slangen

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door keanu, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi allemaal ik zou graag willen weten welke slangen geen muizen eten kousebandslangen weet ik al maar weten jullie er andere of zijn er geen meer ?

grtjes keanu

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    nog steeds bezig met je zoektocht?

Overigens is het 0.20 en ik zie dat je nog steeds online bent, moet je niet naar bed?

3. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Frenzy

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey het is weekeind :stuck_out_tongue_winking_eye:

5. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij is er nog geen school pas binnen 8 dagen maar je ik wil een reptiel nemen maar ik wil geen muizen ofzo voederen iemand een idee

6. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ging jij geen parkiet nemen? :confused:

7. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik heb te veel poesen geen risico nemen he

8. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ook 3 katten, als mn grasparkiet los is, vliegen de katten buiten (er komt er eigenlijk maar eentje binnen). En als de parkiet in zijn kooitje zit kan de kat weer binnen.
    Wat verwacht je eigenlijk van een dier? Wil je een knuffeldier, eentje dat eerder met rust wil worden gelaten of een dier dat je eigenlijk niet uit zijn bak mag nemen (zoals de meeste reptielen door het temperatuurverschil).

9. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    deze dat je soms uit je bak kan nemen

10. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    er is wel een slang die krekels en andere insecten eet als goed is.. grasslang ofzo? weet even niet meer.. :confused:
    maar waarom wil je geen muizen voeren? neem dan geen slang? :stuck_out_tongue_winking_eye:

11. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Grasslangen zijn een van de moeilijk te houden reptielen omdat er alleen maar wildvang van te krijgen is. Als je een slang wilt houden moet je er rekening mee houden dat het alleen maar dieren zijn om naar te kijken, niet om aan te zitten. Als je met een slang wilt beginnen zou je toch voor iets moeten gaan dat muizen eet omdat die gewoon weg makkelijker en 'beginnersvriendelijk' zijn.

12. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, anders heb je nog wel de kousenbandslangetjes (die vis eten) maar dit zijn vaak redelijk snelle dieren en dus niet altijd even makkelijk te hanteren (wat toch soms moet gebeuren met een slang).

13. doggygirly

Lid geworden:
    4 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom wil je dan geen muizen geven?
    daarvoor hoef je ze niet zelf te houden, je kunt er ook kopen

14. Jaco_en_Hilde

Lid geworden:
    11 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook een slangetje nemen die gewend is diepvries muisjes te eten. Dan is de stap al wat kleiner (dat was het voor mij in ieder geval :wink: )

15. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een beetje sneu; diepvrieseten... dan stimuleer je niet het natuurlijke gedrag wat ik toch wel een pré vind als je voor reptielen gaat...

Ik denk dat je beter kunt afzien van een slang... ik denk dat een slang je niet kan bieden wat je wilt en dat jij een slang niet kan bieden wat hij wilt.

16. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 11 jaar persoonlijk echt te jong om een slang of papegaai te nemen.Trouwens, toen ik 11 jaar was ging ik zelfs onder de vakantie niet ZO laat slapen :flushed:
    Ik vind het beste huisdier voor een 11-jarige een goudhamster/russische dwerghamster, cavia of konijn...
    Zou je hiermee niet beginnen keanu? Dit zijn toch ook erg leuke dieren en makkelijker/leuker in verzorging en je kan er ook nog eens mee spelen.

17. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sabrina, voor grotere slangen die dus grotere prooi eten is diepvries of pre-killed een veilige manier van voeren. Vooral ratten kunnen ontzettende wonden veroorzaken als ze de slang aanvallen.

18. Kauwevrouw

Lid geworden:
    20 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg keanu, het is maar een idee, maar waarom begin je niet eerst met al je dieren thuis zelf te verzorgen die nu je ouders verzorgen in plaats van een slang, uil of weet ik wat allemaal nog meer te willen hebben.

19. keanu

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar ik neem geen dier mee ik heb gwn voor me schildpadje alles nieuw gekocht maar op hoeveel graden moet het water dan zijn

20. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    KEANU! Echt, nu word ik kwaad he! Heb je nu heus al één link die ik je gegeven hebt gelezen? Daar staat godverdomme alles in. Van huisvesting, tot voeding tot hoeveel graden je water moet zijn!

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina