Sporten

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Basch, 11 sep 2006.

1. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat is duur, als je het vergelijkt met andere sporten zoals wielrennen of paardrijden is het vrij goedkoop. Je hebt natuurlijk geen contributie te betalen verder.

En ja qua boards verschilt het echt. De rechter 3 en die onderste zijn allemaal rond de 50€ voor de plank, 50€ voor wielen en lagers en 50€ voor de trucks (waar je wielen aan zitten)

Die linkere 2 waren een stuk duurder. De meest linker (downhill) zit je toch aan dik 150€ voor de plank, 100 voor de trucks, 100 voor wielen en lagers. Die rode slalom was 250€ compleet incl verzenden vanuit amerika. Maar als je dat hier allemaal los zou kopen zou je dik 500€ kwijt zijn.
    Dan nog je bescherming, helm (2x) knie, elleboog, pols, rug en handschoenen. Ook dik 300€.

En dan de grootste kostenpost en dat is het reizen. Tripje alpen hier, ritje ardennen daar, dagje limburg zo.

Dat board wat nu in bestelling is is 200€. Andere trucks ervoor (wat preciezer, dus ook wat sneller) ook 200/300€
    Wielen heb ik nog een goede 8/9 sets extra van (verschillende types slalom + Downhill). Lagers iets van 4 sets reserve. Extra set downhill trucks (waarvoor een nieuw deck in de maak is, maar die krijg ik gratizzz :stuck_out_tongue_winking_eye:) + de trucks onder m'n zelfgemaakte board.
    Dan nog je bushings (zitten in je trucks om te sturen) en een hele berg aan boutjes, moertjes ed.

Dus het kan aardig aantikken als je wat meer wil doen dan alleen rondjes skaten :stuck_out_tongue_winking_eye:

2. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou wel eens willen weter hoeveel borden je zo verslijt per jaar Basch, want dat bepaald mee of het duur is of niet hé

3. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Weinig. De kans dat je een downhillboard verslijt of een slalom is nihil. Of je moet echt een goed klapper maken dat tie met de neus een muur in raced. Pool en streetdeckjes verslijt je wel wat harder. Maar dan nog hooguit 1 of 2 per jaar. Wielen gaan soms vrij vlot. Zeker downhillwielen heb je sons in een dag kapot. Maar die hoeven niet zo duur te zijn. Koop meestal in eens 4 of 5 sets. Lagers gaan jaren mee als je ze goed schoonhoud. Kniebeschermers 2 sets per jaar. Schoenen 4 tot 5 paar per jaar (a25€, heb een outlet hier :stuck_out_tongue_winking_eye:)
    Bushings een kleine 10 a 20 euro per maand.

Verder gaat vooral veel zitten in nieuw speelgoed, niet noodzakelijk maar oh zo leuk :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Ik heb bijvoorbeeld geen nieuw slalomboard nodig. Maar ik had een geluk je bij een loterij dus toch maar gedaan :smile: Anders had ik 'm nooit besteld

4. Kirsten+Lindy

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    heel veel heb je er :astonished:

5. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    nooit genoeg boards :smiling_imp:

6. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    pff, kzou wel graag een sport doen! maar ik ben te breekbaar. Zwemen vind ik erg leuk, maar dat valt niet echt te doen bij mij in de buurt. Paardrijden.. tja (moet ik het nog ever over hebben met mn ouders..) skaten, tja na een gebroken poot helemaal van onder naar boven in et gips.. nee dankje ... schaatsen vind ik ook leuk, maar na dat skate gedoe sta ik echt letterlijk te trillen op het ijs. (vind het moeilijk om op mn been te steunen) Tennis, niets aan... Volleybal, ook niets aan... Voetbal, bang voor de bal... :wink:

maarja, ik blijf wel fit hoor! ik heb nu 6 blokjes, en dat door elke dag 16 km te fietsen! soms meer :smile:. En over 2 jaar wordt dat 40 km per dag :stuck_out_tongue_winking_eye:.

kzie wel wat ik ga doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    op zich is longboarden een sport die heel goed door vrouwen te doen is (niet sexistisch bedoeld) de lichamelijke belastig is minimaal (bij het afstandboarden) en de risico's zijn ook niet groot. Wat m'n vrouw gebeurd is is bijvoorbeeld echt een kwestie van heel veel pech. Dit is zelfs op de grotere fora en in mijn eigen herrinering een van de ergste breuken die je kan hebben met gewoon rond rijden. En dat gebeurd heel zelde.

Wij hebben nu zelfs een dame van in de 40 die elke Downhill rit meegaat. En ook altijd bij tourtochten aanwezig is!

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    gisteren

9. N-Joy

N-Joy Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, vette foto ! :smiley:

moet je wel een goed evenwichtsgevoel voor hebben lijkt mij :flushed:

10. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    evenwichtsgevoel moet je wel hebben. Maar het is voor heel veel oefenen. Letterlijk met vallen en opstaan :smile:

zoals het in dit filmpje al word gezegd: I can teach you streetluge in 30 minutes. Standup takes many, many years

http://video.google.com/videoplay?docid ... =skid+road

11. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    En voor de verandering.. Ik rijd ook paard :grinning:
    Heb nu alleen wat oude foto's die tijdens het rijden genomen zijn. Binnekort vraag ik wel even iemand om wat nieuwe te maken en die post ik dan wel ff :wink:

12. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hihi, je laat het er zo makkelijk uitzien. Maar ik doe het je niet na hoor! :grinning:

13. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mama mia hoe doe je dat? :astonished:
    Dat kan ik niet hoor :speak_no_evil:

14. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eigen "pro"slalommodel. Zelf ontworpen en speciaal voor mij en een vriend van me gebouwd. Komt begin volgend jaar in productie *trots*

allemaal bij elkaar
    Die grote is m'n nieuwe downhillboard. Zijn nog aan het testen voor evt productie

15. Lotte91

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    oeh mooie foto's basch! haha de laatste foto is lief!! is dat je zoontje? :stuck_out_tongue_winking_eye: cute <3

ik zit op zwemmen; snorkelen, reddend zwemmen, wedstrijdzwemmen, waterpolo en kunstzwemmen in een

is leuk :smiley: maar k heb (nog) geen fotos

16. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    jups, is riley :smile:

17. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie borden Basch!! Wat gaaf dat ze in de productie komen.
    Leuke foto van Riley :smiley:

18. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk vind ik je hobby nogal onverandwoordelijk...

Als ik die auto op de achtergrond zie, doe je dus gewoon
    op de openbare weg ? Misschien dat jij er wel mee om kan
    gaan, maar wat als er nu èèn onder een auto schuift.
    Je bezorgd die automobilist zijn schrik van zijn leven.

19. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Is idd openbare weg. Wel rustige wegen en vrijwel altijd doordeweeks (is rustiger daar dan het weekeinde) En ik sta sneller stil dan zo'n auto. En ook een stuk sneller dan een fietser. En ben nog wendbaarder ook.

Mensen denken al snel dat we onverantwoord bezig zijn. Maar als iemand met een racefiets daar naar beneden gaat hoor je niemand erover.

20. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volleybal (zo'n 11jaar), ik squash en ik windsurf als het weer het toelaat. Volleybal is vooral leuk door het contact met teamgenoten en dat heb je bij die andere dingen niet zo, daarom combineer ik het graag.
    Verder zou ik ook willen tennissen, skiën, kiten en speedsurfen (nu gewoon freeride), maar je kunt helaas niet alles hebben. Ik heb ook nog ander hobby's bijvoorbeeld piano spelen en zou graag nog bij een salsa-school gaan dus qua tijd is alles lastig.

Zal wel is een fotooootje plaatsen als ik er eentje heb.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. siger
    Reacties:
    66
    Weergaven:
    1.925

Deel Deze Pagina