Sluierstaart heeft zwarte vinnen wie weet wat het is?

Discussie in 'Vissen' gestart door Buddytje, 1 aug 2017.

1. Buddytje

Buddytje Nieuw Lid

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

Mijn sluierstaart werd ziek het begon bij haar staartvin die werd zwart en het werd steeds meer.
    Ik ben naar een dierenwinkel gegaan en heb fotos laten zien. Ze dachten dat het vinrot zou kunnen zijn maar dat was niet helemaal zeker. Ik kreeg een kuur Esha 2000 mee en heb dit gelijk gegeven 3 dagen lang.
    Na deze kuur zwom ze weer rond en at ze weer.

Helaas ging het gisteren weer mis en lag ze alleen maar op de bodem, eten wilde ze ook niet en daarom startte ik direct weer met de Esha 2000.
    Gisteren en vandaag ligt ze alleen maar op de bodem en knapt ze niet op. Ze wil nog steeds niet eten en als ze probeert te zwemmen dan is haar lijf krom alsof ze verlamd is. Het lijkt wel zenuwschade ofzo.

Kan ik nog iets doen? Andere medicijnen?

Is er iemand hier die herkent wat er mis is? Wat veroorzaakt zwarte aanslag op vinnen en lijf?

De foto staat in mijn media ik weet niet of deze ook zichtbaar is in mijn topic.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Buddytje

Buddytje Nieuw Lid

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze is vanmorgen helaas overleden :cry:
    Ik heb zoveel geprobeerd om haar er weer bovenop te krijgen maar dit is niet gelukt.
    Ze was zo n vrolijk visje en ik ben verdrietig omdat ze het niet heeft kunnen redden.
    Ik denk dat wat ze had te ernstig was.
    Het waren mijn eerste visjes die ik in maart dit jaar heb gekocht en ik ben een vrouw van 36 jaar ik heb gelezen
    over de sluierstaartvis en hoeveel ruimte ze nodig hebben (50 ! liter per vis en dat ze wel 20 jaar kunnen worden)
    en wat je wel en niet moet doen. Nu heb ik er nog 1 maar ik ga geen nieuwe meer kopen.
    Ik weet dat het groepsdieren zijn maar mijn grotere vis beet de kleinere vis die nu overleden is dus ik ga er niet meer
    aan beginnen en laat het bij 1 vis.

Laden...

Deel Deze Pagina