konijn laten inslapen als hij nog goed eet en drinkt dan voelt hij zich nog prima, het enigste waar je rekening mee kunt houden is dat je alles bij het normale hou zodat hij alles weet te vinden en zich nergens aan stoot of van iets af kan vallen. maar zo te lezen voelt hij zich nog prima en dat is een goed teken,

4. yum-yum

Lid geworden:
    25 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    en over dat doof zijn moet je hem met beleid benaderen, als je de kans krijgt niet ineens over zijn rug aaien waar daar zijn ze kwetsbaar en dan voelen ze zich gelijk bedreigt, je kunt misschien dan beter eerst even je hand voor zijn neusje houden zodat hij ruikt dat jij er bent dan schrikt hij niet zo.

Laden...

Deel Deze Pagina