Spannend !!!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Jaco_en_Hilde, 22 jun 2007.

1. Jaco_en_Hilde

Lid geworden:
    11 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet even iets kwijt. Niet dat het voor jullie erg interessant is om te weten, maar ik kan even mn verhaal kwijt :grinning:

Ik zit er al 3 a 4 jaar over te twijfelen of ik weer een opleiding zal gaan volgen. Mijn exman vond het maar onzin en nu heb ik een lieve vriend die het alleen maar stimuleert.
    Volgende week vrijdag (29ste) heb ik on 13.00 uur een intake gesprek. Het betreft de opleiding richting kraamzorg.
    Mijn droom is om alle opleidingen te volgen tot ik verloskundige ben en een eigen praktijk aan huis te beginnen :dancer:
    Die vrijdag krijg ik alle nodige informatie. Het zal een werk/leer traject gaan worden. Want hele dagen in de schoolbank zie ik niet zitten. Zo verdien ik toch wat geld (ook om de studie te kunnen bekostigen) en kan ik gelijk mijn theorie in praktijk brengen. Ik heb er helemaal zin in.

Dit is heel anders dan de middelbare school. Toen leerde ik (als ik het al deed) omdat het moest. Ik was niet gemotiveerd en enke letter was me teveel. Nu ga ik iets doen wat ik echt wil en ik heb er echt mega veel zin in. Kom maar op met die boeken :grinning:

Zijn er nog meer mensen die op oudere leeftijd (ik ben bijna 27) een opleiding zijn gaan doen?

2. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gratuliere! Je wilde dat idd al een hele tijd :smile:

3. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn moeder is op haar 47ste naar school toe gegaan 1x per week en werkt nu fulltime als bejaarden verzorgster, ze begon er als schoonmaakster maar kon gratis een opleiding volgen

4. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk zeg!
    Veel succes alvast!

5. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, mijn moeder die is 43 en die werkt allang als concierge op een basisschool en die gaat nu de opleiding spw 3 doen, omdat ze dan onderwijsassistente wordt zodat ze ook een keer in kan vallen als er een leraar ziek is ofzo :wink:

6. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow leuk zeg :smile: veel succes met de opleiding.
    Ze zeggen toch dat je nooit te oud bent om te leren :wink:

7. lilly

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ge doen as ge er zin in heb

8. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    *steekt hand op*

Ik ben afgelopen jaar ook weer met een opleiding begonnen. HBO recht. En bij mij in de klas zitten 2 oudere vrouwen, een van 43 en een van 51.

9. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn er tegenwoordig veel oudere (tjee klinkt een beetje stom) mensen die alsnog weer een opleiding willen gaan volgen hoor

10. Jaco_en_Hilde

Lid geworden:
    11 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is al heel lang zo, alleen valt het nu als "oudere" pas op

Ik moet er ook niet aan denken om bij pubers in de klas te komen (niets ten nadele van jullie jongeren) maar daar is het leeftijds verschil veel te groot voor. Ik zou me alleen maar kapot ergeren. Dus bij mij wordt het sowieso volwassen onderwijs.

11. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel succes Hilde.

12. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes hilde

Ik ben afgelopen februarie begonnen met een 2jarige opleiding en het bevalt me prima

13. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Veel suc6 Hilde! Hoop dat het je lukt, dan kom ik later misschien wel eens langs :wink: Later dan hé!

14. cavaliergek

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk dat je een opleiding volgt. ik heb zelf duits geprobeerdt maar dat vraagt op dit moment nog wel veel tijd omdat het echt het begin van het duitsleren is. kan verstaan, maar de rest niet van duits

15. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes Hilde!

16. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0