Schoonmaak Freak!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door shesannie, 16 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er hier nog meer mensen zoals mij die van schoonmaken houden en absoluut niet tegen rommel kunnen>?

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik maak schoon omdat het moet maar het absoluut niet mijn hobby.

Met 4 katten moet ik wel iedere dag stofzuigen en dweilen, vooral omdat er ook een dreumesje van 14 maanden rondhobbeld.

Maar als het niet hoefde dan deed ik het ook niet. :wink:

3. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd van die momenten zeg maar. Dan hou ik weken lang alles heel goed bij en dan heb ik weer een periode dat ik het wat rommelig heb in huis :blush: Maar vies niet hooguit oud papier of de cd's niet opgeruimd enzo ;

4. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet elke dag ook stofzuigen (vanmezelf :wink: ) en dweilen en opruimen en alles afstoffen enz als ik het niet doe kan ik niet rustig zitten ofzo

5. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je verveelt mag je hier wel ff langskomen hoor :wink: Ik moet vandaag nog afwassen, stofzuigen, dweilen en afstoffen :stuck_out_tongue_winking_eye: Alleen heb ik een zieke vent die elk uur moet overgeven :flushed: Dus ik kom er amper aan toe. Hij slaapt nu eindelijk een beetje dus heb ik ff tijd voor mezelf nu :wink:

6. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik nou nooit last van, hahaah... met 8 valkjes, 4 katten en een hond, stofzuigen we ongeveer om de dag en dweilen gewoon wanneer nodig.
    Afstoffen doen we wat minder, maar ik houd wel van hygienisch schoon, dus daar let ik wel op.

7. Yamcha

Lid geworden:
    16 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stofzuig echt wel elke dag... afstoffen ook, de hondenmand uitschudden, dweilen om de dag, tja, en dan nog afwassen, opruimen, de hond uitlaten, met de katten spelen... mja, 't hoort erbij als je dieren hebt...

8. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wordt door mijn moeder wel elke dag gestofzuigd vanwege de 7 katten en de hond die lekker verharen. Al is het meestal zo dat als ze aan het begin van de dag stofzuigd, ze 's avonds weer kan, dus soms is het wel 2x per dag stofzuigen of een paar keer met de swiffer er door. :stuck_out_tongue_winking_eye: Niet omdat het haar hobby is, maar omdat anders gewoon de hele vloer vol haren ligt hahaha.

Mijn eigen kamer wisselt nogal, soms is het weken netjes en dan ligt er weer vanalles door elkaar. Mijn kamer stofzuig ik 2 keer per week, omdat de ratten al hun aubiose eruit spitten en dat dan door mijn hele kamer ligt en dat vind ik niet zo fijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

9. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet gewoon lekker aan het schoonmaken zijn haha
    de wc en douche maak ik elke dag schoon met Cif en de wc soms 2x per dag :smile:

10. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er niet zo'n liefhebber van haha.
    Heb wel bij een schoonmaak bedrijf gewerkt maar dat is toch anders.

Dus al jij je verveekd Shesannie kom gerust hier .

je bent hier zo een dag bezig :stuck_out_tongue_winking_eye:

11. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ik zoek hier ook aldoor naar dingen om schoon te maken bv als ik me s avonds eens verveel ga ik de hele keuken schoonmaken alle aanrechtkastjes van binnen en buiten en de koelkast enz

Nu gebeurt het ongeveer 2 x per week haha is geen lol mee aan tis nu altijd al schoon :wink:

12. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ahahha bij jou is het meer een obcessie volgens mij.

Maar als het daar schoon is kom dan maar hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

13. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is het ook aan het worden volgens mij :pensive:

14. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je toch eens proberen om nog andere dingen te vinden die je leuk vind om te doen.

15. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij ons is het 9 van de 10x flink schoon. We houden het samen netjes bij. Er wordt om de dag gezogen, of vaker wanneer het nodig is en ik sop na het koken de keuken. Badkamer en wc's worden 1x in de week gedaan of ook vaker wanneer nodig. De 'bende' van de poezen wordt iedere dag opgeruimd.

Wat nat is wordt afgedroogd (kranen en gootstenen), wat uit de kast gepakt wordt, wordt netjes terug gelegd enz. Dat scheelt al flink in opruimen. We hebben allebei een hekel aan rommel in huis omdat we een druk leven hebben en niet tot rust kunnen komen in een rommelig huis.

Daarnaast is ons huis heerlijk makkelijk schoon te maken. Weinig prullaria, dus met stoffen ben ik binnen 5 min. klaar. Geen stoffige gordijnen maar frisse rolgordijnen, geen vloerbedekking maar beneden plavuizen en boven laminaat, een microvezel bank met beschermlaag tegen vlekken en nergens behang dus catproof :wink: . Dat scheelt een hoop in stof en zooi en eerlijk gezegd wil ik nooit meer anders.

16. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom ik als sloddervos even langs :wink: .

Ik laat veel rondslingeren (behalve vuile kleren en afval) en kuisen doe ik ook alleen maar omdat het moet.
    Mijn kamer is momenteel een regelrechte stal.
    De rest van het huis wordt normaalgezien onderhouden door m'n moeder en m'n zus (en m'n broer en ik als we een schop onder onze kont krijgen).

Momenteel zijn echter alleen mijn broer en ik thuis en het is hier eerlijk gezegd een stort :blush: .
    Morgen komt m'n moeder terug thuis en tegen dan moet er nog een berg afwas gedaan worden , de keuken, de badkamer en de trappen gepoetst , de tuin terug opruimen , de kamers terug in orde en alle rommel weg.
    We hebben dus nog wel wat werk :wink: .

Op zich kan ik goed tegen rommel maar af en toe krijg ik dan zo'n bui dat alles piekfijn in orde en schoon moet zijn.
    Dan begin ik ijverig op te ruimen en te kuisen en een paar dagen later merk je daar niets meer van.
    Al moet ik wel zeggen dat tussen de rommel door , de manden en eetbakjes van de dieren er wel proper bijstaan :notes: .

Niet dat ik er trots op ben om een sloddervos te zijn hoor , maar huishoudelijke taken zijn nu niet bepaald m'n sterkste punt :blush: .

17. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dan lijk je dus wel op mij Zaza

18. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen schoonmaakfreak maar het is wel schoon. Er mag best wel eens iets rondslingeren, want je leeft natuurlijk wel in je huis.... :confused: Tenminste ikke wel... Elke dag een stofzuiger door het hele huis (soms 2 keer aangezien we 4 katten hebben), 1 keer in de week een sopje en 1 keer in de week de wc en douche. En als ik klaar ben met koken wast mijn vriend af en haalt gelijk een doekje door de keuken. Als je alles gewoon bijhoudt heb je er ook niet veel werk aan en dat maakt het weer makkelijk en overzichtelijk voor jezelf. :raised_hand: Alleen aan ramen lappen heb ik een gruwelijke hekel. Dat stel ik het liefst zo lang mogelijk uit. Krijg het soms nog voor elkaar dat mijn moeder het doet :laughing:

19. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ik ga elke dag na het koken de hele keuken aanrecht gasfornhuis bij langs en de aanrechtkastjes alles lekker met een sopje :smile:

Ramen lappen doe ik ook niet zo vaak als het zou moeten, maar ik heb er geen hekel aan ofzo
    eigenlijk aan niks om schoon te maken :grinning:

20. jelmer

Lid geworden:
    17 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ii wist niet dat er zulke schoonmaak freaks bestonden ik daccht dat me moeder al erg was:smile: maar jij slaat echt alles :stuck_out_tongue_winking_eye::smiley:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. poeleke
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    797
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina