Sloom

Discussie in 'Paarden' gestart door ~sannie~, 15 jul 2009.

1. ~sannie~

Lid geworden:
    12 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn merrie is momenteel echt zo ongelovelijk sloom met dit weer, nu hoeft ze nooit veel te doen alleen lekker buiten te rijden maar ze is soms echt niet vooruit te branden heeft iemand hier een tip of de oplossing voor?

2. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien heeft ze net als ons mensen gewoon niet veel zin om zich uit te sloven met warm weer, maar mocht het zo blijven zou ik toch even een dierenarts om raad vragen , om uit te sluiten dat er verder niets aan de hand is :wink:

3. ~sannie~

Lid geworden:
    12 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hoeft niet hard aan het werk hoor :wink: gewoon een lekkere buitenrit met veel stappen maar zelfs met stappen loopt ze niet door.. als het te warm is rijden we zoiezo niet maar ik denk dat ze mee lui is maar hoe krijg ik dr actiever?

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel overgangen rijden. Stap-draf-stap-draf, en zo ook met de galop. Door veel overgangen te rijden maak je ze wat alerter en ikzelf heb gemerkt dat dat juist goed door het luie gedrag kan prikken.
    Daag je paard ook uit met veel afwisseling in het rijden. Zo kun je ook ergens een tak overdwars leggen en als sprongetje gebruiken. Ga een keer voluit geloperen, maar alleen wel als je zeker weet dat je je paard ten alle tijden kunt terug rijden.

Is het trouwens echt een kwestie van lui zijn, of kan de conditie ook een rol spelen bij jouw paard? Als het conditie is, zou je ook wat langere stukken kunnen draven. Bouw het uiteraard wel rustig op.

5. Carla28

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Honing blijkt heel goed te werken pittige paarden worden er rustig door en slome juist pittiger! Doe maar is een eetlepel honing door het voer en kijk wat het effect is.

6. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees dat dit alleen is met dit warme weer? rij dan gewoon lekker niet. Je moet wel begrijpen dat dat dier jou mee moet slepen :wink: rij s'morgens vroeg of s'avonds laat als het wat koeler is. Ikzelf kan ook niet tegen dat warme weer dus geef je paard groot gelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. shesannie
    Reacties:
    21
    Weergaven:
    4.064
  2. Marcha
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    2.749