School / opleiding / werk

Discussie in 'Algemeen' gestart door Leyna, 5 okt 2007.

1. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben mijn studie informatica aan het afronden. Ik hoop in november klaar :smile:

Verder ben ik werkzaam voor diverse organisaties die opkomen voor dieren.

2. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    VBO Verzorging (Haren)
    MBO Dierenverzorging niv. 2
    MBO Dierenverzorging niv. 3 (AOC Terra Groningen)
    Instructeur voor signaalhonden; begin binnekort (Groningen)

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Re:

Een hond van ons is daar naar toe gegaan, een Groenendaeler. Hoe heet die man ook alweer? Teun geloof ik. Tenminste, dat is toch die organisatie die signaalhonden voor dove mensen traint? :smile:

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    VWO, toen propedeuse biologie gehaald en begonnen aan Milieukunde. Daar wat vertraging opgelopen en een reorganisatie doorstaan, waardoor ik in Natuur- en Milieuwetenschappen ben afgestudeerd. Werk was er in 2002 niet zo makkelijk te vinden, dus toen (en daarvoor naast de studie) een brede verscheidenheid aan administratieve baantjes gedaan. Ik heb zelfs nog achter de kassa gezeten en schoonmaakwerk gedaan.

Inmiddels ben ik in dienst bij DHV als junior adviseur lucht en geluid. Ik mag de computer sommetjes laten maken over de luchtkwaliteit langs wegen of bij grote infrastructuurprojecten en over de geluidskwaliteit op huizen langs wegen. Hierover heb ik tijdens mijn studie niets gehad, dus het is een leuke uitdaging :dancer: (al zit ik nu even brak thuis na het bedrijfsuitje: het was TE gezellig :laughing: )

5. chibbie

Lid geworden:
    7 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dierverzorging diploma en gedeeltelijke secretarieel diploma.
    Ga volgend jaar beginnen aan spw momenteel zit ik in therapie.

6. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu op Mondriaan VAVO (volwassenen onderwijs) om mijn VMBO diploma te halen..
    Ik doe TEXBO (3 VMBO) dus volgend jaar kan ik het examen jaar VMBO gaan doen of als ik het erg goed doe kan ik naar de HEXBO (4 HAVO) :smile:
    Daarna wil ik een opleiding gaan doen om binnenhuisarchitect te worden..

7. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re:

Ahh! Lief van jullie. Hoe is dat gegaan? Waarom hebben jullie besloten jullie hond aan Stichting Signaalhond te geven?

De man heet Teus met een S. :wink:

Ja, klopt, Stichting Signaalhond is een organisatie dat signaalhonden voor dove mensen traint..

8. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh ja, Teus! Dat was het :smiley: Hihi.
    Jacky heet de hond. Ze was een herplaatsingshond van een fokster. Teefje dus. Ze zou bij ons komen wonen. Maar zij was echt heel erg fel. Ze heeft uiteindelijk paar maanden bij ons gewoond. Maar zij was TE dominant naar teven en gecastreerde reuen in huis. Ze viel om het minste geringste de oudste3 reu aan (die gecastreerd is). Het ging helaas echt niet meer. Toen moest ze dus opnieuw herplaatst worden en is ze uiteindelijk bij Stichting Signaalhond uitgekomen. Geen idee hoe dat gekomen is, haha. Maar ze doet het heel goed. Jacky is een slimme hond. En ze vind het geweldig om voor de baas te werken dus we hebben wel de goede keuze gemaakt :smile:
    Mam heeft ook nog een keer een demonstratie gegeven over clickertraining bij honden voor Stichting Signaalhond :smile:

9. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Dit heeft mijn vriend ook gedaan voor zijn laatste jaar havo. Toen hoefde hij alleen de vakken over te doen waarvoor hij eerder gezakt was op het examen. Hij heeft dus vorig schooljaar maar 2 vakken gevolgd. En nu heeft hij zijn havo diploma met een cijferlijst zonder onvoldoendes :smile: .
    Ik wist alleen niet dat het van die rare namen had zoals texbo en hexbo, wist ook uberhaubt niet dat dit ook mogelijk was voor vmbo-ers. Maar het is wel ideaal!

10. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Hee wat leuk, dat is 1 van onze klanten... Ken je Harriete Dijkstra ook? Ik vind DHV zo'n leuk bedrijf, ik ga er altijd met heel veel plezier naar toe...

11. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in 4Havo in Waalwijk. Ik heb het profiel E&M (Economie&Maatschappij) met het keuzevak Duits.
    Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet echt, wel iets commercieëls denk ik.

12. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de havo en de meao afgerond, tussendoor nog twee jaar mdgo (spw - werd niks - en oriëntatiejaar) gedaan. Ik werk nu op een kantoor als administratief medewerkster. Ik heb ook een poosje folders gelopen toen ik nog geen baan had. Verder heb ik altijd veel vrijwilligerswerk gedaan in Apeldoorn. Ik ben nu in Zutphen aan het rondkijken, maar weet niet goed hoe ik dit in de rest van mijn weekroutine zou kunnen verwerken.

Mirjam

13. missykarina

missykarina Dierenliefhebber

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in het 3e jaar van de 4jarige MBO-opleiding Dierverzorging en paraveterinaire ondersteuning op het Holland College in Maasland. Erg leuk :smile:

14. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op de HAVO ook ambities in die richting en mijn vakkenpakket erop aangepast, hoewel ik helemaal niet zo goed was in exacte vakken als natuurkunde en wiskunde. Ik werd dan ook niet toegelaten. Achteraf gezien is dat ook beter geweest. Ik vind het heerlijk om voor mijn eigen schatten te zorgen en vind het wel prima zo. Ik kan me wel goed voorstellen dat je het leuk vindt!

Mirjam

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. RijcoNUDN
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    402
  2. xtessx91
    Reacties:
    0
    Weergaven: